Skocz do zawartości
saly

Passat B5 FL 130KM 1.9TDi AVF nie odpala jak gorący

Rekomendowane odpowiedzi

Męczyłem się dwa miesiące z tym niepaleniem na ciepłym. Na zimnym od strzała, na ciepłym i kilkuminutowym postoju palił dopiero po dłuższym kręceniu z gazem do dechy. Co mechanik-magik to różne części chcieli wymieniać. Dopiero kolega z forum Rosa naprowadził mnie na dolegliwość mojego paska, czyli nieszczelność na pompowtryskach. Powymieniałem oringi na pompkach i wszystko od tamtej pory ok, czy zimny, ciepły, gorący i nieważne ile stoi pali od strzała. Ale u was może być co innego, opisałem tylko co bolało mojego paszczurka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam.

byłem dziś u porządnego mechanika i po podłączeniu kompa wyskoczył błąd g28 - czujnik obrotów silnika czyli wału korbowego i jutro ma być wymieniony. jak będzie po wszystkim i trochę potestuję

dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem problem podobny ale wymiana pompki paliwa w zbiorniku pomogla:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!!

jednak to była wina czujnika położenia wału korbowego. mam założony testowy który jest dobry od bory ponieważ kupiony firmy meyle nie pasował oring który był za szeroki i nie dochodziła końcówka do bloku. dziś znalazłem na inter używany oryginał z gwarancją rozruchową bo wszędzie sa podróbki. w poniedziałek będzie więc od razu załoze i polatam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Chciałbym trochę odświeżyć temacik, a mianowicie opiszę o swoim problemie. Mój B5 FL silnik AWX 1,9 przed wymianą rozrządu miewał czasami bolączki polegające na tym że jak był ciepły to odpalił ale tak jakby nie miał żadnej mocy jakby się dusił, zgaszenie i odczekanie kilkanaście sekund pomagało i odpalał i problemu nie było. Ostatnio byłem na wymianie rozrządu, wymieniony został przy okazji czujnik G2/G62 bo był błąd, i od czasu wymiany rozrządu silnik zimny pali bez problemu, problem jest jak postoi około godziny, temperatura silnika spadnie, i wówczas odpali za pierwszym podejściem, pochodzi kilka/kilkanaście sekund i gaśnie tak jakby brakowało paliwa czy też by został zalany. Później już go nie odpalę, mogę kręcić i kręcić i nic, czasami po kilkunastu minutach odpali i to wówczas puści wielką chmurę czarnego dymu. Jak się okazało wymieniony nowy czujnik miał wadę bo źle wskazywał temperaturę, pokazywał niższą niż w rzeczywistości max około 80st, po wymianie już jest właściwa temperatura czyli około 90st. Więc myślałem że to jest przyczyną gaśnięcia. Jednakże nie i nadal jest ten sam problem, dodam że mechanik sprawdzał wszystkie parametry pracy silnika i jest ok, myślę jeszcze na temat tej nieszczelności oringów przy pompowtryskach, chyba że coś źle jest ustawione z rozrządem. Proszę o jakieś porady :(.

 

P.K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt synchronizacji jaki jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kąt synchronizacji jaki jest?

 

 

Nie pamiętam, mechanik sprawdzał i wszystko niby jest ok. Gość specjalizuje się w grupie VW, być może coś z rozrządem przestawił ?

O 22:00 będę jeszcze raz sprawdzał parametry, bo teraz zagrzałem go do 90st i poczekam godzinkę i zobaczę co będzie działo się z parametrami silnika, tylko moje dodatkowe pytanie, które grupy sprawdzić, na pewno grupę 4 i 13, coś jeszcze sprawdzić ?

 

Ok, sprawdziłem po 1 godzinie odstania kąt synchronizacji był po uruchomieniu na starcie ustawiony na 0,6, po jakimś czasie zszedł na 0,0 i po chwili zgasł silnik :(. Ponowne odpalenie uruchomiło silnik na chwilę po czym zgasł i już cierpliwość się kończy.

 

A jeszcze przypomniało mi się że był wymieniany zawór EGR na nowy oryginał, bo ze starego ciekło.

 

P.K.

Edytowane przez piotr-kaczor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził bym (logował) grupy 4,13,18,23 może będzie widać co się dzieje podczas gdy auto gaśnie. Pompka w baku sprawna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa wymieniany był?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa na ciepłym ma mało do rzeczy , na zimnym to tak, raczej czujnik jakiś szwankuje, zacząłbym od wyciągnięcia czujnika położenia wału korbowego i podpięcia go pod miernik oraz podgrzania go opalarką/suszarką jakie wskazania daje na ciepłym. Jak wskazania pójdą w nieskończoność to wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa też był wymieniany. Pompa teoretycznie sprawna bo ją słychać przy przekręceniu kluczyka. pasek.jpg

 

To jest to co wczoraj wygenerowałem.

 

Czy czujnik położenia wału korbowego będzie pokazywał błędy ? czy mimo braków błędów i tak warto sprawdzić czy działa ?

 

Dziś zaprowadziłem go ponownie do mechanika aby sam obadał sytuację. Dodam jeszcze że wczoraj wieczorem jak sprawdzałem to jak mi zgasł, nie próbowałem go szarpać na rozruszniku i zostawiłem na około 10-15min. Po tym czasie chciałem z ciekawości sprawdzić czy odpali, i ku mojemu zdziwieniu odpalił, gazowałem, trochę się zagrzał, i po kilku minutach chodzenia postanowiłem go zgasić i sprawdzić czy odpali - i nie odpalił :(. Ale już tak go zostawiłem do rana, rano nie było żadnego problemu.

 

Aha - ten problem z brakiem opcji odpalenia jak postoi jakąś godzinę zaczął się tydzień temu, otóż miałem tak może około połowy rezerwy w baku i auto stało trochę przechylone na lewo, wówczas odpalił bez problemu ale akurat od razu nie ruszyłem i wówczas pierwszy raz zgasł i nie mogłem go odpalić. Po kliku próbach kręcenia stwierdziłem że może się zapowietrzył bo mało w baku, dolałem 5 litrów i po dłuższej chwiliiiiii, już nie pamiętam ile to było, odpalił z efektami w postaci chmury siwego dymu.

 

P.K.

Edytowane przez piotr-kaczor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A klapa gasząca w EGR-ze działa prawidłowo? może ona szwankuje albo sterowanie nią....spróbuj wypiąć i zaślepić wężyk podciśnienia z klapy gaszącej czy się coś zmieni z odpalaniem i gaśnięciem auta.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

attachment.php?attachmentid=128825&d=1424808828

Dziwi mnie jeszcze czemu pokazuje 0,0 spalanie i 0/min? przecież silnik chyba pracował w trakcie logowania czy był zgaszony?

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A klapa gasząca w EGR-ze działa prawidłowo? może ona szwankuje albo sterowanie nią....spróbuj wypiąć i zaślepić wężyk podciśnienia z klapy gaszącej czy się coś zmieni z odpalaniem i gaśnięciem auta.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

attachment.php?attachmentid=128825&d=1424808828

Dziwi mnie jeszcze czemu pokazuje 0,0 spalanie i 0/min? przecież silnik chyba pracował w trakcie logowania czy był zgaszony?

 

Ten akurat zrzut zrobiłem jak już zgasł.

Ale mam dobre wieści - problem został zidentyfikowany, okazało się że klapa gasząca EGR zamykała się bo gdzieś powstała nieszczelność czy coś takiego. Wcześniej jak pisałem miałem już objawy duszącym się ciepłym silnikiem po odpaleniu, zgaszenie i odczekanie kilka sekund pomagało, ale to zapewne był już początek źle działającej klapki gaszącej. Jak kolega wymieniał przepustnicę z zaworem EGR, wówczas rozszczelnienie musiało się powiększyć dlatego objawy tak drastycznie pogorszyły się. Jutro odbieram autko i będzie chyba już bezproblemowo :).

 

 

Dzięki za wszelkie sugestie.

 

P.K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
filtr paliwa na ciepłym ma mało do rzeczy , na zimnym to tak, raczej czujnik jakiś szwankuje, zacząłbym od wyciągnięcia czujnika położenia wału korbowego i podpięcia go pod miernik oraz podgrzania go opalarką/suszarką jakie wskazania daje na ciepłym. Jak wskazania pójdą w nieskończoność to wymiana.

 

U mnie na gorącym jest taki objaw że łapie od razu ns wszystkie cylindry ale muszę go przytrzymac na rozruszniku bo zgaśnie. Teraz jest w porządku, ale jak się zrobi cieplej to znów się zacznie.

Może to być wina tego czujnika?

Jaką ma mieć oporność?

Edytowane przez RAFAŁ W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności