radrey Zgłoś #1 Napisano 27 Czerwca 2010 (edytowane) Witam, mam mały problem. Od jakiś paru dni auto po rozgrzaniu silnika traci totalnie moc. Po podpięciu pod komputer wywala następujące błędy: 537Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD 516Styki biegu jałowego -F60 przerwa lub zwarcie do plusa 513Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28 brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY Usunąłem błędy z pamięci, ale jak tylko silnik się nagrzeje to wraca ten od czujnika G28. Poszperałem na forum i doszedłem że to chyba wtyczka od niego: http://img205.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img205/3499/image01221024x768.jpg&via=mupload&[email protected] http://img413.imageshack.us/i/image0131024x768d.jpg/ Mam dwa pytania odnośnie: -Czy to na pewno wtyczka od g28 i jak to ustrojstwo rozebrać!!!! -czy ten czujnik z allegro będzie pasował. http://www.allegro.pl/item1088399913_czujnik_obrotow_walu_vw_g28.html No chyba że macie inną koncepcję co może być przyczyną słabnięcia silnka po nagrzaniu ( silnik 1.6 AHL zagazowany zachowanie takie samo na obu paliwach. Z góry dzięki. Edytowane 27 Czerwca 2010 przez radrey Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radrey Zgłoś #2 Napisano 28 Czerwca 2010 Panowie, takie zacne forum i nikt nie pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radrey Zgłoś #3 Napisano 2 Lipca 2010 No jestem po wymianie czujnika:lol,niestety oczekiwany efekt nie został osiągnięty:wsciekly.Namęczyłem się strasznie i d.u.p.a! Silnik ledwo odpala, jest silniejszy niż przed wymianą, ale szarpie podczas przyśpieszanie. Po podpięciu wywala teraz dla odmiany błąd - G28 nieprawidłowy sygnał. Panowie proszę o pomoc, bo już mi się pomysły skończyły:padaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 4 Lipca 2010 cześć, czy te błędy sprawdzałeś na pracującym silniku, czy tylko włączonym zapłonie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radrey Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2010 Na pracującym silniku. Po kasowaniu wywala w ciągu 2 sekund na nowo. Może jest za słabo przykręcony? Na instrukcji było napisane że dokręcać z silą 10Nm. Zastanawiam się jeszcze czy ten nowy czujnik nie jest walnięty. Na starym chociaż jak był zimny chodził ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radrey Zgłoś #6 Napisano 12 Lipca 2010 Problem usunięty. Okazało się że nowo zakupiony kabelek był walnięty:( Kupiłem zamiennik z wyższej pułki i autko śmiga jak nowe! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Harob Zgłoś #7 Napisano 27 Kwietnia 2011 Możesz powiedzieć kolego gdzie znajduje się ten czujnik G-28? Brat ma dokładnie ten sam problem w swoim autku z tym samym silnikiem. Wczoraj znajomy podłączył komputer, skasował błąd ale pojawia się ponownie po odpaleniu silnika. Niestety nie możemy zlokalizować czujnika pod maską... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 27 Kwietnia 2011 Stojąc przodem do auta popatrz na prawo od pompy wtryskowej, zobaczysz duże okrągłe złącze z kablami i obok mniejsze na wtyczkę z 3 pinami. Idź po jej kablu w dół, dojdziesz do G28 - na bloku schowany za uchwytem filtra oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #9 Napisano 13 Czerwca 2012 Muszę się pochwalić, że i moje autko dopadł problem z czujnikiem G28. Jak odpalałem na zimnym, to chodził dobrze, ale jak się rozgrzał to strasznie zamulał, przerywał że nie dało się jechać normalnie, a o wyprzedzaniu można było zapomnieć i po zgaszeniu ciężko odpalał. Wyczytałem tu na forum, że wartość rezystancji tego czujnika mierzona na stykach 2 i 3 powinna wynosić od 500 - 1000 omów. Zmierzyłem czujnik i wyszło że ma 976 omów, czyli wynikało że jest dobry, ale pomiaru dokonałem na zimnym. Po rozgrzaniu pomiar przyniósł rezultat - zero reakcji czujnika i żadnych wskazań na multimetrze. Dzisiaj wymieniłem owy czujnik na nowy (BOSCH 185zł) i problem zniknął, czy zimny czy ciepły ciągnie do końca aż miło Tak więc koleżanki i koledzy powiem tak: pomiaru najlepiej dokonywać po wcześniejszym rozgrzaniu silnika. :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ivan4 Zgłoś #10 Napisano 4 Maja 2014 Witam możesz powiedzieć albo najlepiej pokazać na foto jaki kabelek miałeś uszkodzony i ile kosztował jak go znaleźć ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janosz Zgłoś #11 Napisano 25 Sierpnia 2014 Witam mam taki problem jak wyżej . Na zimnym jest ok jak sie rozgrzeje to robi sie rodeo nie równo pali i totalny brak mocy - Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28 brak sygnału . Wie ktos gdzie jest ten czujnik w tym nieszczęsnym 2.5 v6 TDI? - - - - - aktualizacja - - - - - Witam mam taki problem jak wyżej . Na zimnym jest ok jak sie rozgrzeje to robi sie rodeo nie równo pali i totalny brak mocy - Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28 za niskie lub za wysokie obroty . Faluje tak ze na automacie na biegu mam rodeo istne miota nim jak by to był ostry wałek w amerykańskiej V10 . Ostygnie wszystko jest okey . Wie ktos gdzie jest ten czujnik w tym nieszczęsnym 2.5 v6 TDI? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach