Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pewnien delikatny problem, samochod jedzie prosto nic nie sciaga wspomaganie chodzi dobrze - OK. Podczas np. parkowania czy zawracania kiedy skrece kolami na maxa w lewo lub prawo wydaje mi sie ze kola nie ida w parze tzn ktores jest jakby mocniej skrecone od drugiego i ucieka( jakby jedno bylo skrecone o 50stopni a drugie o 55stopni) . Samochod nie jedzie wtedy tak jak ma isc. Bylem ustawic zbierznosc i zadnej poprawy i teraz sie zastnawiam czy to moze byc wina mechanika czy przekladni kierowniczej ktora jedna strone bardziej od drugiej "wypycha".

 

Myslalem tez o oponach ale mam nowki zimowe i na nich jest tak samo tyle ze mniej to czuc ( zimowe 185/65/14 letnie 195\55\15)

 

Czy jezeli przekladnia moze odstawiac takie cuda to podczas wymiany obejdzie sie bez odkrecania sanek? Bo jestem prawie pewien ze pourywam sruby :wsciekly Mechanikom nie ufam, mam warunki do wymiany samemu oraz pomoc kolegi ktory ma warsztat ale nie chce go ladowac na "mine" :)

 

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Mam pewnien delikatny problem, samochod jedzie prosto nic nie sciaga wspomaganie chodzi dobrze - OK. Podczas np. parkowania czy zawracania kiedy skrece kolami na maxa w lewo lub prawo wydaje mi sie ze kola nie ida w parze tzn ktores jest jakby mocniej skrecone od drugiego i ucieka( jakby jedno bylo skrecone o 50stopni a drugie o 55stopni) . Samochod nie jedzie wtedy tak jak ma isc. Bylem ustawic zbierznosc i zadnej poprawy i teraz sie zastnawiam czy to moze byc wina mechanika czy przekladni kierowniczej ktora jedna strone bardziej od drugiej "wypycha".

 

Myslalem tez o oponach ale mam nowki zimowe i na nich jest tak samo tyle ze mniej to czuc ( zimowe 185/65/14 letnie 195\55\15)

 

Czy jezeli przekladnia moze odstawiac takie cuda to podczas wymiany obejdzie sie bez odkrecania sanek? Bo jestem prawie pewien ze pourywam sruby :wsciekly Mechanikom nie ufam, mam warunki do wymiany samemu oraz pomoc kolegi ktory ma warsztat ale nie chce go ladowac na "mine" :)

 

Dzieki

przekladnia kierownicza jest ok :) masz tylko zludzenie ze jest zle ale w przekladni przesuwa sie listw ktora jest w jednym kawalku i nie ma mozliwosci by cos bylo nie tak jesli zbieznosc masz ok auto jedzie prosto to sie nie przejmuj

 

---------- Post added at 21:55 ---------- Previous post was at 21:51 ----------

 

sciagnij sobie rysunek coprawda b5 ale moze to ci pomoze wyobrazic sobie oczym mowie to jest przekladnia http://rapidshare.com/files/37544209...dnia1.pdf.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kola nie ida w parze tzn ktores jest jakby mocniej skrecone od drugiego i ucieka

Powód? Kąt wyprzedzana zwrotnicy....powoduje że koła wracają lżej do położenia na wprost i powoduje że auto jedzie prosto ...tak na szybko...

Sprawdż promień zawracania , czy jest jednakowy w lewo i prawo....jesli jest inny to wracaj do tych co ustawiali zbieżność...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powód? Kąt wyprzedzana zwrotnicy....powoduje że koła wracają lżej do położenia na wprost i powoduje że auto jedzie prosto ...tak na szybko...

Sprawdż promień zawracania , czy jest jednakowy w lewo i prawo....jesli jest inny to wracaj do tych co ustawiali zbieżność...

ale jezeli ma zrobiona zbieznosc i autko smiga prosto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jezeli ma zrobiona zbieznosc i autko smiga prosto ?

Oczywiście może śmigać prosto ,problem pojawić się może gdy właśnie chcesz skręcić na max w którąś stronę, brakuje zębatki na listwie w maglownicy, łatwiej zdjąć kierownicę i przestawić na wieloklinie niż bawić sie z doregulowaniem na drążkach, powinno być tak jak w starych fordach,nie było wieloklina pod kierą tylko sześciokąt i nie było siły trzeba było idealnie doregulować drążkami....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
problem pojawić się może gdy właśnie chcesz skręcić na max w którąś stronę, brakuje zębatki na listwie w maglownicy, łatwiej zdjąć kierownicę i przestawić na wieloklinie niż bawić sie z doregulowaniem na drążkach

 

PiotrekVW chyba nie w tym ma problem

 

kiedy skrece kolami na maxa w lewo lub prawo wydaje mi sie ze kola nie ida w parze tzn ktores jest jakby mocniej skrecone od drugiego i ucieka( jakby jedno bylo skrecone o 50stopni a drugie o 55stopni

Tak ma być i nic z tym nie zrobisz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PiotrekVW chyba nie w tym ma problem

 

 

Tak ma być i nic z tym nie zrobisz ;)

wlasnie tez tak to rozumiem ze tak ma byc kolega lebow chyba odebral problem ze przy skrecie w jedna strone skreca bardziej a w druga mniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas np. parkowania czy zawracania kiedy skrece kolami na maxa w lewo lub prawo wydaje mi sie ze kola nie ida w parze tzn ktores jest jakby mocniej skrecone od drugiego i ucieka

Normalny objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Promien skretu w lewo i prawo jest taki sam, tylko ten "USLIZG" mnie strasznie wnerwia, mam w domu jeszcze jeden samochod T4 i tam takiego czegos nie ma na 100% zreszta jezdzilem nie jednym samochodem i takiego czegos nie bylo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może pojedź gdzieś gdzie potrafią dobrze ustawiać geometrię żeby jeszcze wszystko sprawdzili. Przy maks skręcie kół różnica między lewym a prawym ma wynosić 3st 15' czyli jak prawe koło ma 34st 30' to lewe ma mieć 37st 45' i na odwrót.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności