Skocz do zawartości
lolek

DPF ? Silnik ? Czy co innego ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dzisiaj niestety mój passacik zachorował :( Może od razu więc zacznę od tego co się stało:

 

Wszystko miało miejsce gdy wracałem dzisiaj z wczasów.

- Po paru kilometrach zaświeciła się spirala i auto przełączyło się w tryb awaryjny.

 

- Następnie wylączyłem silnik na poboczu i po włączeniu go na nowo wszystko było ok, aż do momentu kiedy nie wyskoczyła kontrolka silnika (żółta)

 

- po paru minutach od tego zdarzenia zaświeciła się spirala, a jednocześnie znów auto wpadło w tryb awaryjny.

 

- dodatkowo następnie zaświeciła się kontrolka DPF i niestety przepalanie nie dawało rady. (Już kiedyś z tą kontrolką miałem do czynienia lecz wtedy przejechałem trochę mając 3000 obr/min i rok był z głowy aż do dzisiaj.)

 

- Po 300 km dpf zniknął ale póżniej znow sie pojawil i tak jest do teraz :(

 

AUTO przechodzi w tryb awaryjny za każdym razem gdy przekrocze 3000 obr/min.

 

Wiem koledzy że oczywiście trzeba do serwisu jechać ale może ktoś z was wie co to może być? Czy DPF do wymiany ?

 

Aha i jeszcze jedno!!! jak przyśpieszam to słyszę świst dość wyrażny w kabinie samochodu! tak jakby spod szyby przedniej wylatywał. Zepsuty DPF może dawać takie oznaki jak świst ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to raczej świst turba i pod tym kątem sprawdź auto i podepnij pod kompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świst daje nieszczelność w układzie doładowania turbiny, pewnie pękła ci jakaś rura, pokrywa silnika w górę i jeden pedał w podłogę a ty słuchaj gdzie wydostają się spaliny :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, świszcze powietrze z węża od turbo.

Zapewne przez to powyżej 3 tys. o/min przechodzi w tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego po jakie licho ma do ciebie pisać skoro już ma napisane co ma robić, ty chcesz pomagać jako fachowiec a masz passata z 2007r z CR ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, iż pękła rura prowadząca do turbo. I to było podobno także skutkiem zapchania DPF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lolek

Przy jakiej temp powietrza zaczęły Ci błyskać żółte spiralki, czy było mega gorąco?

 

Miałem podobne objawy co Ty:

"- Po paru kilometrach zaświeciła się spirala i auto przełączyło się w tryb awaryjny.

 

- Następnie wylączyłem silnik na poboczu i po włączeniu go na nowo wszystko było ok, aż do momentu kiedy nie wyskoczyła kontrolka silnika (żółta)

 

- po paru minutach od tego zdarzenia zaświeciła się spirala, a jednocześnie znów auto wpadło w tryb awaryjny."

 

W drodze do Francji w upale jak ... , jechałem 10h w sumie bez przerwy + 2h po autostradzie ze średnią 160km/h, jak dokładnie takie same historie spotkały mojego Paska. Po 2h odpoczynku pojechałem dalej i w sumie później było już ok. W Lyonie w ASO VW skasowali mi błędy elektroniki silnika - jak się okazało. BTW - nie wzięli za to złamanego eurocenta!!!!!!!!! To się nazywa OBSŁUGA. ... i rozmawiali po angielsku (SZACUN dla ASO Fr).

 

W drodze powrotnej nic niepokojącego się nie działo. Zero błędów, świecących się kontrolek czy trybów awaryjnych. Dodam tylko że jechałem wolniej i przede wszystkim zatrzymywałem się na krótkie odpoczynki.

W sumie zrobiłem 4200km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że gdzieś około 20 stopni było...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a powiedzcie mi czy kontrolka silnika powinna się świecić przed uruchomieniem silnika ? tzn w przedostatnim położenia kluczyka... bo już nie pamiętam jak to było wcześniej (teraz się świeci, a gaśnie po zapaleniu auta)

 

Chodzi oczywiście o auto w moim opisie konta...

Edytowane przez lolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosze niech ktoś sprawdzi u siebie w aucie jak jest z ta kontrolka silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy a powiedzcie mi czy kontrolka silnika powinna się świecić przed uruchomieniem silnika ? tzn w przedostatnim położenia kluczyka... bo już nie pamiętam jak to było wcześniej (teraz się świeci, a gaśnie po zapaleniu auta)
No i tak powinno być:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gruszencjaa22

witam

jestem nowym uzytkownikiem tego forum i chciałbym pdpiąć się pod ten temat.potrzebuje szybkiej pomocy najlepiej całej porady również ze zdjęciami jak wyczyścić/ wymienić przepustnice!

diagnoza komputerem wykazała kod błędu

P2100 : throttle valve controle motor open circuit

P3102 : motor for intake manifold flap no signal

po przeglądaniu szukajki google ten drugi bład łaczy mi się z przepustnicą od gaszenia auta V157.czy mam racje? zauważyłem również ze własnie podczas gaszenia auta dosc intensywnie nim szarpie.tak jak sie telepie silnik gdy dwa tłoki stoją!

dodam że po zatankowaniu do pełna dolałem środek lukasa do czyszczenia wtrysków. powiem wam ze gdy dostał sie on juz do układu to praca silnika sie polepszyła.tak zaobserwowałem! jednak po przejechaniu 25 mil gdy zgasiłem auto i po powrocie znow odpaliłem zaczeła migać kontrolka świec żarowych i pokazał sie na chwile napis '' engine foult ! garage!'' dodam że auto śmiga znakomicie.mechanika(jakis czarodziej) stwierdzil ze mozna z tym jezdzić.wolałbym jednak nie! na ktoryms forum byla mowa ze tylko bezpiecznik poszedł i po wymianie wszystko wrociło do normy!watpie jednak by bylo to prawdą.zaraz ide zobaczyć co tam sie dzieje jednak zanim cokolwiek rozkręce to chciałbym poprosić o pomoc kogos kto juz mial z tym stycznośc

dzieki wilekie

 

 

 

więc tak! sprawdziłem bezpieczniki i faktycznie jeden padł 10-tka.ale nie mam pojecia jak go wam opisac.musze kupic bezpieczniki i jak wymienie to powiem czy dalej padają!co najbardziej mnie zdziwiło to po nocnym postoju zniknęła kontrolka świec i napis z deski!jednak gdy gasze auto objaw jest ten sam.no moze delikatniejszy!mysle ze gdy auto złapie temperature to problem powróci! mam rowniez problem ze świecą zarowa ktora powinna być 7 voltowa a kretyn w sklepie wykorzystując moją wcześniejszą niewiedzę wcisnąl mi 4.4 v twierdząc ze to swiece przypisane do tego modelu przez producenta!

Edytowane przez gruszencjaa22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@gruszencjaa22

zrób zdjęcie bezpiecznika w układzie i zaznacz ten który wymieniłeś ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem, o którym już tu pisano. Pojawiły się w moim passacie B6 2006dwa błędy: P2100 i P3102.

Dokładnie tak, jak pisał kiedyś @gruszencjaa22.

Nie znalazłem jednak w końcu diagnozy i rozwiązania tego problemu.

Czy ktoś może mi pomóc?

Kris.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błędy tyczą się przepustnicy, tam musisz szukac przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za popdpowiedź.

 

Byłem dzisiaj u majstra, który sprawdził przy użyciu VAGa.

Już znalazłem nową przepustnicę.

Zastanawiam się tylko, czy na pewno jest ona do wymiany ( wskazuje na to kod 2100-obieg otwarty) czy tylko nie ma z nią komunikacji i może dlatego też sterowania ( na co wskazuje kod 3102-brak sygnału ) Mogą wystąpić te błędy razem, jeśli przepustnica byłaby sprawna?

 

Jeśli ktoś spotkał sie z takim przypadkiem, proszę o info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czujniki polaczeniowe i czujnik potencjometru pedały gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy potrzebuje pomocy . Mianowicie posiadam paska z silnikiem tdi 105 km , wyskakiwał mi bład P2100 byłem na kompie gość powiedział ze to

najprawdopodobniej coś z przepustnicą . Kupiłem nową przepustnicę pierburg koszt 700 zł , założyłem skasowałem błąd ale podczas któregoś

uruchamiania znowu zaświeciło mi się to samo . Czy to może być od tego że jeszcze nie została adaptowana przepustnica ??? Z góry dziękuje za pomoc .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności