Skocz do zawartości
k0b3

Zwiększanie się poziomu oleju!

Rekomendowane odpowiedzi

no niestety dzis wieczorem znów przejechałem autem 40 km i stan oleju na miarce podniósł sie minimum na maximum także stan w misce olejowej powiększył mi się o około 0,5 litra prosze o jakieś konkretne podpowiedzi bo jestem zielony w tym temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no niestety dzis wieczorem znów przejechałem autem 40 km i stan oleju na miarce podniósł sie minimum na maximum także stan w misce olejowej powiększył mi się o około 0,5 litra prosze o jakieś konkretne podpowiedzi bo jestem zielony w tym temacie
jesli nie gubisz płynu to paliwo dostaje się do oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielke może podpowiesz mi cos więcej albo podasz mi swoj nr tel zadzwoniłbym do ciebie i chwile porozmawiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mielke może podpowiesz mi cos więcej albo podasz mi swoj nr tel zadzwoniłbym do ciebie i chwile porozmawiał
tu nic więcej nie trzeba mówić wpisz w szukajkę lub google ropa w oleju i poczytaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
no niestety dzis wieczorem znów przejechałem autem 40 km i stan oleju na miarce podniósł sie minimum na maximum także stan w misce olejowej powiększył mi się o około 0,5 litra prosze o jakieś konkretne podpowiedzi bo jestem zielony w tym temacie

 

Od min do max jest wiecej niz 0,5L ,stawiaj auto na rownym i sprawdzaj jak wczesniej kolega pisal ,bo dobrze pisal .Chyba ,ze cos z bagnetem nie tak ,(kulka lata czy co ) . Nerwy z olejem na MIN jezdzic to ty masz , najpewniej dajesz ciala jak DPF sie wypala i dlatego ON do oleju leci . Tak na marginesie ponoc na biegu jalowym to we wszystkich cos tam skapnie czy ON ,czy bezynu do oleju . No a w aucie z DPF i dodatkowa porcja paliwa podczas akcji ,mozna sobie wyobrazic co sie dzieje jak waruny nie takie ,paliwo nie spalone ,leci do dolu .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odgrzebie temat.

 

Zwiększenie poziomu oleju silnikowego i mnie dopadło. :help

 

Autkiem pomykam od początku października (filtry i olej zmieniony) i zrobiłem jakieś 8 000 km, poziom oleju sprawdzałem jakoś miesiąc temu przed mrozami i był idealnie miedzy min-max. Dzisiaj zrobiło się cieplej to i olej sprawdziłem, a tam PONAD MAX. Jaki diabeł? :zeco

 

W te mrozy (ostatni miesiąc), co były to może z 12 razy jechałem passatem i to też na odcinku ~25km.(10km przez miasto, ale prędkość przelotowa spokojnie 70km/h; reszta obwodnica 120-140km/h). Fakt ze zanim się silnik nagrzał to obroty były ~ 2000obr/min, ale potem spokojnie 2000-3000.

 

Właściwie zawsze jeżdżę z włączonym chwilowym spalaniem i nigdy na postoju nie zauważyłem wzrostu spalania, zawsze 0,4-0,5 l/h. Nigdy żadna kontrolka od dpfa na stałe mi się nie zapaliła, tylko tyle co przy włączaniu zapłonu). Wydaje mi się, że nie przerwałem zadnej akcje wypalania itp.

 

Co to może być. Jakieś pomysły?

 

Wyssanie nadmiaru oleju? Wymiana oleju?

 

Fakt, że passat ma już ~195tys. i przy następnej wymianie oleju chciałem odwiedzić forumowego Pana Tomka, żeby zrobić porządek z pompą dla świętego spokoju, ale do następnej wymiany to zostało jeszcze z 7tyś. A tu teraz taka niespodzianka.:kwasny

 

Help.

 

 

Dodam jeszcze, że płynu chłodniczego nie ubyło. Jest tyle ile było

Edytowane przez SzMuD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Autkiem pomykam od początku października (filtry i olej zmieniony) i zrobiłem jakieś 8 000 km, poziom oleju sprawdzałem jakoś miesiąc temu przed mrozami i był idealnie miedzy min-max. Dzisiaj zrobiło się cieplej to i olej sprawdziłem, a tam PONAD MAX. Jaki diabeł?

 

W te mrozy (ostatni miesiąc), co były to może z 12 razy jechałem passatem i to też na odcinku ~25km.(10km przez miasto, ale prędkość przelotowa spokojnie 70km/h; reszta obwodnica 120-140km/h). Fakt ze zanim się silnik nagrzał to obroty były ~ 2000obr/min, ale potem spokojnie 2000-3000.

 

Właściwie zawsze jeżdżę z włączonym chwilowym spalaniem i nigdy na postoju nie zauważyłem wzrostu spalania, zawsze 0,4-0,5 l/h. Nigdy żadna kontrolka od dpfa na stałe mi się nie zapaliła, tylko tyle co przy włączaniu zapłonu). Wydaje mi się, że nie przerwałem zadnej akcje wypalania itp.

 

Co to może być. Jakieś pomysły?

 

Wyssanie nadmiaru oleju? Wymiana oleju?

 

Fakt, że passat ma już ~195tys. i przy następnej wymianie oleju chciałem odwiedzić forumowego Pana Tomka, żeby zrobić porządek z pompą dla świętego spokoju, ale do następnej wymiany to zostało jeszcze z 7tyś. A tu teraz taka niespodzianka.

 

 

 

Sprawdzales stan oleju ,kiedy auto na rownym stoii i jest po nocy ,kilku h ?

 

Czy lales do baku jakies uszlachetniacze do ON lub myjki ukladu paliwowego ?

 

Czy wyczuwasz kiedy nastepuje akcja wypalania DPF-a wywolana przez strownik .

 

Predkosci niby odpowiednie ,ale jakie obroty przy tych 70km/h i jaki bieg ?

 

Ja tez nie widze wiekszego spalania ,ani kontrolek DPF-a , jesli nie wyczuwasz kiedy akcja ,to tym samym nie mozesz wiedziec czy pominoles akcje gaszac silnik ,jadac za wolno lub inaczej .

 

 

Co z nadmiarem oleju ,odessac nadmiar (rurka + strzykawka i przez rurke bagnetu ) i dalej kontrolowac . Za wysoki stan oliwy zle dziala na DPF-a ,leci tam a jak wiesz olej sie tam do konca nie wypala/li .

Osobiscie mam DSG i kiedy mialem jak ty ,to jazda na S redukowala stan .Wiec przetargaj go troche i sprawdzaj stan ,a wymiana oliwy by sie przydala wczesniej niz te 15000 .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz

 

1. Auto stalo tydzien na rownym i tak mnie tknelo by sprawdzic stan no i sie zdziwilem. Potem kontrola kazdego dnia po nocnym staniu w tym samym miejscu - nic nie przybylo, ale starem sie ograniczyc poruszanie passkiem do minimum

 

2. nigdy dodatkow nie lalem do baku - tylko ON

 

3. Nic nie wyczywam

 

4. A bieg to roznie 3, 4 - ale slyszalem, ze dobrze przelecic tak na 3 biegu i ~2800obr/min wiec raz na bak taka jazde mam, przez ok. 10km - ale fakt, miedzy kontrola oleju (miesiac) takiej jazdy nie mialem, a mrozy byly

 

Kupilem strzykawe + rurke ( w rurki o roznej srednicy) i ni diabla nie idzie :/. Rurka o wiekszej srednicy nie chce przejsc z rurki bagnetu do miski. Rurka mniejsza przechodzi, ale odessac przez nia cos to masakra, z godzine sie meczylem i moze z 40ml wyszlo.

 

Od czwartku zrobilem ~100km podobna trasa - stan sprawdzany po kazdej jezdzie jak i nastepnego dnia NIC nie przybylo.

 

Dzisiaj jestem ustawiony z mechanikiem zobaczymy co powie. Licze ze na wymianie oleju sie skonczy + dalsza kontrola, a wtedy porzadek z pompa sie zrobi

Edytowane przez SzMuD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie u mechanika.

 

Podłączył kompa – wtryski „nie leja”, parametry w normie

 

Stawia na 99% na pompę tandemowa, ale bierze pod uwagę, że były mrozy i uszczelnienie mogło popuścić troszkę (ni powinno miec miejsca).

 

Powiedział, że można jeździć, ale obserwować czy nie przybywa. Najlepiej zmienić olej i dalej obserwować (olej już kupuje). – przez ostatnie kilometry nic nie przybyło.

 

Jak pytałem o wymuszona akcje czyszczenia DPF-a to krecił głową i mówił, że to raczej nie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
1. Auto stalo tydzien na rownym i tak mnie tknelo by sprawdzic stan no i sie zdziwilem. Potem kontrola kazdego dnia po nocnym staniu w tym samym miejscu - nic nie przybylo, ale starem sie ograniczyc poruszanie passkiem do minimum

 

2. nigdy dodatkow nie lalem do baku - tylko ON

 

3. Nic nie wyczywam

 

4. A bieg to roznie 3, 4 - ale slyszalem, ze dobrze przelecic tak na 3 biegu i ~2800obr/min wiec raz na bak taka jazde mam, przez ok. 10km - ale fakt, miedzy kontrola oleju (miesiac) takiej jazdy nie mialem, a mrozy byly

 

Wypalanie DPF-a jest co jakis czas , nie codziennie dlatego olej w normie .No mozna paska odstawic ,ale lepiej go zrozumiec i smigac , choc rozumiem twoje postepowanie ,sam przechodzilem cos w podobie zanim nie pokapowalem sie co i jak mam robic . Szkoda ze nie wiesz kiedy DPF sie wypala , przy DSG to wyczuc jest duzo latwiej jak pomysle . Mi tylko i wylacznie przybywalo ON w oleju ,zanim obczailem jakie warunki dla filtra przy akcji musze zapewnic . Nigdy po normalnej zwyklej jezdzie nie przybylo oleju , tylko po wypalaniach DPF-a . W 2 sytuacjach ,kiedy warunki byly nieodpowiednie do akcji (brak wiedzy, dostosowania do sytuacji na drodze) ,oraz kiedy po dodatku do ON czesciej sie czyscil (brak przewidywalnosci kiedy akcja , oraz akcja przez 16-18km a normalnie 10km). Gdyby silnik byl letni ,predkosc jakas normalna ,a temp. plynu by szybkawo rosla to moze byc wtedy akcja DPF-a . Co do 3 bieg i 2800obr/min ,to daje skutek najlepszy jak akcja sie zaczyna i wtedy tak jechac ,temp rosnie do wlasciwej w DPF-ie. Ale to wtedy jak dopada akcja na wolnych trasach i w tloku miejskim , bo jesli ktos lata szybkimi trasami to juz inaczej 120-140km/h wystarczy ile km tez pewnie z 10 . Wiec jesli sie nie wstrzelisz z jazda 3 bieg ,blisko 70km/h i 2800-3000 obr/min to moze to malo pomagac ,choc nie wiem dokladnie . Trzeba by sprawdzic kompem przed taka jazda i po zapelnienie DPF-a ,oczywiscie miedzy wypaleniami .

 

---------- Dodano o 01:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 01:45 ----------

 

Kupilem strzykawe + rurke ( w rurki o roznej srednicy) i ni diabla nie idzie :/. Rurka o wiekszej srednicy nie chce przejsc z rurki bagnetu do miski. Rurka mniejsza przechodzi, ale odessac przez nia cos to masakra, z godzine sie meczylem i moze z 40ml wyszlo.

 

Strzykawke kupujesz w aptece ,najwieksza jaka maja ( 100ml ),ma czubek sciety ukosnie i dodatkowo jest redukcja otworu na mniejszy .

Rurki kupujesz w zwyklym motoryzacyjnym ,sa to rurki do odpowietrzania hamulcow ,choc pewnie i do spryskiwaczy na wymiane . Oczywiscie rurka na strzykawke mysi ciasno wejsc nawet mozna ja przypalic i taka elastyczna naciagac . Oczywiscie trzeba sie posilowac , dziala to tak wyciagasz tlok ze strzykawki i czekasz az oliwa wypelni miejsce w strzykawce , nie inaczej . Szybciej nie bedzie ,musisz naciagnoc i trzymac ,tylko niech rurka ci nie spadnie ze strzykawki bo moze wpadnie do srodka .

 

---------- Dodano o 02:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 01:57 ----------

 

Podłączył kompa – wtryski „nie leja”, parametry w normie

 

Stawia na 99% na pompę tandemowa, ale bierze pod uwagę, że były mrozy i uszczelnienie mogło popuścić troszkę (ni powinno miec miejsca).

 

Powiedział, że można jeździć, ale obserwować czy nie przybywa. Najlepiej zmienić olej i dalej obserwować (olej już kupuje). – przez ostatnie kilometry nic nie przybyło.

 

Jak pytałem o wymuszona akcje czyszczenia DPF-a to krecił głową i mówił, że to raczej nie to.

 

 

Pompa ,ale pompa albo by puszczala ciagle ,albo wcale . To umnie by puszczala tylko przy akcji ,ale teraz jak warunki zachowuje to nie przybywa . To jest glownie zasluga przewidywalnosci czasu nastapienia akcji filtra .

 

Zapytales mechanika o wymuszona akcje ,sama akcja nie ,efekt taki daje akcja + nieodpowiednie warunki (temp. wewnatrz DPF-a) dodatkowe ON wtrakcie akcji leci w postaci mgielki i dolatuje az do filtra ,by spalic sie dopiero w jego wnetrzu i dopalic nagromadzone sadze ,jesli temp . za mala to ON nie wypala sie i opada do miski . Choc bywaja tez inne przyczyny takiego stanu ,lacznie z ta pompa .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za za wskazowki, napewno zapamietam

 

Jutro wymieniam olej i bede staral sie "wyczuc" ta akcje wypalania DPF.

 

Co do pompy, tez mi sie wydawalo, ze albo leje ciagle albo wcale.

 

Strzykawka najwieksza jaka w aptece mieli to 160ml :D, ale wezyk mialem jakis kijowy. Nastepnym razem kupie w motoryzacyjnym - dzieki za wskazowke ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Do wszystkich którzy borykali się ze zwiększaniem się poziomu oleju. Ja przerobiłem już wiele rozwiązań i okazało się, że największym problemem ze zwiększaniem się poziomu oleju jest pompa vaccum, a dokładniej jej uszczelnienie za pomocą simmeringu między komorami z paliwem i olejem. Po wymianie pompy na nową problem ustał. Poziom oleju już się nie zwiększa. Także jeśli ktoś ma podobny problem może od tego zacząć. Dodatkowo może sobie sprawdzić czy na filtrze paliwa nie ma olejowego ciemnego osadu. To następny sygnał przemawiający za uszkodzoną pompą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie serdecznie. Już kilkakrotnie opisywałem usterki w moim pasku, ale do tej pory wszystkie udawało się eliminować. Teraz mam gorszy objaw, a mianowicie. W trakcie jazdy przy prędkości 160 km/h samochód mi zgasł (żadne kontrolki się nie zapaliły ani komunikaty). Po zatrzymaniu próbowałem go odpalić i za pierwszym razem nawet rozrusznik nie miał siły zakręcić. Za drugim razem odpalił ale natychmiast wskoczył do 6000 tyś obrotów i czarny dym z wydechu. No i co laweta i do mechaników. Mechanicy się zdziwili że udało mi się zgasić bo nie powinno się dać bo jest to objaw padniętej turbiny. Zasysa olej z układu i pali dotąd aż nie zatrze silnika. Ja po około 2 sekundach go zgasiłem. Sprawdzili poziom oleju i odziwo było go sporo za dużo. I tu następne zdziwienie jakim sposobem ( nie mam DPF więc jest to dziwne). Diagnoza następnego dnia to uszkodzona turbina. Regeneracja została zrobiona, przewody i intercooler oczyszczone. Po odpaleniu nadal przez 5 min kopci strasznie ( i tak za każdym razem), a potem w trakcie jazdy nie ma takiej mocy jak powinien. Mechanicy stwierdzili że któryś pompowtrysk leje za dużo paliwa i to paliwo dostaje się do układy olejowego. Przyczyną może być uszkodzony pompowtrysk lub tylko oringi pod nimi. Samochód już drugi tydzień stoi na warsztacie i nic. Pomóżcie określić przyczynę. Komp nie wykazuje żadnych błędów. Po spuszczeniu oleju okazało się że jest go około 2 l za dużo i to było przyczyną uszkodzenia turbiny. Tylko co jest przyczyną lania paliwa do układu olejowego. Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem w innym poście problem z uszczelnieniem miedzy PD a głowicą. Na twoim miejscu zaczą bym się modlić żeby nie było owalizacji gniazd PD bo w tedy nowe oringi nie pomogą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co oznacza ta pięknie brzmiąca "owalizacja" gniazd PD i jak to naprawić. Czyżby nowa głowica. Pasek ma zrobione prawie 180 000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W trakcie jazdy przy prędkości 160 km/h

na naszych drogach taka prędkość??:)i jeszcze w "uwaga pirat"nie widziałem passata??-żart...w poniedziałek się zdzwonimy i porozmawiamy.

Mieliśmy kiedyś przypadek walnięcia pompowtryskiwacza w audi a4 bmp(stojąc na np:światłach bujało "budą"-oczywiście dziwny dzwięk i uczucie-w danej chwili podłączyliśmy komputer-okazało się że 3 pd źle dawkuje paliwo.wymiana pompki wyleczyło auto). po rozmowie z posiadaczem auta dowiedzieliśmy się,że kilka razy olej na bagnecie przekraczał max i był bardzo rzadki i "suchy" itd.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok oringi wymienione i na ciepłym wszystko jest dobrze. Natomiast na zimnym kopci, ciężej odpala i słabo wchodzi w obroty. Szybciej też się grzeje układ chłodzący. Bardzo szybko temperatura dochodzi do 90 stopni a tak wcześniej nie było i to na wolnych obrotach. I co dalej?

Mechanicy podejrzewają PD ale na odczytach nie widać problemu. Trzy pracują na wartościach około -0.20, a czwarty na +0.70. CZy to może oznaczać że ten czwarty nie domaga? Jest jeszcze inne podejrzenie że zawory się podgieły lub wałeczki. Czy objaw byłby tylko na zimnym?

Następny dzień i nic. Mechanicy rozkładają ręce. Przy niskich temperaturach na zewnątrz (poniżej 10 stopni) objaw nie występuje. Samochód postoi około 3 godziny i znowu problem ale tylko jak temeratura na zewnątrz jest większa niż 10 stopni. Co odpowiada za określanie temperatury dla komputera? Sondy chyba w tym modelu nie ma, więc co? Czy tylko czujnik temperatury silnika? Ale on pokazuje dobrze.

Edytowane przez arturro1000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Tylko co jest przyczyną lania paliwa do układu olejowego.

 

Masz DPF-a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mam DPF-a. To jest silnik BKP a w nich nie występuje. Zaprowadziłem do serwisu. Tam stwierdzili że turbina uszkodzona a była regenerowana dwa tygodnie temu. Moje pytanie dlaczego tylko na zimnym silniku i to w zakresie od 1500 - 2500 obrotów. Czy serwis znowu zgaduje? Nadal nie ma żadnych błędów a usterka widoczna gołym okiem. Typowy zapach niewypalonego paliwa. Nie czarny tylko jasny dym. Jak się rozgrzeje to jak nowy samochód. Troszkę słychać syczenie czego wcześniej nie było. Może to faktycznie turbina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

 

Mi tez przybywa oleju, na 15 000 km przybywa jakieś 2 cm na miarce... Pytanie co naprawiać najpierw:

 

1. uszczelniacze pompek

2. pompę tandemową

 

???

 

Auto jeździ tylko na długich trasach i to takich konkretnie długich np. Berlin - Lublin... więc to nie wypalanie dpf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności