z1mone Zgłoś #1 Napisano 27 Kwietnia 2010 Witam Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Musze wymienić skrzynie bo mi szumi konkretnie. Mam u siebie w moim AVF 1.9 96kw skrzynie o oznaczeniu ELN. Pytanie brzmi czy będzie pasowała skrzynia od Audi A4 B6 AVF 1.9 130 koni 6biegow z 2004roku. Nie chcialbym popasc w jeszcze wieksze koszta jak by sie okazalo ,ze nie pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 27 Kwietnia 2010 Zerknij tutaj jakie skrzynie pasują do twojego auta http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=727267&postcount=27 A w audi A6 (A4 ma inne oznaczenia, moga nie pasowac) były montowane takie same skrzynie jak w passacie z silnikiem AVF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roro Zgłoś #3 Napisano 28 Kwietnia 2010 Mi też szumiała jak hamowałem silnikiem. Wymienione łożysko i wszystko ok. Masz tak samo przy hamowaniu silnikiem? Koszt łożyska nie był duży a do zmiany nie trzeba jej sciągać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
z1mone Zgłoś #4 Napisano 28 Kwietnia 2010 Szumi (metaliczny dźwięk) niezależnie czy jadę czy hamuje, czy na 4 czy na 6 biegu, a dodatkowo jak ruszam dźwignia zmiany biegów hałas pogłębia się jakby coś ocierało. Czytałem ,ze to łożyska w mechanizmie różnicowym także grzebania by było co niemiara.... PS biegi wchodzą gładko, a hałas zależy od prędkości także ponad 50km/h już zaczyna koncert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #5 Napisano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) Szumi (metaliczny dźwięk) niezależnie czy jadę czy hamuje, czy na 4 czy na 6 biegu, a dodatkowo jak ruszam dźwignia zmiany biegów hałas pogłębia się jakby coś ocierało. Czytałem ,ze to łożyska w mechanizmie różnicowym także grzebania by było co niemiara....PS biegi wchodzą gładko, a hałas zależy od prędkości także ponad 50km/h już zaczyna koncert A czy to ze sa to lozyska w mechanizmie roznicowym a nie oporowe moze potwierdzic bez wyciagania jej jakis spec od skrzyn? Moze warto zeby przejechal sie z toba ktos taki i potwierdzil? Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez tmstp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pieroluca Zgłoś #6 Napisano 7 Maja 2010 Witam, podłączę się pod temat, ponieważ mam ten sam problem tzn. muszę wymienić skrzynię FRK w AVF-ie. I mam pytanie, które skrzynie 6-cio biegowe, również pasują pod ten silnik? Trochę szperałem w internecie i z tego co wiem powinny podejść GVS, HHQ, ELP. Znalazłem również montowane do silnika AVF (VW, AUDI, SUPERB) skrzynie ELN, GBA, HCF i FYA- gdzieś tam dzwoniłem i pytalem czy podejdzie ale gość powiedział, że FYA tylko do audi, do passata nie. Tylko dlaczego? Czym się różnią w poszczególnych markach jeżeli wszystkie są manualne i są do tego samego silnika-mocowaniem? Sorki że się tak rozpisałem, mam nadzieję, że wszystko jest czytelne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 7 Maja 2010 muszę wymienić skrzynię FRK w AVF-ie. I mam pytanie, które skrzynie 6-cio biegowe, również pasują pod ten silnik? Wystarczy poczytać. http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=727267&postcount=27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pieroluca Zgłoś #8 Napisano 7 Maja 2010 Właśnie, to już widziałem, stąd też przepisałem natomiast chciałbym się dowiedzieć coś na temat reszty. Gdzieś spotkałem się z ELN i GBA-manual w passacie AVF tylko brak jakichkolwiek info na temat tych skrzyń. Generalnie bardzo mało tych skrzyń w anglii, choć takich autek sporo a ceny zaporowe, w polandii wybór spory a i ceny o połowe niższe. Tylko obawiam się, że nie dojadę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truskaw Zgłoś #9 Napisano 17 Grudnia 2010 (edytowane) ...skrzynia GBA pasuje do passata, wiem bo ją mam w swoim aucie od wczoraj. Jedyne co trzeba w niej zmienić to te łapy, które łączą skrzynię z przegubami, w tej skrzyni są mniejsze, wystarczy je zamienić z tymi ze starej skrzyni (ja tak zrobiłem). Dodam że moja stara skrzynia miała oznaczenie FRK, a ta GBA montowana była w Audi A4 (2001-2004). Skrzynia chodzi bardzo bardzo dobrze...wreszcie nastała cisza w moim aucie. Edytowane 17 Grudnia 2010 przez truskaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klasycznymaster Zgłoś #10 Napisano 12 Kwietnia 2011 prosze kogos o podanie symoli skrzyn 6 biegowych pasujacych do silnika avf w passacie b5fl...jutro jade zamienic skrzynie bo zla mi dali i nie chcialbym znow zlej dostac.. moze ktos podac symbole? zebrac do kupy symbole ktore pasuja do tego nieszczesnego passata? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 12 Kwietnia 2011 prosze kogos o podanie symoli skrzyn 6 biegowych pasujacych do silnika avf w passacie b5fl...jutro jade zamienic skrzynie bo zla mi dali i nie chcialbym znow zlej dostac.. moze ktos podac symbole? zebrac do kupy symbole ktore pasuja do tego nieszczesnego passata? pzdr 6-biegi manualne były o takim oznaczeniu FRF, FRK, HHQ,GVS,HSL, HEN, GHA, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klasycznymaster Zgłoś #12 Napisano 12 Kwietnia 2011 dzieki:) i te na bank pasuja do AVF 6biegow?jakas jeszcze?a te DQS itp co ktos podawal ze z Audi pasuja to jakie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truskaw Zgłoś #13 Napisano 12 Kwietnia 2011 dzieki i te na bank pasuja do AVF 6biegow?jakas jeszcze?a te DQS itp co ktos podawal ze z Audi pasuja to jakie? Ja potwierdzam, że GBA montowana w Audi A4 pasuje do passata. Zrobiłem na niej ok. 6 tys i jest ok. Tak jak wcześniej pisałem musiałem tylko przełożyć te łapy od przegubów, bo w mojej starej skrzyni FRK były większe. Podejrzewam, że jak znajdziesz skrzynię od A6 obyłoby się nawet bez tej drobnej poprawki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klasycznymaster Zgłoś #14 Napisano 12 Kwietnia 2011 (edytowane) wazne dla mnie jest czy HCF z audi bedzie pasowala do passata AVF??? Edytowane 12 Kwietnia 2011 przez klasycznymaster Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truskaw Zgłoś #15 Napisano 12 Kwietnia 2011 wazne dla mnie jest czy HCF z audi bedzie pasowala do passata AVF??? Poczytałem co to za skrzynia i okazuje się że montowana w A4, silnik się zgadza, koników też tyle samo.....dla mnie będzie pasowała. Ale ponieważ to od A4 to przygotuj się na wykręcanie od starej skrzyni łapek i zamiankę. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klasycznymaster Zgłoś #16 Napisano 12 Kwietnia 2011 (edytowane) moze ktos sprawdzic w etce czy w audi a4 2001-2004 1.9tdi 131KM AVF montowali skrzynie HCF?? ja mam teraz FRK wg ETKI... ta HCF jest zamiennikiem FRK? Edytowane 12 Kwietnia 2011 przez klasycznymaster Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truskaw Zgłoś #17 Napisano 13 Kwietnia 2011 moze ktos sprawdzic w etce czy w audi a4 2001-2004 1.9tdi 131KM AVF montowali skrzynie HCF?? ...tak montowali. ja mam teraz FRK wg ETKI... ta HCF jest zamiennikiem FRK? ...na tak postawione pytanie trzeba odpowiedzieć..... NIE, bo to nie zamiennik FRK. Na pytanie czy HCF będzie pasowała do twojego paska, w którym jest FRK....już Ci odpowiadałem...będzie pasowała po przekładce łapek od przegubów;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klasycznymaster Zgłoś #18 Napisano 13 Kwietnia 2011 a DQS od 2.5TDI ?? podobno pasuje i jest lepsza bo ma dluzsze przelozenia niz FRK pasuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truskaw Zgłoś #19 Napisano 13 Kwietnia 2011 a DQS od 2.5TDI ?? podobno pasuje i jest lepsza bo ma dluzsze przelozenia niz FRK może i dłuższe.... pytanie jak na tę zmianę zareaguje twój silnik w dłuższej perspektywie. Ja bym się nie zdecydował, bo przy tych "dłuższych" przełożeniach twój silniczek słabszy o 20 koników może zaprotestować ---------- Post added at 22:25 ---------- Previous post was at 22:20 ---------- dla porównania oto niektóre różnice silników: AUDI A6 Silnik 2.5 TDI (150 KM) pojemność silnika 2496 cm3 typ silnika turbo diesel moc silnika 150 KM przy 4000 obr/min rodzaj wałka rorządu - DOHC cylindry - widlasty liczba cylindrów 6 stopień sprężania 19,5 liczba zaworów na cylinder 4 Passat Silnik 1.9 TDI (130 KM) pojemność silnika 1896 cm3 typ silnika turbo diesel moc silnika 130 KM przy 4000 obr/min rodzaj wałka rorządu - SOHC (OHC) cylindry - rzędowy liczba cylindrów 4 stopień sprężania 19,0 liczba zaworów na cylinder 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klasycznymaster Zgłoś #20 Napisano 13 Kwietnia 2011 (edytowane) da rade mam nadzieje...nie szaleje i nie strzelam ze sprzegla wiec mam nadzieje bedzie ok..pza tym to nie jest jakas wielka roznica w przelozeniach..prawdopodobnie tylko 6 bieg jest dluzszy troche. ale pasowac pasuje? tu widac ze 5 i 6 bieg jest inny a od wstecznego do 4 to samo w FRK i DQS http://www.dieselschrauber.de/GKB.html Edytowane 13 Kwietnia 2011 przez klasycznymaster Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach