Skocz do zawartości
pankacper

najpierw pukanie w okolicahc silnika pozniej stanął

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze swoim passatem b5fl 2.0 tdi diesel. Około 1000 km temu zaczęło coś dziwnie pukać dolegliwość w czasie jazdy ustępowała poźniej wyswietliła się kontrolka świec żarowych nei wiem czy to był zbieg okoliczności. Pojechałem do serwisu okazało się że to płyn w dpfie dolałem ale stukanie nie ustąpiło przejechałem 300 km w trakcie jazdy do mehcanika olej wystrzelił korkiem i auto stanęło . Dodam ze na diagnostyce podczas wymiany płynu nic nie wykazało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej?

 

Walić w silniku może wiele rzeczy.. trzeba ustalić w miarę możliwości miejsce to będzie można coś więcej powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oddałem do mechanika a olej normalny silnikowy wyleciał jak mam ustalić co puka jak stnął

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak olej wyleciał przez korek? Nie rozumiem... No i co to znaczy stanął - silnik zgasł i nie daje się go uruchomić? Rozrusznik daje rade obrócić wałem ale nie odpala, czy nie ma możliwości obrócenia wałem ogólnie? Czy oprócz pukania zaobserwowałeś spadek mocy, dziwne wskazania temperatury?

Gdyby to był silnik mercedesa, to powiedziałbym, że obróciło panewkę, silnik stracił smarowanie i się zatarł, ale zanim to nastąpiło pompa oleju wytworzyła nadciśnienie w skrzyni korbowej i wyrzuciła olej na zewnątrz - z tym, że nie przez korek, a prędzej przez rurkę bagnetu by się to odbyło...

 

Odpowiedz szczegółowo, bo z tego co do tej pory powiedziałeś, to można tylko wróżyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekaj, czekaj... Coś Ci stuka w silniku i jeździłeś jeszcze 1300KM ?? Człowieku, auto sie odstawia od razu do mechanika i niech szuka aż znajdzie! Mi ostatnio jak zaczęło stukać to zgasiłem i zadzwoniłem do znajomego, ściągneliśmy na warsztat. I dzięki temu cylinder cały, a tylko tłok z korbowodem do wymiany - na szczęście!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej normalny silnikowy

 

No przecież nie rzepakowy, pytałem bardziej czy odpowiedni do tego motoru. Daj znać jak mechanik ustali co jest...

 

No i jedna rada, gdybyś wybierał między remontem a wymianą silnika to poczytaj o remontach na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to tylko remont był(teraz wiem co mam).Podczas jazdy silnik zaczął nagle wibrować(podczas dodawania gazu) jechał normalnie tlko to drzenie. Zgasiłem go i pózniej na zimym jak go odpaliłem to siwy dym i rzucało autem! Co sie okazało?

- pęknięty tłok przez cały przekrój (po wyciągnięciu rękoma go rozpołowiłem)

- drugi tłok miał juz lekkie peknięcie

Co obejmowała naprawa?

- wymiana tłoków (2 używane w dobrym stanie... chciałem nowe ale okazało sie, że dostępne są tylko w serwisie za 450 zł sztuka)

- piersicienie

- planowanie głowicy, uszczelki wszystkie,gniazda zaworowe,płyny filtry i nowe świece żarowe)

Koszt: 1300 zł z robocizną

Tłoki nie wiadomo dlaczego pękły. Mechanik sugerował lanie wtrysków ale po sprawdzeniu okazało się, że rozpylają tak jak fabryka nakazała!

 

Wq mnie lepiej wywalic kase na remoncik jak na coś co nie wiesz jak bedzie chodzić i jak długo... bo to tylko może być podwójny wydatek:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem ze swoim passatem b5fl 2.0 tdi diesel. Około 1000 km temu zaczęło coś dziwnie pukać dolegliwość w czasie jazdy ustępowała poźniej wyswietliła się kontrolka świec żarowych nei wiem czy to był zbieg okoliczności. Pojechałem do serwisu okazało się że to płyn w dpfie dolałem ale stukanie nie ustąpiło przejechałem 300 km w trakcie jazdy do mehcanika olej wystrzelił korkiem i auto stanęło . Dodam ze na diagnostyce podczas wymiany płynu nic nie wykazało.

jak pukal i stana a potem jeszcze korkiem olej pukna to teraz cie to puknie po kieszeni przykro mi ale mam nadzieje ze nauczy cie to nie ignorowac takich rzeczy i jak znow cos zacznie pukac to pojedziesz do mechanika i powiesz mu co i jak a nie pukniesz na tym 1300 km :(

dodam jeszcze ze jak byles w serwisie i im o tym pukaniu mowiles to podjedz na rowerze do nich i karz im sie puknac w glowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobne objawy co u Ciebie fakt faktem, ze nie w passacie i nie w 2.0 tdi a w 1.9 tdi ale tez vw . Zobacz co mi sie stalo po natychmiastowym zgaszeniu silnika jak zaczal pukac...do tego wtrysk sterujacy. Mysle, ze z powodzeniem mozesz sie przyszykowac na remont autka...

20091027.jpg

Edytowane przez kiler159

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności