Skocz do zawartości
kiarka

Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czy zegary (blat zegarow) z 3bg z ringami srebrnymi pasuje do 3b? To kwestia samej podmianki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pasku z lat 96-00 B5 3B masz mniej kontrolek a w pasku z lat 01-05 B5 3BG masz więcej kontrolek i tylko obudowy z ringami pasują bez problemu oraz wskazówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ok to teraz tak rozumiem ze szyba z ringami pasuje jak ulal, a tarcze z kilometrami,poziomem paliwa wskaznik temperatury,obrotomierz terz beda pasowaly? Czy ten material z ktorego jest wykonana ta tarcze jest z zintegrowanymi ikonami czy te ikony sa wyswietlane w liczniku a przez to tylko przeswituja? Sora za moje pismoale kurde nie wiem jak ci to wytlumaczyc bo licznika nie rozbieralem jeszcze. ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OuTcAsTno1, wiem o co ci chodzi i rozumiem ja rozbierałem obydwa liczniki a tarcze z kilometrami,poziomem paliwa wskaznik temperatury,obrotomierz pasują ale zalerzy czy benzyna czy diesel i zależy do ilu jest wyskalowany obrotomierz i prędkościomierz, w tych po liftowych masz więcej ikonek na tarczach chodzi mi o te ikonki co ci się pojawiają po przekręceniu kluczyka i jak przełożysz same tarcze z poliftowego paska do tego przed liftem to diody w toich zegarach nie pokryją sie z ikonkami z tych tarcz a sam przód czyli obudowa z ringami idealnie pasuja do liczników z lat 96-00

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok to teraz tak rozumiem ze szyba z ringami pasuje jak ulal, a tarcze z kilometrami,poziomem paliwa wskaznik temperatury,obrotomierz terz beda pasowaly? Czy ten material z ktorego jest wykonana ta tarcze jest z zintegrowanymi ikonami czy te ikony sa wyswietlane w liczniku a przez to tylko przeswituja? Sora za moje pismoale kurde nie wiem jak ci to wytlumaczyc bo licznika nie rozbieralem jeszcze. ;(

Wkładasz swoje kompletne bebechy w obudowę od licznika po lifcie i wszystko pasuje.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a jest ktoś wstanie mi powiedzieć jak uruchomić kontrolkę od ESP na liczniku z 3BG w samochodzie 3B

Ja próbowałem i mam dwie opcje albo nie ma jej w ogóle albo pali mi się cały czas i jest kicha. Pod kompem układ pracuje poprawnie ale nie sygnalizuje tego kontrolka. pomoże ktoś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można proszę o pomoc :)

Mam takie zapytanie : co to są za oznaczenia licznika XXX920XXX , XXX919XXX ?

Co to jest Can ?

Chcę zabrać się za wymianę licznika ale jestem zielony w tej kwestii :) Od czego zacząć ?

Obecnie nie posiadam komputera w swoim pasku a chcę założyć full kompa.

Poratujcie proszę cennymi radami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od czego zacząć ?

Od przeczytania przynajmniej kilku początkowych stron tego wątku.Wszystko jest opisane,nie ma sensu przepisywać jeszcze raz forum.:dobrze

AD.1 Oznaczenia licznika 919 do połowy 1999 roku bez CAN,920 od połowy 1999 z CAN.

AD.2 Od sprawdzenia jaki licznik posiadasz z CAN czy bez i znalezienia odpowiedniego na wymianę.

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem od nie dawna na tym forum i po przeczyaniu tego watku mam totalny metlik :( moj passat jest z 17.06.2000 ATJ ,chyba juz licznik z CAN 920xx 1/2 fis . Moje pyanie brzmi czy podejdzie licznik po fl z pelnym fis lub 1/2 fis i co najwazniejsze czy wszystko bedzie dzialalo w 100% (tem zew. itp. ??? no i ewentualnie ktos z lodzkiego bedzie wrazie czego ogl pomoc?? prosze o wyrozumialosc dla poczatkujacego aczkolwiek jak narazie sam sobie dalem rade ze zmiana jezyka w 1/2 fis i domykaniem szyb z pilota(pod dosem) itp .ale ten temat widze ze mnie przerosl . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jestem od nie dawna na tym forum i po przeczyaniu tego watku mam totalny metlik :( moj passat jest z 17.06.2000 ATJ ,chyba juz licznik z CAN 920xx 1/2 fis . Moje pyanie brzmi czy podejdzie licznik po fl z pelnym fis lub 1/2 fis i co najwazniejsze czy wszystko bedzie dzialalo w 100% (tem zew. itp. ??? no i ewentualnie ktos z lodzkiego bedzie wrazie czego ogl pomoc?? prosze o wyrozumialosc dla poczatkujacego aczkolwiek jak narazie sam sobie dalem rade ze zmiana jezyka w 1/2 fis i domykaniem szyb z pilota(pod dosem) itp .ale ten temat widze ze mnie przerosl . Pozdrawiam

Licznik będzie pasował.Jeśli masz climatronic,to trzeba będzie dokładać przewody,aby pokazywał temperaturę zewnętrzną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm.. posiadm climatronic . duzo bedzie problemu aby dolozyc te przewody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Czy ktos z Was podpowie krok po kroku jak zadoptowac licznik ?? Stary licznik to 3B0 920 822A BOOv21 1/2Fis zaraz przed liftem (z ktorego nie idzie vag commanderem zczytac epromu ,ale znam PIN) Nowy licznik 3B0 920 827A 1/2 po liftingu z 2002r.(z tego normalnie sie zczytuje eprom i tez znam PIN) drugie pytanie to jak zrobic zeby po tej przekladce licznika pokazywala sie tem na 1/2 fis??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam . Czy ktos z Was podpowie krok po kroku jak zadoptowac licznik ?? Stary licznik to 3B0 920 822A BOOv21 1/2Fis zaraz przed liftem (z ktorego nie idzie vag commanderem zczytac epromu ,ale znam PIN) Nowy licznik 3B0 920 827A 1/2 po liftingu z 2002r.(z tego normalnie sie zczytuje eprom i tez znam PIN)

W pierwszym poście tego wątku masz opisane http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/52106-Wymiana-licznika-bez-FIS-na-FIS-passat-3B-i-3BG?highlight=wymiana+licznika.

 

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem w pasku B5 3B 99r 1/2 FIS 115 KM AJM licznik normalny ten przed liftowy num. 3B0 920 822 A producent VDO, a zmieniłem na licznik poliftowy też 1/2 FIS num. 3B0 920 825 A producent VDO i wszytko działa oprócz temperatury tzn. nie pokazuje mi temperatury tylko są kreski zastosowałem się do tej instrukcji poniżej i podpiołem wszystko dobrze:

 

-czujnik tem. należy podpiąć bezpośrednio do licznika pin26 T32b (normalnie jest wpięty pin8 T12 w climatroniku)

- upewnić się że jest połączenie między pin25 T32a licznika a pin1 T12 climy

- połączyć pin8 T32b licznika z pinem2 T20 climy - computer data line

- połączyć pin9 T32b licznika z pinem3 T20 climy - computer data line

 

w zielonej wtyczce od licznika miałem już obsadzony fabrycznie kabel z pinem 26, więc do tego kabla dołączyłem kabel z wtyczki klimy(wypiołem pin 8 z wtyczki 12 pinowej klimy i dołączyłem go do kabla we wtyczne zielonej 32 pinowej czyli do kabla z pinem 26)

na fotach w tych zielonych kółkach pokazałem dołączone kabelki pin 26 T32b(zielona wtyczka licznika), a do niego pin8 z T12

http://img30.otofotki.pl/sr805_zielona-wtyczka.jpg.html

 

natomiast we wtycze zielonej licznika miejsca na kable z pinami 8 i 9 były wolne, tak samo było z miejscami na kable z pinami 2 i 3 we wtycze od klimy też były wolne

http://img30.otofotki.pl/pa363_zielona-wtyczka-1.jpg.html

 

w niebieskiej wtyczce od licznika miałem już obsadzony fabrycznie kabel z pinem 25, więc od kabla z wtyczki klimy pin 1 dołączyłem kabel (wpiołem się w kabel pin 1 we wtyczce 12 pinowej klimy i dołączyłem do kabla we wtyczne niebieskiej 32 pinowej do kabla z pinem 25)

na fotach w tych zielonych kółkach pokazałem dołączone kabelki pin 25 T32a(niebieska wtyczka licznika),a do niego kabel z pinu 1 z T12

http://img30.otofotki.pl/zl741_niebieska-wtyczka.jpg.html

 

--efektem tego dokładania kabli jest po zapłonie przez kilka sekund migająca temperatura potem już nie miga (pokazuje 3 st. C) na wyświetlaczu licznika w tym miejscu gdzie były wczesniej kreski, a na panelu klimatronika pokazuje 5 st. C

świecąca się kontrolka poduszki powietrznej i napis na wyświetlaczu AIRBAG FATHER(czy coś takiego)

--pojawiły się kreski w tym miejscu gdzie pokazuje spalanie w litrach/100km oraz kreski w miejscu gdzie pokazuje średnią prędkość

--i błąd na wyświetlaczu panela klimatronika 30b(albo litera b albo 6) i takie coś po zapłonie potem to ginie i jest normalny wygląd wyświetlacza

http://img30.otofotki.pl/mh395_131220111243.jpg.html

 

powiedzcie co mogłem źle podłączyć i mam zastrzeżenia co do pinów 25 i 26 we wtyczkach od licznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do tego mojego opisu z postu wyżej to wszystko działa tak jak powinno to co pisałem o tym:

--efektem tego dokładania kabli jest po zapłonie przez kilka sekund migająca temperatura potem już nie miga (pokazuje 3 st. C) na wyświetlaczu licznika w tym miejscu gdzie były wczesniej kreski, a na panelu klimatronika pokazuje 5 st. C

świecąca się kontrolka poduszki powietrznej i napis na wyświetlaczu AIRBAG FATHER(czy coś takiego)

--pojawiły się kreski w tym miejscu gdzie pokazuje spalanie w litrach/100km oraz kreski w miejscu gdzie pokazuje średnią prędkość

--i błąd na wyświetlaczu panela klimatronika 30b(albo litera b albo 6) i takie coś po zapłonie potem to ginie i jest normalny wygląd wyświetlacza

http://img30.otofotki.pl/mh395_131220111243.jpg.html

to został tylko ten błąd 30b, błąd poduszki usunięty, pokazuje normalnie spalanie w L/100km i średnie spalanie też pokazuje tylko czasem jest róznica w stopniach temp. na liczniku i climatroniku na liczniku pokazuje 2 a na climatroniku 3 lub na liczniku 5 a na climiatroniku 3 ale czasem jest tu i tu taka sama temp. i powiedzcie czy mam odpowiedni panel climatronika czy nie

mam jeszcze takie pyt. czy jak bym wpioł spowrotem pin 8 do wtyczki klimatronika T12 (pin8/T12) i do tego dołączył kabelek który dołożyłem do bedącego pinu 26/T32b (we wtyczce zielonej licznika) to będzie pokazywało mi cały czas taką samą temp. na liczniku i panelu climatronika czy taka zmiana nic nie da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie z postu wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam passata b5 98 rok 1.9tdi afn

 

mam manetke i wyswietlacz mfa. licznik 920 czy moge zamontowac pelny fis albo 1/2 od fl skoro mam to oznaczenie 920? oznacza to ze mam juz can w roczniku 98?? z immo sobie poradze ale czy pozostale wskazniki zadzialaja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz 3B09208..to by znaczyło że masz CAN.Sęk w tym,że liczniki z CAN,czyli 3B09208.. nie miały MFA,tylko 1/2 lub pełny Fis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam manetke i wyswietlacz mfa. licznik 920 czy moge zamontowac pelny fis albo 1/2 od fl skoro mam to oznaczenie 920? oznacza to ze mam juz can w roczniku 98?? z immo sobie poradze ale czy pozostale wskazniki zadzialaja?

 

Kolego ,bez cyrków w 98 afn nie ma opcji żebyś miał CAN.

No chyba że masz sterownik ECU z końcówką ....018GA ,w co wątpię.

A nawet jak jest ,to nie jest Ori ,tylko mod.

TYLKO AVG i TYLKO AUDI z końcówki produkcji (99) ,przed PD ze sterownikiem z końcówką ......018GA miało CAN (nie pełny!).

O czym zresztą pisałem w swoim modzie zmiany zegarów na CAN.

Odczytaj VAG-iem co masz i nie siej zamieszania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3bo919881 n vdo v34 00140 jednak u mnie jest taki zegar. ma ktos pomysl jak zamontowac z duzym fisem lub 1/2? chcialem pozniej dolozyc tez duze nawi mfd i podloczyc to ze soba ale najpier zegry chce rozpracowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności