Skocz do zawartości
Damian44_44

wymiana silnika 1.9 tdi 90KM (AHU) na 1.9tdi 110KM (AFN)

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam spory problem ze swoim silnikiem więc postanowiłem wymienić go na AFN silnik już mam teraz zastanawiam się czy to pod wzdlędem elektryki itd jest to możliwe i czy coś jeszcze będzie mi do tego potrzebne pytam bo jeszcze chwilowo mogę potrzebne rzeczy wymontować z anglika. Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij jeszcze komputer. A ten silnik to z osprzętem czy bez? Przy przekładaniu silnika warto założyć nowe sprzęgło a jeszcze lepiej będzie jeśli i dwumasa nowego założysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik ma przejechane około 200tyś więc może dwumasa jest ok

co do kompa to też już go mam tylko czy np imo bedzie ok i czy będzie wszystko ok z turbo (silnik jest cały z osprzętem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze z wydechem jest coś nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość galus

Podłącze sie do tematu.

A mianowicie czy silnik AFN bedzie pasowal na poduszkach i czy skrzynia biegów jest taka sama jak w AHU?

Czy komputer od AFN jet niezbędny do tego czy moze byc ten z AHU?

 

DZiekuje za odpowiedz

 

 

A moze jeszcze wieksze silniki beda pasowały do karoserii z AHU

Edytowane przez galus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłącze sie do tematu.

A mianowicie czy silnik AFN bedzie pasowal na poduszkach i czy skrzynia biegów jest taka sama jak w AHU?

Czy komputer od AFN jet niezbędny do tego czy moze byc ten z AHU?

 

DZiekuje za odpowiedz

 

 

A moze jeszcze wieksze silniki beda pasowały do karoserii z AHU

Podalaczam sie do tematu...Jestem maniakiem mocy

silnik pasuje..z ecu mam problem...jesli jest ktos kumaty prosze o pomoc!!!!Mam sterownik od afn i nie ma obrotomierza i swieci cisnienie oleju i poduszki...pod moim ecu po wgraniu softu z afn jest to samo;(...pomoze ktos?jesli jest jakis odwazny prosze o jakas wiadomosc:gg5313053..suszarka sprzedana;)

Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Moj silnik AHU(90KM) nadaje sie do wymiany,gdyz naprawa jest nieopłacalna. Mam silnik AFN(110KM) cały kompletny(z anglika) razem z pompą, komputerem turbiną i nawet skrzynią(mam za bardzo dobre pieniądze).Wiem ,że to wszystko śmiga, bo jeżdziłem tym samochodem(przebieg niecałe 100tys mil).Teraz moje pytanie, czy jak to wszystko przełoże do swojego auta to odpali i wszystko bedzie ok? Bo ponoć trzeba programowac jeszcze immo ,dlatego wolę wiedziec żeby nie było niespodzianek. Jakbym cos jeszcze potrzebował to bez problemu mogę mieć z tamtego(licznik itp). Proszę o porady koledzy, pozdrawiam Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich. Moj silnik AHU(90KM) nadaje sie do wymiany,gdyz naprawa jest nieopłacalna. Mam silnik AFN(110KM) cały kompletny(z anglika) razem z pompą, komputerem turbiną i nawet skrzynią(mam za bardzo dobre pieniądze).Wiem ,że to wszystko śmiga, bo jeżdziłem tym samochodem(przebieg niecałe 100tys mil).Teraz moje pytanie, czy jak to wszystko przełoże do swojego auta to odpali i wszystko bedzie ok? Bo ponoć trzeba programowac jeszcze immo ,dlatego wolę wiedziec żeby nie było niespodzianek. Jakbym cos jeszcze potrzebował to bez problemu mogę mieć z tamtego(licznik itp). Proszę o porady koledzy, pozdrawiam Łukasz
Jesli maja takie same instalacje (rocznikowo)to przekladasz licznik, stacyjke i komputer ...musi zadzialac,jesli anglik ma niebieskie zegary a u Ciebie sa zielone trzeba przekladac instalacje wewnetrzna ,chyba nawet z klamotami w drzwiach,ja w swojego wszystko z angola przelozylem,lacznie z podsufitkom;)Aha i z tlumik nie bedzie pasowal z AHU do AFN Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli maja takie same instalacje (rocznikowo)to przekladasz licznik, stacyjke i komputer ...musi zadzialac,jesli anglik ma niebieskie zegary a u Ciebie sa zielone trzeba przekladac instalacje wewnetrzna ,chyba nawet z klamotami w drzwiach,ja w swojego wszystko z angola przelozylem,lacznie z podsufitkom;)Aha i z tlumik nie bedzie pasowal z AHU do AFN

 

Tamten ma własnie niebieskie zegary. Cos sie pokombinuje

 

---------- Dodano o 11:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:19 ----------

 

Może ktoś jeszcze cos poradzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AHU nie ma sterowania podciśnieniem - przekładasz również zworki i czujniki + wężyki z AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to za soba przerobilem ahu na afn zeby miec podstawe dalszej mocy,napisze z pamieci co jest potrzebne u mnie silnik i skrzynia zostala ahu nie wyjmowalem silnika z budy,wymienilem turbina z kolektorami i gruszka,rura wydechowa za katalizatorem ma troche inne wygiecie i musialem naciac i rozgac aby dospawac do reszty ukladu ahu,zawor n75(kostka ahu pasuje jak i cala reszta instalacji silnika jest identyczna)rurka zasilajaca turbo w olej,splyw oleju od turbo,rura odmy,rura na zimna strone turbo od ic,cienki przewod podcisnienia do zaworka n75 i do zbiornika podcisnienia,pompa wysokiego cisnienia,wtryski,ja zrobilem tak ze wlozylem komputer afn zegary i transponder z kluczyka od afn do swojego kluczyka typu scyzoryk auto odpalilo od strzala.Jak ktos ma pytania to smialo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych podam co wymieniłem,bo jestem juz po swapie. Miałem kompletny silnik AFN z turbina ,zaworkami. Przełożyc trzeba komputer (z wiązką silnikową)razem z licznikiem oraz z immobilaiserem z kluczyka. Tak jak kolega wyżej pisał,rure wydechową trzeba troche przerobic bo nie pasi.Umnie był jeszcze do wymiany potencjometr gazu z ktorym miałem problemy duże,ale podejrzewam że był on zepsuty już wczesniej i chodził na 60%..Po takim zabiegu auto śmiga az miło,pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(z wiązką silnikową
Wiazka silnika jest identyczna jak w ahu jedyna roznica moze byc brak instalacji podgrzewacza,no chyba ze ktos ma pierwszy model passata b5 z kompem na 1 wtyczke.Potencjometry gazu sa te same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności