Skocz do zawartości
machopl

passat 1.8t(awm) błąd lambdy 16517 prosze o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

posiadam passata 1,8t silnik (AWM-170km) tiptronic +lpg

 

dzisiaj zapalila mi sie moja ulubiona kontrolka "check engine" nerw mnie chwycil bo znowu mi sie cos dzieje z autem wiec podłączylem kabel i sprawdzilem jakie mam błędy i tu moja prośba czy ktos mógłby je rozszyfrować byłbym bardzo wdzieczny :

 

VAG-COM Version: Release 303.1

 

Control Module Part Number: 4B0 906 018 DA

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0006

Software Coding: 0016551

Work Shop Code: WSC 00999

5 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow

P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

 

zanim wykasowałem je zajzałem do bloku 032 i tak on sie przedstawia

 

blok 032

pole 1: od 1,3% DO 4,5%

pole 2: -8,6%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te błędy to są na benzynie czy na LPG? zacznij od tego... czasami instalacje robią taki burdel jak to, co na w/w przykładzie... :|

 

missfire nie unikniesz, bo w zależności od instalacji zapłon będzie wypadał podczas przełączania na LPG (Ale to nie wywala check-a)

 

Pole 2 z kanału 32 oznacza, że kompletnie rozjechany jest skład mieszanki (system too rich). Jeśli ten problem występuje TYLKO na benzynie, to masz do wymiany przepływomierz i do sprawdzenia dziury w dolocie (może DV?). Jeśli problem jest gazowy, to trzeba po prostu wyregulować mapę LPG...

 

proponuję (jak zwykle) zacząć diagnozę od wykasowania błędów i zrobienia 500km (całego baku) na benzynie. Zrobić komplet logów zgodnie z instrukcjami, podejrzeć co się dzieje na 032 (czy druga pozycja wróci do normy). Dopiero wtedy zacząć dalej diagnozować (jeśli błędy będą). Bo "szum" z instalacji nie bardzo pomaga w dojściu do źródła problemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szybką odpowiedź , w sumie to jeżdżę tylko na lpg wiec nie jestem w stanie powiedzieć czy to się dzieje też na benzynie,

 

przypomniało mi sie ze ostatnio wymieniałem wszystkie filtry lpg (faza lotna była masakrycznie brudna)

czy po tej zmianie komputer może stwierdzić że dostaje za dużo gazu ?? i wywala błąd

 

a największym problemem jest to że w niedzielę wyjeżdżam na 3 miesiące a auto zostawiam żonie i nie chciałbym zostawiać jej tego na głowie bo znając naszych speców jak zobaczą kobietę(blondynkę) to zaraz bedą chcieli pół auta wymieniać :(

Edytowane przez machopl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche czasu minelo, czy uporales sie z autem?

 

Jak wyglada spalanie w AWM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności