Skocz do zawartości
Father

Osłona pod silnikiem

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwszej jeździe w błocie odkryłem, że osłona komory silnika jest delikatnie rzecz biorąc nieszczelna. Otóż znajduje się w niej co najmniej (tyle widać z góry) kilka dość znacznych otworów przez które na silnik od dołu bryzga błoto. Najgorszy jest otwór po lewej stronie (stojąc przed samochodem), z którego błoto leci wprost na pasek wielo-rowkowy, co nie wróży temu ostatniemu długiego życia.

 

Czy w waszych Paskach dolna osłona komory silnika jest również nieszczelna ? Do tej pory jeździłem Audi A6, gdzie cała komora była dokładnie chroniona. Przesiadłem się na nowego Passata i zastanawiam się, czy tak powinno być, czy też powinienem udać się z tym do serwisu. Dodam, że otwory w osłonie wyglądają na celową działalność projektantów, a nie na uszkodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W załączniku masz foto poglądowe osłony,foto kolegi GT88 ;)

os?ona.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zakrywa calość i nigdzie się nic nie przeciśnie.może w nowszych passatach cos pozmieniali w konstrukcji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie także osłona zakrywa cały silnik wraz ze skrzynią. Silnik jest czysty i suchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po pierwszej jeździe w błocie odkryłem, że osłona komory silnika jest delikatnie rzecz biorąc nieszczelna. Otóż znajduje się w niej co najmniej (tyle widać z góry) kilka dość znacznych otworów przez które na silnik od dołu bryzga błoto. Najgorszy jest otwór po lewej stronie (stojąc przed samochodem), z którego błoto leci wprost na pasek wielo-rowkowy, co nie wróży temu ostatniemu długiego życia.

 

Czy w waszych Paskach dolna osłona komory silnika jest również nieszczelna ? Do tej pory jeździłem Audi A6, gdzie cała komora była dokładnie chroniona. Przesiadłem się na nowego Passata i zastanawiam się, czy tak powinno być, czy też powinienem udać się z tym do serwisu. Dodam, że otwory w osłonie wyglądają na celową działalność projektantów, a nie na uszkodzenia.

 

Dokładnie tak ma być. Podobno chodzi o wentylowanie jakichś tam części silnika. Ta osłona kosztuje dużo i chroni mało, ale zawsze to coś. Wymieniałem swoją po miesiącu użytkowania samochodu, bo cofając w głębokim śniegu zamieniłem tę osłonę w pług. Śnieg wbiło w okolice wentylatora :-) Osłona połamała się w drobne kawałeczki i miałem okazję obejrzeć nową: kawał plastiku w kształcie półksiężyca, większość silnika i tak odsłonięta.

 

Widzę tu pole do postępu, bo w moim golfie V tdi komora silnika jest czyściutka, a w tsi już usyfiona błockiem pozimowym. Auto ma 4 miesiące...

 

K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla łamiących osłonę polecam metalową.

Mam taką oryginalną, jest z 3mm blachy.

Przykręcona jest śrubami z łbem 13mm.

Plastikowe też notorycznie łamałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sobie silikonem zakleiłem...)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, macie może dostęp do Etki? Poszukuję nr elementu osłony podwozia (po silnikiem). Nie jest to duża (główna) osłona silnika tylko kawałek tworzywa praktycznie pod chłodnicami na który "zachodzi" płyta osłony silnika. ASO krzyknęło 1,2 kzł + wymiana. Zatem szukam alternatywy-jak nie da rady to puszczę z AC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, macie może dostęp do Etki? Poszukuję nr elementu osłony podwozia (po silnikiem). Nie jest to duża (główna) osłona silnika tylko kawałek tworzywa praktycznie pod chłodnicami na który "zachodzi" płyta osłony silnika. ASO krzyknęło 1,2 kzł + wymiana. Zatem szukam alternatywy-jak nie da rady to puszczę z AC

 

Zapytaj w odpowiednim dziale ;) Napewno ktoś Ci pomoże.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytałem tydzień temu - nie pomogło :-(

ale dzisiaj pomogło :-)

Edytowane przez mery26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja zauważyłem że nie mam wogóle takiej osłony:niekumam. Czy ma ona tak wielkie znaczenie że musi być? Ile może kosztować nowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. A ja zauważyłem że nie mam wogóle takiej osłony:niekumam. Czy ma ona tak wielkie znaczenie że musi być? Ile może kosztować nowa?

 

Zauważ jaki będziesz miał czysty silnik podczas deszczu ;) Lepiej ją załóż...Jeżeli chodzi o ceny to Alledrogo lub ASO.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

father- też miałem problem z osłoną w passacie 2009 1.4 tsi bo ona jest trochę inna (mniejsza) kupiłem nówkę(Allegro-200 zł)z TDI i założyłem i problem z brudnym silnikiem zniknął.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności