Gość Zgłoś #41 Napisano 28 Listopada 2010 Z wlasnej obserwacji widze ze jest troche inaczej niz dotychczas myslalem .Wiem to tez dzieki inf. od kolegow z forum. Paliwo leci do oleju kiedy w silniku jest zbyt mala temp. Nie ma warunkow do jego wypalenia ,a co za tym idzie do przepalenia DPF-a wieksza temperatura spalin . Mala temp. jest dlatego ze obroty male , oczywiscie ON do oleju moze sie dostawac gdy przerwie sie akcje sterownika . Ale na 100% pewnosci nie mam, moze jak auto zwalnia predkosc i obroty lub zatrzymuje sie ,to wtedy nie jest podawane to dodatkowe paliwo . Tylko kiedy znowu auto sie rozpedza ,dodatkowy ON jest ponownie podawany ,ale tego to nie wiem. Co do oleju i ON w nim ,to tak kiedy zacznie sie akcja najlepiej wajche na +/- . Wtedy mamy pelna katrole nad tym jaki bieg i jakie obroty . Normalnie na D (podczas akcji sterownika) obroty trzymaja na 3 biegu do 2400-2500 a nastepnie DSG zmienia bieg na 4 , a jednak to za male obroty by wypalac dodatkowa porcje on i DPF-a. Zlotym srodkiem i odpowiednimi warunkami do akcji sterownika ,jest +/- na 3 bieg i tak 70-80km/h na odcinku 8-10km ,ale raczej 8km. Wtedy obroty beda pomiedzy 2800-3000 . Robiac tak ON wcale nie dostaje sie do oleju (stan oleju pozostaje niezmienny),a przy okazji niezle zczysci DPF-a .Jesli nie pomozemy w ten sposob silnikowi wypalic DPF-a to ON wleci do oleju ,bo podniesione obroty przez taka akcje tylko na D to jednak malo . Co wiecej takie obroty z +/- na 3 biegu ,lub jazda na trasie na S z obrotami blisko 3000 (czyli S ,120-130km/h i 5 bieg ) na jakims tam odcinku ,co jakis czas jak warunki pozwalaja . Moze przyczynic sie do zachamowania wplywania ON do oleju w czasie akcji ,a bez akcji ma wplyw na redukcje ON juz bedacego w oleju . Taka jazda rowniez oddala na wiecej km kolejne wypalanie DPF-a ,rozpoczete przez akcje sterownika silnika . Ostatnio udalo mi sie osiagnac 485km pomiedzy akcjami sterownika . Po poprzedniej akcji jakies 80km minelo , nastepnie 200km/w jeden dzien i czesto gesto S z wczesniej opisanymi warunkami, oraz 200km/w nastepny dzien, tylko na D i akcja . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #42 Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) Chciałbym odświeżyć temat. Od jakiegoś czasu przybywa mi oleju i zjawisko to się nasila. Zauważyłem ze zwiększa się poziom oleju po krótkich trasach. Na forum Audi znalazłem że może puszczać pompa średniego ciśnienia. Czy ktoś z was przerabiał ten temat ?? Podaje link do tej informacji: http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.php?p=36965 Edytowane 10 Marca 2011 przez Danny87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #43 Napisano 10 Marca 2011 Od jakiegoś czasu przybywa mi paliwa i zjawisko to się nasila. Zauważyłem ze zwiększa się poziom paliwa po krótkich trasach. Chyba masz na mysli (przybywa oleju) a w oleju (paliwa) ? Masz DPF-a ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #44 Napisano 10 Marca 2011 tak, sorki zakręciłem się. przybywa mi oleju mam DPF-a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #45 Napisano 10 Marca 2011 Jak jeździsz tylko w cyklu miejskim i procedura wypalania nie jest prawidłowo zakończona to może być taki efekt że przybywa oleju . Nadmiar paliwa potrzebny do wypalania dostaję się do oleju . Sprawdź zapach i lepkość oleju i wszystko stanie się jasne . Chyba że ubywa Ci płynu chłodniczego to wtedy głowica do wymiany (mikropęknięcia ) częsty problem w paskach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #46 Napisano 10 Marca 2011 z płynem jest ok, więc prawdopodobnie będzie to paliwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #47 Napisano 10 Marca 2011 tak, sorki zakręciłem się. przybywa mi olejumam DPF-a Miałem identyczną sytuację po tym jak "fachowcy" ASO poradzili mi jak dopalać filtr DPF- przybyło mi 0,5-0,6 L. Wg nich najlepszą metodą było pozostawienie samochodu na wolnych obrotach:debil. Po lekturze forum i uzyskanych informacjach, że filtr powinno się wypalać wyłacznie w czasie jazdy problem ustąpił.:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #48 Napisano 11 Marca 2011 (edytowane) tak, sorki zakręciłem się. przybywa mi olejumam DPF-a A juz myslalem o przyroscie ON w baku , takie perpetum mobile Miałem identyczną sytuację po tym jak "fachowcy" ASO poradzili mi jak dopalać filtr DPF- przybyło mi 0,5-0,6 L. Wg nich najlepszą metodą było pozostawienie samochodu na wolnych obrotach. Po lekturze forum i uzyskanych informacjach, że filtr powinno się wypalać wyłacznie w czasie jazdy problem ustąpił. Wlasnie tu masz przyklad takich fachowcow ,jeden to nawet w centrali VW robi i tez takie bzdury wypisywal TU i TU . Kolega rosiel potwierdza to ,ale tylko do nowszych CR . Widac to u ciebie nie dziala . Edytowane 12 Marca 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #49 Napisano 12 Marca 2011 Wymieniłem w czwartek wieczorem filtr paliwa i był cały czary, fakt faktem bodaże przez rok nie był wymieniany zrobiłem na nim ok 50tys km, ze 2 razy lałem STP. Wczoraj zrobiłem trasę z przyczepką dwu-osiową do Hannoveru. Poziom oleju sie nie zmienił, więc nie wiem o co chodzi ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #50 Napisano 12 Marca 2011 Wymieniłem w czwartek wieczorem filtr paliwa i był cały czary, fakt faktem bodaże przez rok nie był wymieniany zrobiłem na nim ok 50tys km, ze 2 razy lałem STP. Wczoraj zrobiłem trasę z przyczepką dwu-osiową do Hannoveru. Poziom oleju sie nie zmienił, więc nie wiem o co chodzi ?? to monitoruj to bacznie i jeśli znowu się zmieni to odezwij się choć myślę ze nie powinien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #51 Napisano 27 Kwietnia 2011 to monitoruj to bacznie i jeśli znowu się zmieni to odezwij się choć myślę ze nie powinien Ponownie ja ciągle mi przybywa oleju. Wczoraj przejechałem 300km i poziom oleju zwiększył się o 2-3mm. Zastanawiam się nad wymianą uszczelki pompy vacum, czy to rozsądne posuniecie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #52 Napisano 28 Kwietnia 2011 Wczoraj przejechałem 300km i poziom oleju zwiększył się o 2-3mm A byla akcja wypalania przez te 300 , czy rwales trasa i nie wiesz ? Sprawdzaj dokladnie stan oliwy na bagnecie , nie na szybkiego . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #53 Napisano 30 Kwietnia 2011 witam ! Nie zauważyłem akcji wypalania DPF'a. Dzis wymieniłem pompę vacum na nową wraz z uszczelką. Po przejechaniu paru setek km dam znać czy coś to pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bigos Zgłoś #54 Napisano 8 Czerwca 2011 Witam mam ten sam problem co kolega przybywa mi oleju , płyn chłodzący jest ok . Zato znacznie zwiękjszyło sie spalanie samochodu na pełnym zbiorniku około 800 km gdzie normalnie było to w granicach 1000. Jutro zakładam nową pompe vacum i wymieniamy olej i filtr i zobaczymy czy to pomoże mam nadzieje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #55 Napisano 8 Czerwca 2011 Witam mam ten sam problem co kolega przybywa mi oleju , płyn chłodzący jest ok . Zato znacznie zwiękjszyło sie spalanie samochodu na pełnym zbiorniku około 800 km gdzie normalnie było to w granicach 1000. Jutro zakładam nową pompe vacum i wymieniamy olej i filtr i zobaczymy czy to pomoże mam nadzieje . zrób logi pompek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #56 Napisano 9 Czerwca 2011 Jako ciekawostkę powiem Wam że od jakiegoś czasu jeżdże do pracy (po miście) samochodem żony (vectra na gazie a paskiem w weekendy w trasy. Odkąd nie jeżdżę paskiem po mieście oleju już nie przybywa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #57 Napisano 14 Czerwca 2011 Odkąd nie jeżdżę paskiem po mieście oleju już nie przybywa... Bo w miescie to DPF nie wypala sie dobrze ,a co za tym idzie to dodatkowe paliwo . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bigos Zgłoś #58 Napisano 16 Czerwca 2011 ja rozwiazałem sprawe uszczelkami pod pompowtryski . Koszt w Vw uszczelek to 436zł , wymiana zero samemu. Okazało sie zę na wtrysku nr 2 który wymieniał mi Vw Reading była ucieta uszczelka i stad nadmiar oleju.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro7104 Zgłoś #59 Napisano 28 Lipca 2011 witam panowie odświerze temat- od tygodnia mam passata b6 2 litry z dpf do domu przyjechałem nim po autostradzie 100 km sprawdziłem olej i było grubo ponad max spuściłem nadmiar i pojechałem dziś zmienić olej .W warsztacie nalali mi oleju na minimum przyjechałem do domu auto odstało 15 mun sprawdzam olej a tam prawie stan na maximum dodam że płyn chłodniczy wogóle nie zmienia stanu z dpf też raczej jest chyba ok bo kontrolka od dpf gasnie po sekundzie od włożenia kluczyka do stacyjki.prosze o pomoc bo jestem w szoku!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #60 Napisano 28 Lipca 2011 Jak chcesz dobrze sprawdzić olej to zostaw auto na noc z wyciągniętym bagnetem. Cały olej spłynie z silnika i rurki bagnetu. Wtedy ocenisz dokładnie ile jest oleju. Tak przez kilka dni i będziesz miał porównanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach