kosi77 Zgłoś #1 Napisano 17 Maja 2010 Tydzień temu wizytą u Rogala zakończyłem przeróbki mojego AVF-a z 2001r. To co zostało zrobione: -turbo hybryda ARL -montaż FMIC 550x140x65mm -wysypanie katalizatora -zaślepienie EGR-a -wywalenie odmy Po zrobieniu części mechanicznej przyszedł czas na soft. Rogalowi udało się wycisnąć 181km i 407Nm Jeżeli chodzi o pierwsze wrażenia to auto poprostu zap..... Jest to niestety okupine trochę większym spalaniem w mieście(około 1,5l/100km więcej) i niewiele więcej pali na trasie (około 0,5l/100km wiecej). Nie wiem jak jest w innych przypadkach ale u mnie silnik zaczął inaczej "chodzić", poprostu "twardo" brzmi :hmm Chwila minie zanim oswoję te dodatkowe 50 kucyków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #2 Napisano 17 Maja 2010 Jaki jest mniej więcej koszt takiej przeróbki: mechaniczny + soft Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #3 Napisano 17 Maja 2010 Wynik dobry:) i wykresik ładny. Przyzwyczaisz się do tej mocy szybciej niż Ci się wydaje,a potem będziesz myślał co by tu jeszcze dłubnąć bezawaryjnej jazdy życzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosi77 Zgłoś #4 Napisano 18 Maja 2010 Jaki jest mniej więcej koszt takiej przeróbki: mechaniczny + soft Jeżeli chodzi o część mechaniczną to wyszło około 2300zł no i soft 1100zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #5 Napisano 18 Maja 2010 O co chodzi z wywaleniem odmy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #6 Napisano 18 Maja 2010 ładnie to wygląda - zapodaj jakieś zdjecia z pod maski ---------- Post added at 14:43 ---------- Previous post was at 14:39 ---------- Jeżeli chodzi o część mechaniczną to wyszło około 2300zł no i soft 1100zł to raczej nie dużo biorąc pod uwagę sam koszt turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #7 Napisano 18 Maja 2010 No ładnie ładnie:) tylko pewnie hamulce wydają się teraz jakieś słabsze Jeszcze tylko zakładać końcówki power plusy 1043 bosio i złamać 200KM bo ich wydajność jest większa o jakieś 20% niż AL-ek;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelc4 Zgłoś #8 Napisano 18 Maja 2010 fajny wynik modyfikacji , nakręć jakiś filmik z przyspieszeniem i dodaj tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=77555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosi77 Zgłoś #9 Napisano 18 Maja 2010 O co chodzi z wywaleniem odmy ? W miejscu gdzie wychodzi oryginalnie odma z silnika jest wpięty gumowy wąż i puszczony luźno w strone błotnika i zakończony jest filterkiem. Wejście odmy przy turbo jest zrobione "na ślepo". Jeżeli chodzi o cel tej przeróbki to myśle że nie trzeba nikomu tłumaczyć to raczej nie dużo biorąc pod uwagę sam koszt turbiny Nie jest to dużo ponieważ turbiny nie miałem nowej tylko robioną hybrydę u znajomego "szpeca" od turbin w Mielcu. Zdjęcia zapodam jak tylko zrobie. No ładnie ładnie tylko pewnie hamulce wydają się teraz jakieś słabsze Jeszcze tylko zakładać końcówki power plusy 1043 bosio i złamać 200KM bo ich wydajność jest większa o jakieś 20% niż AL-ek W ogóle jazda tym samochodem wydaje się inna powoli zaczynam myśleć o większych hamulcach a jeżeli chodzi o mocniejsze wtryski to raczej nie wchodzi w rachube, wzrosło by znacząco spalanie a ja codziennie robie około 150km i dla mnie ekonomia też ma znaczenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #10 Napisano 18 Maja 2010 jeżeli chodzi o mocniejsze wtryski to raczej nie wchodzi w rachube, wzrosło by znacząco spalanie No nie jest tak do końca bo spalanie wzrośnie bardziej ale tylko w momencie wykorzystywania ich potencjału bo wydajność paliwowa jest wtedy większa;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosi77 Zgłoś #11 Napisano 18 Maja 2010 No nie jest tak do końca bo spalanie wzrośnie bardziej ale tylko w momencie wykorzystywania ich potencjału bo wydajność paliwowa jest wtedy większa Hmm... więc może warto jest sie zastanowić :hmm Jakiego rzędu był by przyrost mocy na tych 1043 powerplus i na zwykłych 1043?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #12 Napisano 18 Maja 2010 Rozumiem ze masz taki fimic: http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=343 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #13 Napisano 18 Maja 2010 W miejscu gdzie wychodzi oryginalnie odma z silnika jest wpięty gumowy wąż i puszczony luźno w strone błotnika i zakończony jest filterkiem. Nie ma problemu z zapachem w kabinie? Chętnie zobaczyłbym to rozwiązanie jakbyś miał chwile na zrobienie zdjęcia : ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosi77 Zgłoś #14 Napisano 18 Maja 2010 Rozumiem ze masz taki fimic: http://www.re5pect.pl/index.php?prod...ct&prod_id=343 Tak dokładnie marewel Nie ma problemu z zapachem w kabinie? Chętnie zobaczyłbym to rozwiązanie jakbyś miał chwile na zrobienie zdjęcia Narazie nie mam problemu z zapachem(oby to się nie zmieniło) a co do zdjęć to zrobie w najbliższym czasie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #15 Napisano 18 Maja 2010 Hmm... więc może warto jest sie zastanowić Jakiego rzędu był by przyrost mocy na tych 1043 powerplus i na zwykłych 1043?? Ogólnie najlepszy przyrost w Passku jaki udało się zrobić znajomemu na powerplusach 1043 to coś ok 260km i 460nm ale tam było duże turbo z przerabianym kolektorem i dół siedział od 2,0tdi a z natryskiem metanolu na strzale szło nm w okolice 500nm. Z resztą cały silnik z oprzyrządowaniem będzie najprawdopodobniej na sprzedaż U Ciebie będzie ograniczać turbo bo koło kompresji masz pewnie 20 ale okolice 200-210km powinno wydać jak turbo wydoli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosi77 Zgłoś #16 Napisano 23 Maja 2010 Zamieszczam kilka szybkich zdjęć spod maski. Sposób załatwienia odmy: Miejsce połaczenia nowej części dolotu ze starą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosi77 Zgłoś #17 Napisano 8 Września 2010 Aktualnie jestem po wymianie kompletu sprzegła, dwumas przeszedł do legendy i zastąpiło go koło jednomasowe z Valeo. Nie obyło się bez niespodzianek. Koledzy którzy zajmowali sie sprzętem i wymianą zakupili komplet sprzęgła do AWX-a gdzie tarcza ma 228mm no i niestety za cholere nie pasowało Z tego co wiem kupująć takie sprzęgło trzeba patrzeć na rozmiary nie na moc silnika, do AVF wchodzi komplet Valeo od 2,5TDI. Po zamontowaniu ustąpiły wszelkie szarpania które były spowodowane niemal całkowitym rozsypaniem dwumasy. Poniżej kilka zdjęć z montazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #18 Napisano 8 Września 2010 Z tego co wiem kupująć takie sprzęgło trzeba patrzeć na rozmiary nie na moc silnika, A z tego co ja wiem każdy silnik z przyczepiona skrzynia 6 biegowa ma tarcze 240. Następna rzecz to ze ory sprzęgło masz z dociskiem SAC,a ma to co najmniej 2 zalety -caly czas nisko bierze i nie wazne jaka jest grubosc tarczy dociska z ta sama siłą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #19 Napisano 9 Września 2010 (edytowane) po przeczytaniu w/w historyjki, wzruszylem sie nieco. odnosze nieodparte wrazenie, ze lekarstwem, na wzmocniony silnik (dlubniecie go) i slizgajace sie sprzeglo, jest wymiana sprzegla (2masu+docisku+tarczy) na VALEO. Chcialbym poinformowac, ze to GOWNO DAJE !! sprzeglo i tak sie bedzie slizgalo, ustapia TYLKO !! problemy z awaryjnoscia DWUMASOWEGO KOLA ZAMOACHOWEGO. elementem, odpowiedzialnym za prawidlowe przenoszenie momentu obrotowego jest: DOCISK SPRZEGLA i sama TARCZA SPRZEGLA....aa akurat te elementy nie sa wcale wzmocnione, tylko dostosowane do zmienionego kola zamachowego. Chcialbym zwrocic uwage na fakt iz, element tlumiacy (awaryjny) 2masowego kola zamachowego, zostal przeniesiony !! na tarcze sprzegla !! i wcale go NIE WZMOCNIONO !! efektem tego jest to, ze i tak bedzie ulegalo awari sprzeglo w dlubnietym silniku (moze nie w taki dokuczliwy drogi sposob, ale BEDZIE !!) Kolejna sprawa...DOCISK, sekret "mocy" przenoszenia Nm, lezy w sile jaka docisk dociska tarcze sprzegla do zamachu...a TE elementy NIE SA WZMOCNIONE !! jezeli KTOS ma watpliwosci co do slusznoci moich wywodow, proponuje skontaktowac sie z p. Radzikowskim. Zapewne malo chetnie, wyjasni poraz sryliard pierdyliard pierwszy, o co KAMAN ze wzmocnionym sprzeglem chodzi. Edytowane 9 Września 2010 przez zuse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #20 Napisano 9 Września 2010 co do spalania podejrzewam że jak się już "wyżyjesz" wróci do normy , mam przejechane 100 000 na wirusie , ile pali zalezy od stylu jazdy. A sprzęgło???? dopoki ori nie padnie nie dotykam, jeszcze nie szarpie nie drży .... szerokości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach