Skocz do zawartości
mmaciek

"reset" klimatyzacji po wyjęciu akumulatora.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post, mam nadzieję że nie wprowadzi za wiele zamieszania.

Przeszukałem wcześniej wszystkie posty, nie znalazłem nic co odpowiadałoby mojej sytuacji,a procedura adaptacji przepustnicy, która opisuje Kuczlaw "http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8387&highlight=klimatyzacja" wydaje mi się chyba nie potrzebna.

Otóż po najprawdopodobniej niepoprawnym montażu nowego radia akumulator się wyładował, tzn. po przekręceniu kluczyka w celu uruchomienia silnika było słychać tylko "pyk", zresetował się zegar, przebieg, wskaźnik poziomu paliwa oszalał i coś dziwnego stało się z klimą.

Po wstawieniu naładowanego akumulatora wszystko działa poprawnie, klima też, z tym że przy każdym włączeniu przez pewien moment wszystko mryga, wszędzie same "8888" i powrót do ustawień oryginalnych. Czy da się to jakoś zmienić bez ingerencji VAG'a?

-dodam że mam odcięcie zapłonu, może to ma jakiś wpływ na zaistniały problem z elektryka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mryganie wyswietlacza klimatronika oznacza, ze zlapal on jakis blad, i informuje Cie o tym. sprawdz kody bledu - mozna to zrobic bez VAG - wylaczasz zaplon, przyciskasz i trzymasz naraz guziki zamknietego obiegu i ECON 3 sekundy po czym przekrecasz kluczyk na zaplon. Klimatronik przejdzie "selftest" po ktorym wyswietli Ci co go boli. pokaza Ci sie dwie pozycje na wyswietlaczu - kod bledu po lewej i liczba ogolna bledow po prawej. Przelaczasz sie miedzy bledami guzikiem "cieplej" (albo "zimniej":, nie pamietam). Zeby wrocic do klimatronika zwyklego naciskasz ECON.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, napiszę później co z tego wyniknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zresetował się zegar, przebieg

Przepraszam za OT, ale czy przebieg nie jest zapisywany na "stałe" ?

Tzn. zapisany w pamięci, która mimo odłączenia zasilania utrzymuje dane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólny przebieg na pewno się nie zresetował. Zresetował się zapewne ten dzienny.

 

Co do testu climatronika nie trzeba czynić takich karkołomnych kombinacji. Zwyczajnie włączony zapłon, później przytrzymać przyciski. Tu trochę lektury na ten temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54&highlight=samodiagnoza i jeszcze jeden: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54&highlight=samodiagnoza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak macie racje, źle się wyraziłem. skasował się ten przebieg 'chwilowy'.

W climatronic'u po lewej strony pokazały się kody "214 21A 4b6 000" a po prawej "002"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
000

To znaczy, że więcej błędów nie ma.

002

to jest ogólna liczba błędów ;)

 

0214 Moduł kontroli transmisji – napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie (lub przekaźnik J317 w TDI)
21A-Napięcie referencyjne
4B6-Stały sygnał postoju wysyłany z urządzenia specjalnego ABS do Climatronic

To 4B6 to najprawdopodobniej nie jest błąd. Dlatego też po prawej stronie wyświetla Ci się 002 - czyli są tylko 2 błędy (214 i 21A). ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności