krasny4 Zgłoś #1 Napisano 21 Kwietnia 2010 Witam, Przy jeździe na drugim, trzecim itd biegu przy około 2tyś obrotów pojawia się szum, moje podejrzenie padło wpierw na turbinę, potem na wąż za turbiną. Efekt jest taki że prócz szumu przy powolnym dodawaniu gazu auto przyśpiesza, słychać szum i auto traci moc, za moment znów przyśpiesza, szum, utrata mocy i tak szarpie. Jakby gdzieś uchodziło powietrze z doładowania turbiny. Przyjrzałem się co to może być i znalazłem, luz na tulei która wchodzi do EGR'a a na niej samej jest montowane kolanko. Pytanie mam takie, jak to możliwe, że na tej tulei zrobił się taki luz że ta obejma z drutu sprężysta nie trzyma jej na miejscu??? Drugie pytanie, czy będzie ok jak wymienię tą tuleję metalową wraz z uszczelką? Nie będzie tego luzu, czy istnieje możliwość, że w gnieździe pod tą tuleję w EGR się coś wyrobiło (chyba nie prawda?)? Możliwe że mam zapieczone kierownice w turbinie i ona przeładowuje i ciśnienie spowodowało wypchnięcie i wyrobienie mocowania tej tulei? Na zdjęciu pokazałem jaki duży jest ten luz. Przedmuch zrobił się po 2 dniach od jego pojawienia się dosyć konkretny. Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik82 Zgłoś #2 Napisano 21 Kwietnia 2010 hoho,po pierwsze kolego EGR wykrecic i czysci przedmuchac zeby spelnial swoje swoja role widze ze uklad cignie odgme z pokrywy nie odseparowany i stad duzo syfu w dolocie zaslepjajacego EGR ale to wszystko tylko co widze na fotce proponuj przejrzec uklad pod katem sczelnosci tzn znalesc gdzie syczy i ucieka powietrze miejsc moze byc wiele a skoro jest swist to napewno jest dziura podejrzewam ze ta usczelka i ten orin wytrzymaja dlugo i tamtendy powierze sie nie przedostaje tak szybko zeby bylo je slychacz a jets zaolejone bo powo,nie cos tam sie zbiera ......Przejrzec uklad znalesc dziure nic swistac nie moze powietrze tylko turbina wytwarza inny dzwiek tym bardziej ze auto traci moc. A czy przypadkie m nie kopci jak czolg???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 21 Kwietnia 2010 hoho,po pierwsze kolego EGR wykrecic i czysci przedmuchac zeby spelnial swoje swoja role widze ze uklad cignie odgme z pokrywy nie odseparowany i stad duzo syfu w dolocie zaslepjajacego EGR ale to wszystko tylko co widze na fotce proponuj przejrzec uklad pod katem sczelnosci tzn znalesc gdzie syczy i ucieka powietrze miejsc moze byc wiele a skoro jest swist to napewno jest dziura podejrzewam ze ta usczelka i ten orin wytrzymaja dlugo i tamtendy powierze sie nie przedostaje tak szybko zeby bylo je slychacz a jets zaolejone bo powo,nie cos tam sie zbiera ......Przejrzec uklad znalesc dziure nic swistac nie moze powietrze tylko turbina wytwarza inny dzwiek tym bardziej ze auto traci moc. Nie żebym się czepiał, ale mam problem ze zrozumieniem tego cytatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krasny4 Zgłoś #4 Napisano 21 Kwietnia 2010 Fakt, trochę upaćkane olejem, nic nie wycierałem. Chyba się wezmę za wyczyszczenie... Oleju mi silnik nie brał i jak ostatnio sprawdzałem to też ok. Trochę syfu w środku w tym kolanku jest ale tylko z wierzchu, silnik nie kopci. Do tej pory ciągnął aż miło. Ale właśnie jak się przyłoży rękę w okolicy tamtego kolanka to z tej szczeliny czuć na dłoni jak dmucha (dłoń w odległości około 15cm) przy ostrzejszym dodaniu gazu. Co do dziury, to jej tam nie ma, innych raczej też nie, zrobił się póki co tylko tylko luz na tej tulei. Auto traci moc właśnie przez tą nieszczelność, nie to że robi się muł tyle, że już nie ma tego odejścia co zwykle, a dzieje się to w momencie gdy słychać ten przedmuch. Czy ktoś już miał podobny problem? Czy wymiana tej tulei, lub tulei z kolankiem + uszczelka na 100% załatwi problem, bo mam wątpliwości, jak stoi się nad silnikiem i ciągnie się lekko kolanko do siebie to z przeciwnej strony nie pojawia się luz, jak się pchnie lekko w dół to luz jak na zdjęciu. Panowie/Panie, jak coś mam doprecyzować to proszę pisać. Proszę o konstruktywne:D sugestie:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach