Skocz do zawartości
Gość zmari

Drgania silnika TDI na niskich obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam ten sam problem ,ostatnio ustawilem te gume z przodu silnika co jest na 3 sruby i problem zniknal ale tylko na 2 dni i zaczyna znowu drgac ,czy to moga byc poduchy od silnika,a wszystko zaczelo sie chyba od demontazu inter i calego dolotu , wyczyscilem i poskladalem i po 2-3 dniach w trasie nagle zaczal drgac silnik-wibracje, czy cos zle zlozylem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość danieloss

Cześć koledzy i forumowicze,

mam ostatnio w swoim passacie problem, że na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku występują dziwne drgania. przenoszone są one na całe auto a gdy nacisnę gaz tylko delikatnie nawet wystarczy obroty zwiększyć do 1000 to wszystko cichnie i elegancko pracuje, puszczam gaz i znowu to samo drganie. Kolejny problem a podłoże pewnie to samo gdy wrzucam jedynkę puszczam sprzęgło zaczyna trząść silnikiem. występuje to tylko przy ruszaniu takie 3-5 mocnych drgań a odczucie tak jakbym za mało dodawał gazu i samochód miałby za chwile zgasnąć. Z tego co się już dowiedziałem to jest to albo dwumasa czego bym sobie nie życzył albo łącznik elastyczny tłumika. Miał ktoś już podobną sytuację? jak mogę sprawdzić gdzie leży problem? Nie chce niepotrzebnie wymieniać dwumasy i pakować się w duże koszty jeśli okaże się że to coś innego.

sory, że nie na temat ale nie mogę narazie zakładać nowych tematów, bo jestem nowym użytkownikiem, a nie mogłem niczego znaleźć na ten temat na forum

 

Pozdrawiam

Daniel

 

P.S.dodam że silnik to 1.9 TDI AWX 130km

Edytowane przez danieloss
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szwagier ma tak w a4 1.9 tdi. U niego jest to wlasnie lacznik z tlumika, ja mialem podobnie jak uderzylem podwoziem i tlumik dotykal budy, wystarczylo wtedy tylko odgiac wiec jak masz chwile wjedz gdzies na kanal poczkaj az troche wydech sie przestudzi i zobacz czy gdzies nie styka z buda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam oto taki problem. Byłem dzisiaj u mechanika wymienić olej i filtry oleju, powietrza i paliwa. Po drodze do domu zatrzymałem się przy centrum handlowym i po wrzuceniu "luzu" odczułem drgania, nawet na siedzeniu. Otworzyłem maskę i okazało się że silnik mocno porusza się. Do tej pory jeśli odczuwałem drgania to tylko minimalne, dwumasa wymieniona we wrześniu. W czym tkwi problem? Silnik 2.0 TDI 170 km, 2007

Edytowane przez konserwatysta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja mam dragania słyszalne (tak jakby jakaś osłona nie była dokręcona) w przedziale od 800-1000/1100 orbotów.

Umówiony jestem na zrobienie logów z kolegą na przyszły tydzień.

Tak dla uporządkowania to jestem tuż przed wymianą rozrządu bo stuknęło mi 100 tyś od ostatniej wymiany.

 

Dzisiaj zerknąłem pod maskę przy włączonym silniku i zauważyłem że silnik jako taki nie drga bo kurek wlewu oleju jest jak skała i jak przyłożę rękę poniżej osłony to jest to samo.

Co mocno drga to osłona silnika i to co do niej przylega (np węże). Jak docisnę ją mocniej ręką to głowny dziwięk znika ale moja ręka wtedy mocno wibruje.

Tak się zastanawiam czy odgłosy drgania nie są spowodowane własnie tą ostłoną ? może ta "wyściółka" pod osłoną jest jest już zurzyta. Może osłonę trzeba podokręcać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Ja mam dragania słyszalne (tak jakby jakaś osłona nie była dokręcona) w przedziale od 800-1000/1100 orbotów.

Umówiony jestem na zrobienie logów z kolegą na przyszły tydzień.

Tak dla uporządkowania to jestem tuż przed wymianą rozrządu bo stuknęło mi 100 tyś od ostatniej wymiany.

 

Dzisiaj zerknąłem pod maskę przy włączonym silniku i zauważyłem że silnik jako taki nie drga bo kurek wlewu oleju jest jak skała i jak przyłożę rękę poniżej osłony to jest to samo.

Co mocno drga to osłona silnika i to co do niej przylega (np węże). Jak docisnę ją mocniej ręką to głowny dziwięk znika ale moja ręka wtedy mocno wibruje.

Tak się zastanawiam czy odgłosy drgania nie są spowodowane własnie tą ostłoną ? może ta "wyściółka" pod osłoną jest jest już zurzyta. Może osłonę trzeba podokręcać ?

 

Możesz mieć juz wypracowane gumki na osłonie - w AJM są trzy sztuki, cena jak pamiętam to ok 20PLN za szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz mieć juz wypracowane gumki na osłonie - w AJM są trzy sztuki, cena jak pamiętam to ok 20PLN za szt.

 

20zł to raczej nie w ASO, tylko w jakimś sklepie motoryzacyjnym

 

Pytanko, jeszcze nie zaglądałem pod osłonę silnika ale czy mogę ew jeździć bez niej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20zł to raczej nie w ASO, tylko w jakimś sklepie motoryzacyjnym

czytasz dokładnie? napisałem ok 20PLN za szt! Oczywiście był to mój błąd bo 6-7 lat temu płaciłem tyle ale za trzy sztuki w ASO.

Na dzień dzisiejszy owe gumeczki (wielkości kapsla od piwa) o nr 038103638K kosztują ok 10PLN/szt w ASO - cena z dzisiaj u gajosa http://sklep.benepol.pl/sklep/

 

038 103 638 K.jpg

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu otóż mam problem z drganiami gdy silnik jest rozgrzany. Na zimnym pracuje elegancko. Problem pojawia się gdy temperatura silnika dochodzi do 90 stopni. Czuć taj jak by silnik na ułamek sekundy przygasał. Silnik to AVF.

Macie jakieś sugestie? Może ktoś już miał taki problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kubagamar
Ale silnik drży nie tylko jak jadę - jeśli samochód stoi na luzie to również. Dodam że nie ma znaczenia czy sprzęglo jest wyciśniete czy nie.

 

Mario

 

Witam.Mam ten sam problem,czy mógłby ktoś pomóc i podrzucić jak sobie poradzić z problemem!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Mam ten sam problem,czy mógłby ktoś pomóc i podrzucić jak sobie poradzić z problemem!

 

Witam- Sprawdź grupy pomiarowe 013,023,018. i pokaż wykonane pomiary /statyczne,w.g procedur./ - a zapewniam cię ,że będzie można wywnioskować i ewentualnie wyeliminować problemy z PD/pompowtryskiwaczami/ Jeżeli parametry będą ok. to będziemy myśleć dalej. Nie zwlekaj ! nienaturalne drgania silnika wyniszczają inne elementy . Nie podejmuj pochopnych decyzji ,i nie słuchaj nawiedzonych mechaników warsztatowych - ekipa forum na pewno znajdzie rozwiązanie Twojego problemu. Czekamy na pomiary.

Pozdrawiam ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mam drgania na kierownicy i lewarku, ale dzis zauwazylem jadąc po starym bruku ze drgania lewarka calkowicie zniknely, z momentem wjazdu na gładki asfalt znowu zaczęło wibrować, dziwne.. Jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

Chciałbym się podpiąć pod temat i go trochę odświeżyć, mam "nowego" Passata świeżo sprowadzonego, zauważyłem podobny objaw jak w wielu postach powyżej, na wolnych obrotach czuję drganie na fotelu, na gałce zmiany biegów i może trochę na drzwiach, jak się doda gazu to drganie się normuje. Nie mam problemów z płynnym ruszaniem, nic mi nie szarpie w czasie jazdy, nie ślizga się, więc pytanie - czy mogą to być objawy dwumasy? Przebieg 155 tyś - rzekomo taki jest ale wiadomo jak z tym bywa, aha dodam jeszcze, że w porównaniu z moim drugim 1.9 w golfie biegi chodzą trochę inaczej, jakby minimalnie mniej precyzyjnie - chodzi mi o 3 bieg, czasami wchodzi z bardzo delikatnym haczeniem.

Kiedyś miałem Megane i na wolnych obrotach tzn. biegu jałowym autem trzepało dużo mocniej, po wymianie poduszki silnika jak ręką odjął wszystko zniknęło, czy tutaj może jest podobnie? Nie wiem czy to ważne ale w czasie dodawania i puszczania gazu lewarek biegów ma lekki skok, taki z 0,5 cm, w Megance miałem podobnie przed wymianą tej poduszki. Boję się, że to dwumasa a nie jestem gotowy finansowo teraz na jej wymianę:/ Poradźcie coś, najlepiej optymistycznego:) Ew. proszę o informację - zakładając, że siada już dwumasa ile teoretycznie można by jeszcze na tym pojeździć.

Edytowane przez themasterp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz poduszki czy olej sie nie wylal, u mnie byly poduchy , tylko jak cos to kupuj ori bo kase wywalisz w bloto w zamienniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę, na przyszły tydzień mam umówioną wizytę na regenerację turbo to może mechanik przy okazji sprawdzi co i jak. Fajnie gdyby to (jeszcze) nie była dwumasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak cos to mam dwumase w b.dobrym stanie , info priv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:ocochodzi:oszit

:lol3

to znaczy, że mam się zalogować??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, dziś u mnie podczas ruszania na ciepłym silniku odczulem "skakanie" silnika. Podczas jazdy np na 3 na niższych obrotach jak docisnę gałkę zmiany biegów do przodu drgania są mocne, jak puszczę to nie czuć nic. Na wolnych obrotach pracuje normalnie, hałasuje jak to diesel hehe ale drgan nie wyczuwam. Może to być kolo dwumasowe ? Kurde koszt jest spory więc już zaczynam się zastanawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności