Skocz do zawartości
k0b3

Zwiększanie się poziomu oleju!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Z wlasnej obserwacji widze ze jest troche inaczej niz dotychczas myslalem .Wiem to tez dzieki inf. od kolegow z forum.

 

Paliwo leci do oleju kiedy w silniku jest zbyt mala temp. Nie ma warunkow do jego wypalenia ,a co za tym idzie do przepalenia DPF-a wieksza temperatura spalin . Mala temp. jest dlatego ze obroty male , oczywiscie ON do oleju moze sie dostawac gdy przerwie sie akcje sterownika . Ale na 100% pewnosci nie mam, moze jak auto zwalnia predkosc i obroty lub zatrzymuje sie ,to wtedy nie jest podawane to dodatkowe paliwo . Tylko kiedy znowu auto sie rozpedza ,dodatkowy ON jest ponownie podawany ,ale tego to nie wiem.

 

Co do oleju i ON w nim ,to tak kiedy zacznie sie akcja najlepiej wajche na +/- . Wtedy mamy pelna katrole nad tym jaki bieg i jakie obroty . Normalnie na D (podczas akcji sterownika) obroty trzymaja na 3 biegu do 2400-2500 a nastepnie DSG zmienia bieg na 4 , a jednak to za male obroty by wypalac dodatkowa porcje on i DPF-a.

 

Zlotym srodkiem i odpowiednimi warunkami do akcji sterownika ,jest +/- na 3 bieg i tak 70-80km/h na odcinku 8-10km ,ale raczej 8km. Wtedy obroty beda pomiedzy 2800-3000 . Robiac tak ON wcale nie dostaje sie do oleju (stan oleju pozostaje niezmienny),a przy okazji niezle zczysci DPF-a .Jesli nie pomozemy w ten sposob silnikowi wypalic DPF-a to ON wleci do oleju ,bo podniesione obroty przez taka akcje tylko na D to jednak malo .

 

Co wiecej takie obroty z +/- na 3 biegu ,lub jazda na trasie na S z obrotami blisko 3000 (czyli S ,120-130km/h i 5 bieg ) na jakims tam odcinku ,co jakis czas jak warunki pozwalaja . Moze przyczynic sie do zachamowania wplywania ON do oleju w czasie akcji ,a bez akcji ma wplyw na redukcje ON juz bedacego w oleju .

 

Taka jazda rowniez oddala na wiecej km kolejne wypalanie DPF-a ,rozpoczete przez akcje sterownika silnika . Ostatnio udalo mi sie osiagnac 485km pomiedzy akcjami sterownika . Po poprzedniej akcji jakies 80km minelo , nastepnie 200km/w jeden dzien i czesto gesto S z wczesniej opisanymi warunkami, oraz 200km/w nastepny dzien, tylko na D i akcja .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym odświeżyć temat.

Od jakiegoś czasu przybywa mi oleju i zjawisko to się nasila. Zauważyłem ze zwiększa się poziom oleju po krótkich trasach. Na forum Audi znalazłem że może puszczać pompa średniego ciśnienia. Czy ktoś z was przerabiał ten temat ??

 

Podaje link do tej informacji:

 

http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.php?p=36965

Edytowane przez Danny87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Od jakiegoś czasu przybywa mi paliwa i zjawisko to się nasila. Zauważyłem ze zwiększa się poziom paliwa po krótkich trasach.

 

Chyba masz na mysli (przybywa oleju) a w oleju (paliwa) ?

Masz DPF-a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, sorki zakręciłem się. przybywa mi oleju

mam DPF-a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździsz tylko w cyklu miejskim i procedura wypalania nie jest prawidłowo zakończona to może być taki efekt że przybywa oleju . Nadmiar paliwa potrzebny do wypalania dostaję się do oleju . Sprawdź zapach i lepkość oleju i wszystko stanie się jasne . Chyba że ubywa Ci płynu chłodniczego to wtedy głowica do wymiany (mikropęknięcia ) częsty problem w paskach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z płynem jest ok, więc prawdopodobnie będzie to paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak, sorki zakręciłem się. przybywa mi oleju

mam DPF-a

 

 

Miałem identyczną sytuację po tym jak "fachowcy" ASO poradzili mi jak dopalać filtr DPF- przybyło mi 0,5-0,6 L. Wg nich najlepszą metodą było pozostawienie samochodu na wolnych obrotach:debil.

Po lekturze forum i uzyskanych informacjach, że filtr powinno się wypalać wyłacznie w czasie jazdy problem ustąpił.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
tak, sorki zakręciłem się. przybywa mi oleju

mam DPF-a

 

A juz myslalem o przyroscie ON w baku , takie perpetum mobile :jasne

 

Miałem identyczną sytuację po tym jak "fachowcy" ASO poradzili mi jak dopalać filtr DPF- przybyło mi 0,5-0,6 L. Wg nich najlepszą metodą było pozostawienie samochodu na wolnych obrotach.

Po lekturze forum i uzyskanych informacjach, że filtr powinno się wypalać wyłacznie w czasie jazdy problem ustąpił.

 

 

Wlasnie tu masz przyklad takich fachowcow ,jeden to nawet w centrali VW robi i tez takie bzdury wypisywal TU i TU . Kolega rosiel potwierdza to ,ale tylko do nowszych CR . Widac to u ciebie nie dziala .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem w czwartek wieczorem filtr paliwa i był cały czary, fakt faktem bodaże przez rok nie był wymieniany zrobiłem na nim ok 50tys km, ze 2 razy lałem STP. Wczoraj zrobiłem trasę z przyczepką dwu-osiową do Hannoveru. Poziom oleju sie nie zmienił, więc nie wiem o co chodzi ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem w czwartek wieczorem filtr paliwa i był cały czary, fakt faktem bodaże przez rok nie był wymieniany zrobiłem na nim ok 50tys km, ze 2 razy lałem STP. Wczoraj zrobiłem trasę z przyczepką dwu-osiową do Hannoveru. Poziom oleju sie nie zmienił, więc nie wiem o co chodzi ??
to monitoruj to bacznie i jeśli znowu się zmieni to odezwij się choć myślę ze nie powinien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to monitoruj to bacznie i jeśli znowu się zmieni to odezwij się choć myślę ze nie powinien

 

Ponownie ja :) ciągle mi przybywa oleju. Wczoraj przejechałem 300km i poziom oleju zwiększył się o 2-3mm. Zastanawiam się nad wymianą uszczelki pompy vacum, czy to rozsądne posuniecie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Wczoraj przejechałem 300km i poziom oleju zwiększył się o 2-3mm

 

A byla akcja wypalania przez te 300 , czy rwales trasa i nie wiesz ? Sprawdzaj dokladnie stan oliwy na bagnecie , nie na szybkiego .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam !

 

Nie zauważyłem akcji wypalania DPF'a. Dzis wymieniłem pompę vacum na nową wraz z uszczelką. Po przejechaniu paru setek km dam znać czy coś to pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem co kolega przybywa mi oleju , płyn chłodzący jest ok . Zato znacznie zwiękjszyło sie spalanie samochodu na pełnym zbiorniku około 800 km gdzie normalnie było to w granicach 1000. Jutro zakładam nową pompe vacum i wymieniamy olej i filtr i zobaczymy czy to pomoże mam nadzieje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam ten sam problem co kolega przybywa mi oleju , płyn chłodzący jest ok . Zato znacznie zwiękjszyło sie spalanie samochodu na pełnym zbiorniku około 800 km gdzie normalnie było to w granicach 1000. Jutro zakładam nową pompe vacum i wymieniamy olej i filtr i zobaczymy czy to pomoże mam nadzieje .
zrób logi pompek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę powiem Wam że od jakiegoś czasu jeżdże do pracy (po miście) samochodem żony (vectra na gazie :) a paskiem w weekendy w trasy. Odkąd nie jeżdżę paskiem po mieście oleju już nie przybywa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Odkąd nie jeżdżę paskiem po mieście oleju już nie przybywa...

 

Bo w miescie to DPF nie wypala sie dobrze ,a co za tym idzie to dodatkowe paliwo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja rozwiazałem sprawe uszczelkami pod pompowtryski . Koszt w Vw uszczelek to 436zł , wymiana zero samemu. Okazało sie zę na wtrysku nr 2 który wymieniał mi Vw Reading była ucieta uszczelka i stad nadmiar oleju.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie odświerze temat- od tygodnia mam passata b6 2 litry z dpf do domu przyjechałem nim po autostradzie 100 km sprawdziłem olej i było grubo ponad max spuściłem nadmiar i pojechałem dziś zmienić olej .W warsztacie nalali mi oleju na minimum przyjechałem do domu auto odstało 15 mun sprawdzam olej a tam prawie stan na maximum dodam że płyn chłodniczy wogóle nie zmienia stanu z dpf też raczej jest chyba ok bo kontrolka od dpf gasnie po sekundzie od włożenia kluczyka do stacyjki.prosze o pomoc bo jestem w szoku!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz dobrze sprawdzić olej to zostaw auto na noc z wyciągniętym bagnetem. Cały olej spłynie z silnika i rurki bagnetu. Wtedy ocenisz dokładnie ile jest oleju. Tak przez kilka dni i będziesz miał porównanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności