Skocz do zawartości
sakenik

słaby na niskich obrotach i dużo pali

Rekomendowane odpowiedzi

od 3 tyg mam problem z moim paskiem. Średnio pali mi 11-12 l ropy gdzie wcześniej było to ok 8 l. I strasznie słaby jest do 2.5 tys obrotów, czesto trzeba mocno wdepnąć w gaz bo inaczej zgaśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeździsz z włączoną klimą? Bo najprawdopodobniej to pierwsza przyczyna. Drugą są niestety upały - im wyższa temperatura tym (ogólnie mówiąc, bo problem jest bardziej złożony) niższa wydajność jednostki zaturbionej. Zrób sobie eksperyment i wyjedź gdzieśw nocy, jak temperatura otoczenia spadnie do tych 20 stopni. Wyłącz klimę, rozgrzej silnik i buta mu, sam zauważysz różnicę.

 

Oczywiście nie wykluczam usterki mechanicznej/elektrycznej (ale to tylko VAG CI prawdę powie), ale patrząc co się dzieje w PL i co się dzieje z moim autkiem też, to chyba możesz spać spokojnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak latam z klimą. Brałem pod uwagę filtry to powymieniałem, rura turbo-intercooler była nieszczelna tez wymieniona. Myslalem o zapieczonych kierowniczkach lub przeplywka. Ale ten test zrobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak latam z klimą. Brałem pod uwagę filtry to powymieniałem, rura turbo-intercooler była nieszczelna tez wymieniona. Myslalem o zapieczonych kierowniczkach lub przeplywka. Ale ten test zrobie
ogólnie zapomnij o pogodzie i klimie... szukaj usterki, przepływka... turbina, wtryskiwacze, czujniki to nie jest normalne spalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też pogodę to bym sobie odpuścił. Choc jest ciepło to, aż takiego znaczenia ona nie ma. Przydały by sie logi podzespołow opisanych wyżej tj przepływka, pompki na klimie i bez. Temp zasysanego powietrza. Ogólnie wszystko:) Na dniach będę logował avfa to porównamy co jest nie tak, bo widzę, że chyba avf jakoś nie lubi upałów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz kolego ktore grupy i linie logować /dodam że jestem lewy z tego tematu/ to podam wartości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na dniach będę logował avfa to porównamy co jest nie tak

właśnie mój będzie pacjentem;)

Średnio pali mi 11-12 l ropy gdzie wcześniej było to ok 8 l. I strasznie słaby jest do 2.5 tys obrotów, czesto trzeba mocno wdepnąć w gaz bo inaczej zgaśnie.

mam to samo, no może mój nie gaśnie, ale na drugim biegu, żeby przyśpieszyć muszę wcisnąć pedał do dechy, natomiast po wyżej 2300-2500obr wystrzela jak szalony. Na ECON za to auto zachowuje się w miarę normalnie:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

winna klima i temperatura, jakoś dziwnym trafem pojawia się ostatnio tyle tematów mój passat słabnie dlaczego? mam włączoną klimę bez klimy chodzi normalnie

 

przecież jak mamy 34 C, włączoną klimę i go butujecie to się nie dziwcie, że wam tyle pali, przecież nasze paski wołają o pomstę do nieba, przez tą p;;;; pogodę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeździsz z włączoną klimą? Bo najprawdopodobniej to pierwsza przyczyna. Drugą są niestety upały - im wyższa temperatura tym (ogólnie mówiąc, bo problem jest bardziej złożony) niższa wydajność jednostki zaturbionej. Zrób sobie eksperyment i wyjedź gdzieśw nocy, jak temperatura otoczenia spadnie do tych 20 stopni. Wyłącz klimę, rozgrzej silnik i buta mu, sam zauważysz różnicę.

 

Oczywiście nie wykluczam usterki mechanicznej/elektrycznej (ale to tylko VAG CI prawdę powie), ale patrząc co się dzieje w PL i co się dzieje z moim autkiem też, to chyba możesz spać spokojnie.

Popieram wypowiedz kolegi.Pytałam kiedyś o takie słabnięcie auta(jak miałam TDI-ka) w gorące dni ale nie było to 30stopni C.Chociaż ja także czuje że auto jest słabsze w ta gorączkę pomimo że mam benzynkę.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=62834&highlight=przyspieszenie+temperatura

 

---------- Post added at 17:11 ---------- Previous post was at 17:06 ----------

 

Dodam że spalanie mam w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie pase ka Cordoba ALH w serii 90KM zrobiona na 160KM z klimatronikiem i nie czuje nic a nic upałów. Rwie jak szalona nawet jak temp paliwa jest na 60st i powietrze zasysane też na coś ok tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem nadal jest i widocznie ciężki do rozgryzienia: w ASO powiedzieli mi że rozrząd jest luźny i musiałem na własną odpowiedzialność wyjechać autem (najbliższy termin sprawdzenia był za 2 tygodnie :) ) i zajechałem do mechanika i nie mam mowy by rozrząd był faktycznie luźny,ale nie wiedzieli co z nim dalej zrobić.

Zajechałem do jeszcze jednego magika we Wro i stwierdził że dawki na pompowtryskach są za duże (1,8; 1,6; -1,5;-1,7) i stwierdził ze pompki do wymiany. Ale to do mnie nie przemawia, gdyż ani nie kopci, a uważam że pompki to ostateczność. Zawsze po drodze jest milion innych powodów.

 

1. Czy dawki na pompkach w moim AVF są w normie?

2. Czy to może być przepływka? (dodam że jak teraz daję "buta" na 3, to zbiera się ze skokami i trochę wolniej niż kiedyś)

3. Sprawdzałem także VAGiem grupę 4 poz. 4 (ustawienie kąta wtrysku) i pokazywało mi 149, gdzie czytałem że powinno być blisko 0.

4.Czy na kole da radę skorygować tę wartość czy muszę od nowa rozrząd ustawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem ze słabym passkiem rozwiązany: VAG silnik grupa 4 poz. 4 wskazywało +8,2 zatem korekta rozrządu i do 0 doszło i wszystko wróciło do normy z mocą.

 

Nadal te duże spalanie :/ czekam na przepływkę do podmiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy suwalki

mam identyczny problem co ty tylko moj pali 13 w miescie i 10 za miastem co zajade do mechanika to chybił trafił moze to moze tamto i nikt nie trafia placic trzeba pomoz jak dojdziesz daj znac lub napisz 518899622 pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności