Father Zgłoś #1 Napisano 10 Maja 2010 Po pierwszej jeździe w błocie odkryłem, że osłona komory silnika jest delikatnie rzecz biorąc nieszczelna. Otóż znajduje się w niej co najmniej (tyle widać z góry) kilka dość znacznych otworów przez które na silnik od dołu bryzga błoto. Najgorszy jest otwór po lewej stronie (stojąc przed samochodem), z którego błoto leci wprost na pasek wielo-rowkowy, co nie wróży temu ostatniemu długiego życia. Czy w waszych Paskach dolna osłona komory silnika jest również nieszczelna ? Do tej pory jeździłem Audi A6, gdzie cała komora była dokładnie chroniona. Przesiadłem się na nowego Passata i zastanawiam się, czy tak powinno być, czy też powinienem udać się z tym do serwisu. Dodam, że otwory w osłonie wyglądają na celową działalność projektantów, a nie na uszkodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #2 Napisano 10 Maja 2010 W załączniku masz foto poglądowe osłony,foto kolegi GT88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #3 Napisano 10 Maja 2010 u mnie zakrywa calość i nigdzie się nic nie przeciśnie.może w nowszych passatach cos pozmieniali w konstrukcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mark3k Zgłoś #4 Napisano 10 Maja 2010 U mnie także osłona zakrywa cały silnik wraz ze skrzynią. Silnik jest czysty i suchy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
screech Zgłoś #5 Napisano 10 Maja 2010 Po pierwszej jeździe w błocie odkryłem, że osłona komory silnika jest delikatnie rzecz biorąc nieszczelna. Otóż znajduje się w niej co najmniej (tyle widać z góry) kilka dość znacznych otworów przez które na silnik od dołu bryzga błoto. Najgorszy jest otwór po lewej stronie (stojąc przed samochodem), z którego błoto leci wprost na pasek wielo-rowkowy, co nie wróży temu ostatniemu długiego życia. Czy w waszych Paskach dolna osłona komory silnika jest również nieszczelna ? Do tej pory jeździłem Audi A6, gdzie cała komora była dokładnie chroniona. Przesiadłem się na nowego Passata i zastanawiam się, czy tak powinno być, czy też powinienem udać się z tym do serwisu. Dodam, że otwory w osłonie wyglądają na celową działalność projektantów, a nie na uszkodzenia. Dokładnie tak ma być. Podobno chodzi o wentylowanie jakichś tam części silnika. Ta osłona kosztuje dużo i chroni mało, ale zawsze to coś. Wymieniałem swoją po miesiącu użytkowania samochodu, bo cofając w głębokim śniegu zamieniłem tę osłonę w pług. Śnieg wbiło w okolice wentylatora :-) Osłona połamała się w drobne kawałeczki i miałem okazję obejrzeć nową: kawał plastiku w kształcie półksiężyca, większość silnika i tak odsłonięta. Widzę tu pole do postępu, bo w moim golfie V tdi komora silnika jest czyściutka, a w tsi już usyfiona błockiem pozimowym. Auto ma 4 miesiące... K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #6 Napisano 11 Maja 2010 Dla łamiących osłonę polecam metalową. Mam taką oryginalną, jest z 3mm blachy. Przykręcona jest śrubami z łbem 13mm. Plastikowe też notorycznie łamałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
missiu Zgłoś #7 Napisano 11 Maja 2010 ja sobie silikonem zakleiłem...))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mery26 Zgłoś #8 Napisano 12 Maja 2010 Koledzy, macie może dostęp do Etki? Poszukuję nr elementu osłony podwozia (po silnikiem). Nie jest to duża (główna) osłona silnika tylko kawałek tworzywa praktycznie pod chłodnicami na który "zachodzi" płyta osłony silnika. ASO krzyknęło 1,2 kzł + wymiana. Zatem szukam alternatywy-jak nie da rady to puszczę z AC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #9 Napisano 12 Maja 2010 Koledzy, macie może dostęp do Etki? Poszukuję nr elementu osłony podwozia (po silnikiem). Nie jest to duża (główna) osłona silnika tylko kawałek tworzywa praktycznie pod chłodnicami na który "zachodzi" płyta osłony silnika. ASO krzyknęło 1,2 kzł + wymiana. Zatem szukam alternatywy-jak nie da rady to puszczę z AC Zapytaj w odpowiednim dziale Napewno ktoś Ci pomoże.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mery26 Zgłoś #10 Napisano 12 Maja 2010 (edytowane) pytałem tydzień temu - nie pomogło ale dzisiaj pomogło :-) Edytowane 12 Maja 2010 przez mery26 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek400 Zgłoś #11 Napisano 15 Maja 2010 Witam. A ja zauważyłem że nie mam wogóle takiej osłony:niekumam. Czy ma ona tak wielkie znaczenie że musi być? Ile może kosztować nowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #12 Napisano 15 Maja 2010 Witam. A ja zauważyłem że nie mam wogóle takiej osłony:niekumam. Czy ma ona tak wielkie znaczenie że musi być? Ile może kosztować nowa? Zauważ jaki będziesz miał czysty silnik podczas deszczu Lepiej ją załóż...Jeżeli chodzi o ceny to Alledrogo lub ASO.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerrybb1 Zgłoś #13 Napisano 16 Maja 2010 father- też miałem problem z osłoną w passacie 2009 1.4 tsi bo ona jest trochę inna (mniejsza) kupiłem nówkę(Allegro-200 zł)z TDI i założyłem i problem z brudnym silnikiem zniknął. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach