kres Zgłoś #1 Napisano 10 Czerwca 2010 (edytowane) Witam forumowiczów. Otóż centralny w moim B3 od jakiegoś czasu coraz częściej nie chce zamknąć drzwi (żadnych). A oto objawy: - od środka bolcem zawsze idealnie zamyka i otwiera wszystkie drzwi i klapę - od zewnątrz kluczykiem zawsze otwiera wszystko, ale już rzadko zamyka (i to z obu drzwi podobnie). Jak już uda się zamknąć, to po ok. minucie dopompowuje jeszcze trochę i wszystko git. Po dokładnym osłuchaniu pompki okazuje się, że jak zamykam bolcem od środka, to chodzi głośniej i jakby bardziej zdecydowanie (super), a jak próbuję zamknąć kluczykiem, to tak jakby niemrawo, ledwo co. Czasami pomaga wesoła kombinacja kluczykiem: 2 razy w prawo, raz w lewo, 3 razy w prawo, aż w końcu załapie i zamknie. Z drugich drzwi podobnie, choć być może częściej statystycznie udaje się zamknąć Podejrzewam, że pneumatyka OK, a problem leży w elektryce. Czy przetarty kabelek w tylnych drzwiach może robić takie cuda? Czy odmrażacz + WD mogły mi napsuć w stykach? Dodam, że przy otwieraniu, pod sam koniec odsuwania bolców, z okolicy tylnych prawych drzwi słychać czasem głośne stuknięcie, jakby ktoś z gumy od majtek z całej siły strzelił w blachę od drzwi. Wcześniej tego nie było. Edytowane 10 Czerwca 2010 przez kres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kres Zgłoś #2 Napisano 10 Czerwca 2010 No, czytałem, czytałem i dokładnie takich samych objawów nie znalazłem. Myślę, że trzeba zacząć od klamki kierowcy, ale dlaczego to samo dzieje się od klamki pasażera ? A może zacząć od tylnych drzwi i tam coś się blokuje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #3 Napisano 10 Czerwca 2010 z okolicy tylnych prawych drzwi słychać czasem głośne stuknięcie To nie w drzwiach tylko raczej przy klapce wlewu paliwa. Do przeglądu wężyki-czy szczelne i pompka centralnego-czy nie zaśniedziały styki itp,itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #4 Napisano 10 Czerwca 2010 lebow podobny problem jak u mnie tylko odwrotnie bo mi nie otwiera... ja swojego nie rozwiązałem, więc niestety na razie nie pomogę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #5 Napisano 11 Czerwca 2010 (edytowane) - od środka bolcem zawsze idealnie zamyka i otwiera wszystkie drzwi i klapęJeżeli zamykając od wewnątrz wszystko ok to pneumatyka napewno jest ok.Na 90% uszkodzony kabelek przy wkładce zamka lub sam stycznik w klamce. Na początek ja bym odkręcił klamkę(jedna śrubka(jeżeli ori to z lewym gwintem)) i obejrzał kabelki przy klamce.(sądzę że na tym się skończy) Jeżeli tam będzie wyglądało wszystko ok to następnie zdjąłbym boczek drzwi i dobrał bym się do wtyczki(złączki) tej z trzema kabelkami. Trzeba ją rozpiąć. Od strony instalacji (nie od kalmki) na jednym kabelku będzie na stałe "+" a dwa pozostałe to otwieranie i zamykanie. Jak zewrzesz z którymś z nich ten plus to auto się zamknie lub otworzy. Jeżeli będzie się auto normalnie zamykało i otwierało to padnięty masz stycznik w klamce. Jeżeli nadal auto ci się nie będzie chciało zamykać to musisz iści po nitce do kłębka szukając uszkodzonego kabelka najprawdopodobniej uszkodzony będzie między drzwiami a słupkiem. Edytowane 11 Czerwca 2010 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach