Skocz do zawartości
melehiah

Renowacja klamek VW Passat B4

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie nie jeden z was jeżdżąc swoim Paskiem draśnie czasem w tą zakichaną okleinę gumową na klamkach, zostaje wtedy tak nieprzyjemnie wyglądająca rysa, a jak wiadomo "pierwsza boli najbardziej" ;P Mi również ten ból nie jest obcy, a jako że lato wielkimi krokami się zbliża postanowiłem wziąć się za przywrócenie dawnej świetności klamkom w moim aucie :)

 

Użyte akcesoria:

1. papier ścierny 120, 200 (1,5zł x 1 kartka)

2. papier wodny 800 (1,5zł x 1 kartka)

3. podkład pod lakier (25zł x 400ml)

4. lakier czarny pół-mat zmieszany w lakierni i nabity w spray (50zł x 300ml)

5. zmywacz do paznokci (żony - żeby nie było ;P )(3zł x buteleczka)

6. waciki jakieś

7. ścierka do wycierania

8. gumowe rękawiczki (1zł x 2 sztuki)

 

Całkowity koszt: jakieś 85zł + sporo przyjemnie spędzonego czasu :)

 

Proces:

1. Zdemontowanie klamek, uchwytów, itp.

2. Starcie gumopodobnej powłoki papierem ściernym 120

 

2.jpg2.jpg88367473.jpg

 

3. Starcie po "żywego" plastiku (czyt. pozbawienie go wypustek i wszelkich nierówności) - papier ścierny 200

 

3.jpg50522085.jpg

 

4. Wygładzenie powierzchni tak, żeby żaden nawet najmniejszy zadzior na niej nie został - papier wodny 800 + namaczanie w misce z wodą i szorowanie i namaczanie i szorowanie i ...

 

4.jpg77895930.jpg

 

5. Odtłuszczanie powierzchni = rękawiczki + wacik + zmywacz do paznokci i jazda po całej powierzchni.

6. Czekamy chwilkę aż wyschnie i jedziemy z podkładem, ja miałem taki, który schnie w 3 minuty więc zaraz po wyschnięciu leciałem z lakierem (1 warstwa).

7. Jako podeschło to leciałem z 2 warstwą - tak dla pewności :)

 

A oto efekty:

 

5.jpg95501696.jpg

6.jpg

66575284.jpg

 

Dorzucę jeszcze kilka fotek jak już zamontuję klamki w aucie (chwilowo nie było czasu)

 

Gdyby nie działały fotki, tutaj jest link: http://melehiah.awardspace.biz/

Edytowane przez melehiah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem troszkę inaczej ale efekt ten sam! Nie ma co roboty to jest do ciula bo munie była nałożona miękka struktura. nie wiem jak ciebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to robiłem dwa tygodnie temu i mi lakier już pęka :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja to robiłem dwa tygodnie temu i mi lakier już pęka :(

 

u mnie się trzyma i na pękanie się nie zanosi :)

jak z lakiernikiem rozmawiałem, mówił że najważniejsze to dobrze odtłuścić i dobry podkład dać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak z lakiernikiem rozmawiałem, mówił że najważniejsze to dobrze odtłuścić i dobry podkład dać.

dokładnie... i tu popełniłem błąd, bo po odtłuszczeniu malowałem od razu lakierem i to jakimś badziewnym "do zderzaków"...

zabiorę się za to jeszcze raz, tym razem postaram się nie spieprzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie, może któryś z was próbował zwykłym czarnym sprejem?? np. czarnym matem

jak myślicie zeszło by to?? wole sobie zatankować samochód za 50 zł niż wydawać na lakier :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda fajnie tylko jest sporo roboty z powłoką gumową a potem sama przyjemność.Jedynie spray trochę drogo cię wyszedł w castoramie 400ml czarny mat 17zł.:ok

 

 

adasko podstawa to podkład a potem wg gustu.

Edytowane przez rabes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rabes, spray taki drogi wyszedł bo lakiernik dolał jeszcze utwardzacza jakiegoś, poprosiłem go, bo nie chciałem długo czekać na efekty :D

Edytowane przez melehiah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Extra robota melehiah ! A w B3 co by się dało zrobić,żeby odświeżyć klamki ;>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Extra robota melehiah ! A w B3 co by się dało zrobić,żeby odświeżyć klamki
W b3 niema tej badziewnej powłoki, i aby plasyiki były bardziej czarne wystarczy np plack.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoryś z kolegów probował zedrzeć tą gume i pojechac rączke papierem sciernym koncząc na 1500, 2000? nie bylo by to lepsze wyjscie? Bo boje sie, ze lakier jak nie bedzie pękał to np bedzie sie zdzieral podobnie to tej gumy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gtkarol,

pękać/łuszczyć się będzie jeśli jest nieodpowiednio przygotowana powierzchnia do malowania (jakieś paprochy, kurz, otłuszczone palcami miejsca, itp.)

jeśli chce Ci się jechać jeszcze z papierem o drobniejszym ziarnie, nie ma problemu ale nie zmieni to faktu, że jeżeli na odtłuszczoną powierzchnię położysz dobry podkłat (u mnie po wyschnięciu podkład zostawiał nawet taką lekko chropowatą fakturę - podobno wtedy lakier lepiej się trzyma bo ma gdzie się "zachaczyć"), to po tym 1500 i tak nie będzie większego śladu :)

ja wydałem 50zł na farbę, bo lakiernik dodał mi do niej specjalny utwardzacz (może to ściema, a może nie), w każdym razie powiedział, że z nim farba jest bardziej sprężysta, a co za tym idzie odporna na uszkodzenia mechaniczne.

Zawsze na kolor można jeszcze położyć warstwę lakieru bezbarwnego jako zabezpieczenie koloru :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja obkleilem te klamki ekoskórą i wyszło naprawde rewelacyjnie gdzies mialem fotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obkleilem te klamki ekoskórą i wyszło naprawde rewelacyjnie gdzies mialem fotki

dawaj foty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak rozumiem, ale mialem na myśli to czy nie dało by sie zostawic wypolerowant plastik bez lakierowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zdzierałem te gumę czyli miętka struktura potem papier 800 i 2000 następnie podkład do plastiku , podkład akrylowy następnie baza farby i lakier+utwardzacz i jest git . w spreju nie polecam bo pod wpływem ciepła czy potu robił się wieki. wiec zrobiłem drugim razem to pistoletem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak rozumiem, ale mialem na myśli to czy nie dało by sie zostawic wypolerowant plastik bez lakierowania.

 

 

niby można, tylko że wtedy masz goły plastik i jak coś zarysujesz to będziesz musiał równać plastik a nie farbę i podejrzewam, że takie "fale dunaju" powychodzą jeśli jakiś refleks światła Ci się trafi - generalnie odradzam, chyba, że lubisz minimalistyczne wnętrza ;)

 

 

Tutaj są zdjęcia części po wypolerowaniu papierem 800, tuż przed odtłuszczaniem:

72352954.jpg

 

80837616.jpg

 

36865412.jpg

 

69479155.jpg

 

Najbardziej będzie się wyróżniała klamka- jest zrobiona z innego materiału niż cała reszta :)

Edytowane przez melehiah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

melehiah, dzieki za fotki, mam teraz temat do przemyśleń :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę coby w podobny sposób nie odnowić listew na zewnątrz auta oraz góry i dołu od zderzaka i kratki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności