Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

od tyłu:

-czujnik na wężu jest potrzebny bo z niego komp bierze informację czy jest ciepła woda i można dmuchać czy jeszcze czekać by silnik trochę się nagrzał.

 

Co do podłaczenia sterownika wentylatorów to bez schematu i trochę znajomosci na kabelkach chyba nie dasz sobie rady bo kazdy kabelek jest od zcegos i nie da się tego przepiąć po omacku (moje zdanie - sam przerabiałem u siebie).np ciekawe do czego podłączyłeś wentylatory - do starego sterowania czy do nowego. Sterownik went. musi się komunikować z sterownikiem silnika, musi włączyć wentylatory jak temperatura wzrośnie itd. klima nie jest w tym miejscu najważniejsza. Dojdziesz do tego jak przegrzejesz silnik stojąc w korku

 

Podciśnienie jest tak jak piszesz -nie ma go bo zaworek od manualnej klimy ci go nie puszcza bo manu klima jest odpięta. Wyawalasz zawór i ognia.

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu nie bardzo rozumiem o co chodzi.

Pisałem na szybko z telefonu. Chodziło mi o zaworek. Wyciągałem kiedyś tronica z b3 i układ podciśnieniowy w komorze silnika wyglądał tak samo jak w manualnej klimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ci nie powiem w tej chwili jak byl strowany wentylator ale wiem ze jak zrobiles tak jak napisales wentylator nie wlaczy ci sie przy wzroscie temperatury wody.

W starej wersji sterowal czujnik od temperatury wody i tripple swith. Musialbuc tez raczej jakis przekaznik. Teraz musisz sterownikowi wentylatorow podlaczyc sterownik silnika i moze czujnik temp wody. Musisz znalezc schemat do rocznika z ktorego wyjales klimatronik i tam bedzie jak go podlaczyc pod reszte auta. Ale potrzebujesz schemat od silnika i climatronik chyba ze wystepuje tez schemat od wentylatorow osobno. Porownac ze shematem wersji jaką miles i przerobic. To nie takie calkiem latwe i trzeba na koniec sprawdzic czy po zwarciu czujnika na chlodnicy (symulacja wysokiej temperaury) ster wenylatorow wlaczy wiatraki na 1 i na 2 bieg. Tak samo z tripple swith. Bo albo rozerwie ukladod wody albo od klimy albo np zatrzyma kompresor jak wiatraki nie rusza. Zalezy od napiecia paska co pojdzie pierwsze.

Widizalem takie przypadki, sam mialem podobny. Jak wiarrak nie ruszy to cisni3nie wzrasta. Tobie rusza 1 bieg ale sprawdzic powinienes dla pewnosci czy startuje 2 bieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem to by było tak:

 

 

Nie ruszają mi się klapy sterowane podciśnieniem. Jak na próbę podpiąłem wężyk z zaworka co to jest przy akumulatorze do kolektora to zaczęło hulać.

Gdzieś przeczytałem że ten zaworek (który pochodzi instalacji dla manualnej klimy) się po prostu wywala i łączy pozostałe przewody. Prawda to?

 

Tak, ten zaworek trzeba wywalić, i połączyć ze sobą przewody podciścienia.

 

 

Po odpaleniu silnika od razu włączają mi się wentylatory na chłodnicy. Ale przyznaje że nie wszystkie kable spod maski mam podpięte z tej wiązki co podmieniłem. Dodatkowo pod maską zagościł chyba jakiś sterownik wentylatorów czy jak to nazwać. Zupełnie nie wiem jak się za to zabrać. Od czego zacząć sprawdzanie. Wypadałoby od tych niepodłączonych przewodów pewnie.

 

W Climatronicu sprężarka pracuje przecież cały czas, to i powinny chyba wentylatory chodzić cały czas.

 

 

Czytając różne posty na forum trafiłem też na informacje o czujniku na wężu chłodzącym - zaznaczyłem na załączonym zdjęciu.

Czy to jest obowiązkowe, czy nie można użyć do tego celu czujnika cieczy który jest na króćcu przy głowicy? Mam tam nawet miejsce na dwa czujniki a tylko jeden jest wykorzystywany.

 

Można tam wstawić ten czujnik, i też będzie ok.

 

Co do podłaczenia sterownika wentylatorów to bez schematu i trochę znajomosci na kabelkach chyba nie dasz sobie rady bo kazdy kabelek jest od zcegos i nie da się tego przepiąć po omacku (moje zdanie - sam przerabiałem u siebie).np ciekawe do czego podłączyłeś wentylatory - do starego sterowania czy do nowego. Sterownik went. musi się komunikować z sterownikiem silnika, musi włączyć wentylatory jak temperatura wzrośnie itd. klima nie jest w tym miejscu najważniejsza. Dojdziesz do tego jak przegrzejesz silnik stojąc w korku

 

Wentylatory powinny normalnie pracować, bo w nowej wiązce na pewno była też wtyczka do czujnika w chłodnicy.

A to on załącza wentylatory, a nie sterownik silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest taki ze ja miałem climatronic w wersji z econ iczesto używałem funkcji econ wiec wentylatory się nie włączamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie u mnie też tak jest, ale w B3 nie było econ-u.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko położyć nacisk na tym ze wentylatory są nie tylko od klimy o czym cześć ludzi nie myśli przekładając climatronic.

Takie man swoje doświadczenia bo juz 3 razy przerabiane różne takie zabawy z klimą i raczej ludzie o tym nie myślą.

Ja jak bym miał już coś przekładać to bym szukał panelu z econ. Różnice w instalacji są niewielkie. Różnica jak mi się wydaje to jeden czujnik i kable by trzeba na schemat popatrzeć. Można też wyłączyć sprzęgło klimy i 1 bieg wentylatora jednym wyłącznikiem i tez będzie econ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałem tylko położyć nacisk na tym ze wentylatory są nie tylko od klimy o czym cześć ludzi nie myśli przekładając climatronic.

Takie man swoje doświadczenia bo juz 3 razy przerabiane różne takie zabawy z klimą i raczej ludzie o tym nie myślą.

 

No tak, rozumiem o co Ci chodzi.

 

Ja jak bym miał już coś przekładać to bym szukał panelu z econ. Różnice w instalacji są niewielkie. Różnica jak mi się wydaje to jeden czujnik i kable by trzeba na schemat popatrzeć.

 

Tak jest w B4. W B3 nie było econu, a instalacja znacznie się różni od tej z B4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włączając się do rozmowy. U mnie w moim b3 w climatronicu kompresor nie działa ciągle lecz cyklicznie (stary typ r12 na wąskie paski). A jeśli chodzi o econ w b3 to w prosty sposób można dorobić bez cięcia przewodów ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam następujący problem. Zakupilem kompletny climatronic. Zamotowalem wszytsko w aucie. Ale mam problem z prądem fabrycznie była Klima manualną.

http://imgur.com/a/3yQiE

2/3/7/6 maja swoje miejsce zamieszkania.

8 - to plus po zaplonie, prawda?

Tylko co z reszta kabelków?

Przepraszam za odkop ale juz nie mam siły do tego :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zakupilem kompletny climatronic.

Z jakiego rocznika? diesel czy benzyna? Bo nie wiem na jaki schemat patrzeć...

 

8 - to plus po zaplonie, prawda?

Stały plus. Na tym przewodzie powinien być bezpiecznik 30A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat B4. 1994 VR6

I co z tym bezpiecznikiem? Dokąd n ma wędrować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresor też z vr? Prawdopodobnie nie podpasuje do Twojego pojazdu...

Co do bezpiecznika. W oryginale wygląda to tak: Z tyłu skrzynki bezpieczników, np w złącze Y, wpinany był czerwony przewód. Przewód wędrował do dodatkowego gniazda bezpiecznikowego, wpiętego nad skrzynką bezpieczników i dalej już wychodził czerwono czarny przewód do zielonej kostki N, której foto wrzuciłeś. Możesz zrobić tak że wepniesz się wsuwką jeżeli masz wolne miejsce w złączu Y albo w któryś czerwony przewód wchodzący w skrzynkę bezpieczników. Gniazdo bezpiecznika możesz zastosować uniwersalne, np takie: https://www.google.pl/search?q=gniazdo+bezpiecznika&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&imgil=Xol4CbDxnDgLSM%253A%253BC6A_YM1uknFq3M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.mpartner.com.pl%25252Fgniazdo-bezpiecznika-samochodowego-maxi-hermetyczne-10mm2-p-1113.html&source=iu&pf=m&fir=Xol4CbDxnDgLSM%253A%252CC6A_YM1uknFq3M%252C_&usg=__IxwwDD57AAzVvus3lc6KI-69uLE%3D&ved=0ahUKEwjzwJ_RqrHKAhXEjHIKHdcsCTMQyjcIKQ&ei=NMqbVvPWH8SZygPX2aSYAw#imgrc=Xol4CbDxnDgLSM%3A&usg=__IxwwDD57AAzVvus3lc6KI-69uLE%3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko :) zaraz to zrobię :)

Kompresor jest z B4 1Z 1995r manualną Klima

Co z reszta spinek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez schematu nie podłączysz chyba starowania wentylatorów chłodnicy.

brązowy kabel na fotce do złacza masowego

czarno biały z żółta wtyczką do złącza żółtego przy puszcze bezpieczników (jest tam juz kilka takich kabli)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z econem ten climatronic czy bez?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez econu :)

Auto i off

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że tak późno odpisuję ale nie miałem czasu.

Zacznę od nr 5. W wiązce która wychodzi z komory silnika powinno być gniazdo o numerze 1HO972765. Mniemam że wiązkę z komory też masz z b4. (Na rysunkach wklejonych w załączniku nr 61 i 24)Wiązka b4 94 01.pdf

Wtyczka zielona nr 4 idzie do ECU. To podłączenie nie jest potrzebne żeby uruchomić climatronic. Przesyła ono informacje do ECU jak załącza się kompresor aby nie było falowania obrotów silnika na jałowym. To zostawmy na koniec, bo trzeba sprawdzić jaki masz ECU i podciągnąć do niego dwa przewody na odpowiednie piny.

Wtyczka nr 1:

1. Biało niebieski idzie nad skrzynkę bezpieczników i dalej do licznika - sygnał prędkości pojazdu.

2. Szaro niebieski idzie nad skrzynkę bezpieczników i dalej do włącznika świateł - podświetlenie panelu klimy

3. Czarno żółty plus po kluczyku, od bezpiecznika nr 16, 15A

4. Czerwono biały stały plus od bezpiecznika nr 22, 10A

5. albo 6. Nie widzę koloru dokładnie na fotkach. Biały?

 

Zerknij w załączniki, tam masz ładnie rozrysowane jak np ma być podpięty Twój przewód nr 8 i inne rzeczy.

Wiązka b4 94 02.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarno-czerwony pociągnąłem przez bezpiecznik 30A do stałego plusa w skrzynce i wpiąłem obok elektrycznych szyb :)

 

Przepraszam że tak późno odpisuję ale nie miałem czasu.

 

Luźno ;)

 

1. Biało niebieski idzie nad skrzynkę bezpieczników i dalej do licznika - sygnał prędkości pojazdu.

2. Szaro niebieski idzie nad skrzynkę bezpieczników i dalej do włącznika świateł - podświetlenie panelu klimy

3. Czarno żółty plus po kluczyku, od bezpiecznika nr 16, 15A

4. Czerwono biały stały plus od bezpiecznika nr 22, 10A

5. albo 6. Nie widzę koloru dokładnie na fotkach. Biały?

 

1. Szara spinka jak dobrze pamietam

2. Niebieska spinka jak dobrze pamietam

3. Zielona spinka jak dobrze pamietam

4. czerwono biały - dokąd wpiąć/dolutować?

5. biały przewód

6. pusty

 

Spod machy wychodzi wiązka od klimy manualnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4. czerwono biały - dokąd wpiąć/dolutować?

Q3

 

5. biały przewód

Jak biały, to musisz sprawdzić miernikiem w którą kostkę i który pin panelu sterującego wchodzi bo na schemacie mam 3 białe...

 

 

Spod machy wychodzi wiązka od klimy manualnej

A powiedz mi w manualnej miałeś przekaźnik w pierwszej pozycji skrzynki bezpieczników czy sterownik przy akumulatorze? Ten manual to był ori czy też dokładany z b3 albo b4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności