Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam silnik 1,6 td inerkuler Problem polega na tym ze u mnie wskazówka od temperatury nie podniesie sie wiecej niz 70 stopni wentylator normalnie sie wlancza jak się troche zagrzeje ,sprawdzałem czujnik przez zmostkowanie i wskazówka idzie do samej góry Na krucu są dwa czujniki i zamieniajac wtyki równiez podnosi sie tylko do 70 stopni Chyba by tak nie bylo ze oby dwa sa machniete i wskazuja te samą temp.dodam że ogrzewanie jest tylko cieple przez chwile ,a więc : albo nagrzewnica zamulona (w co watpie bo była plukana tylko ze sama woda pod cisnieniem)Albo termostat (otwarty bądz zamkniety)Albo pompa zajechana (slabo pompuje)PROSZĘ DORADZCIE CO TO MOZE BYĆ I CZY MOGE TAK JESZCZE JEŻDZIC BEZ WIĘKSZYCH STRAT

Edytowane przez senior76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat bym obstawiał, ale ciekawe jest to że wentyl się załącza... ale ja miałem tak samo w moim, żę do 70o to max co się dźwigało, zmieniłem termostat i nie te auto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam silnik 1,6 td inerkuler Problem polega na tym ze u mnie wskazówka od temperatury nie podniesie sie wiecej niz 70 stopni wentylator normalnie sie wlancza jak się troche zagrzeje ,sprawdzałem czujnik przez zmostkowanie i wskazówka idzie do samej góry Na krucu są dwa czujniki i zamieniajac wtyki równiez podnosi sie tylko do 70 stopni Chyba by tak nie bylo ze oby dwa sa machniete i wskazuja te samą temp.dodam że ogrzewanie jest tylko cieple przez chwile ,a więc : albo nagrzewnica zamulona (w co watpie bo była plukana tylko ze sama woda pod cisnieniem)Albo termostat (otwarty bądz zamkniety)Albo pompa zajechana (slabo pompuje)PROSZĘ DORADZCIE CO TO MOZE BYĆ I CZY MOGE TAK JESZCZE JEŻDZIC BEZ WIĘKSZYCH STRAT
Łukasz możliwe że termostat bo temperatura powinna iść do 90 ale jeszcze sprawdz termometrem(najlepiej taki z pieca co) jak bedziesz miał te 70 stopni to włóż go do zbiorniczka i porównaj temperatury .Jeżeli temp będzie na term.około 90 to znaczy że padł czujnik.Pozdr Edytowane przez rabes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam silnik 1,6 td inerkuler Problem polega na tym ze u mnie wskazówka od temperatury nie podniesie sie wiecej niz 70 stopni wentylator normalnie sie wlancza jak się troche zagrzeje ,sprawdzałem czujnik przez zmostkowanie i wskazówka idzie do samej góry Na krucu są dwa czujniki i zamieniajac wtyki równiez podnosi sie tylko do 70 stopni Chyba by tak nie bylo ze oby dwa sa machniete i wskazuja te samą temp.dodam że ogrzewanie jest tylko cieple przez chwile ,a więc : albo nagrzewnica zamulona (w co watpie bo była plukana tylko ze sama woda pod cisnieniem)Albo termostat (otwarty bądz zamkniety)Albo pompa zajechana (slabo pompuje)PROSZĘ DORADZCIE CO TO MOZE BYĆ I CZY MOGE TAK JESZCZE JEŻDZIC BEZ WIĘKSZYCH STRAT
czujnik temp jest podzielony na dwa jedne to pokazuje wskazania na desce a drugie to inf do silnika moze co czesto sie dzieje klamie na wskazaniach deski termostat rowniez moze nie otwiera ukladu lub jest caly czas otwarty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tym silniku termostat jest przy pompie czy przy krućcu ? Bo nie wiem czy nie będzie problemu jezeli jest przy pompie A wentyl jak sie załancza to chyba jakis tam obieg jest

 

---------- Post added at 17:27 ---------- Previous post was at 17:25 ----------

 

jutro sprawdze termometrem bo musze takowy załatwic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest przy pompie (od dołu. Do wymiany najlepiej podlewarować, albo kanał).

Jak załącza się wentylator, to obieg jest też przez chłodnice, więc jak co niektórzy pisali, że termostat może być zamknięty jest złym info.

 

Tak jak poprzednicy pisali, najlepiej test termometrem. Jeśli temp. będzie taka jak wskazuje licznik, to do wymiany będzie termostat, bo się nie zamyka oraz czujnik termostatyczny, bo załącza wentylator o wiele za szybko (1 bieg wentylatora od bodajże 98 stopni jest.)

 

Ale myślę, że to tylko czujnik temperatury nawalił :)

 

PozdraVWiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale mi sie wydaje ze to termostat bo jest słabiutkie ogrzewanie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem czy jest sens zawracać sobie .... głowę ja mam silnik 1Y i też temperatura nie więcej niż 70 stopni, a faktycznie jest ok 88 do 92. to zależy od czujnika należało by pomyśleć o pomiarze czujnika i porównać z tabelą wartości jakie powinny być przy określonej rezystancji. dam sobie rękę uciąć że jest w porządku tylko czujnik jest może marnej jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności