Skocz do zawartości
Gość dgrabo1

problem z WYDECHEM - pasek B4 1994r 1.9 TD

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dgrabo1

Witam serdecznie. Mój kolejny problem dotyczy wydechu w B4 kombi 1994r 1.9 TD. Nie jednokorotwnie wjeżdzałem na kanał i sprawdzałem czy nie mam jakis dziur w wydechu, zauważyłem przy ostatnim wydechu ,że wydobywały się spaliny przez małą szparę przy łaczeniu z środkowym, rozkręciłem, przeczyściłem przykleiłem pasek taśmy aluminiowej, na wcisk spręciłem i tej wady juz nie ma, ale :fuckyou2: jak jadę i obroty spadaja poniżej 1000 i na 1000 obr/s słyszę dziwne wibracje, tłucze tumnik, jak jade szybcjej i obroty sa wyższe to nic nie słuchać!!! proszę o wskazówkę, co to może być , czy tumnik sie kończy np ostatni, nie wiem, zanim cos wymienię chciałbym się upewnić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Amfa

Witam u mnie było podobnie i sie okazało że śruba połączenia kolktor - katalizator jestt luźna i sobie lata w otworze i dzwoni. Drugim elementem może być balacha aluminiowa znajdująca sie nad wydechem może jest odgięta i dotyka gdzieś do układu i dzwoni. Trzecim elemenem może być skorodowana siatka w samym tłumiku która się oderwała i dzwoni wewnątrz możesz to sprawdzić stukając pięścią pokolei w tłumik :cwaniak:

 

P.S sprawdz mocowanie siatki na katalizatorze.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koel777

witam, ja mam to samo. wymienilem juz gumowe wieszaki tlumika i nic nie pomoglo, teraz wymienie tzw tlumik drgan, (jest przed katalizatorem), a jak to nie da skutku to sie wkur...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dgrabo1

dzięki Panowie, obadam ten wydech, ale juz nie raz to robiłem bo mnie strasznie drażni, bezowocne były moje oględziny dzięki,pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN

Witam. Ja mam troszke inny problem. Mniej więcej w granicach 2000obr./s przy dodawaniu i zmniejszaniu obrotów słyszę wycie w tłumiku. Z zewnątrz nie widac żeby spaliny umykały bokiem. Może ktoś już miał coś takiego, bo te wycie zaczyna mnie powoli wk :cenzura:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koel777

siemka, mi tez wyl od 2000 obrotow i wymienilem gumowe wieszaki tlumika, 3 sztuki po 12 zl i pomoglo :hurra: , jak masz kanal i wd-40 to bez problemu sam to zrobisz, niestety pozostal mi halas na wolnych obrotach :niepewny: ale to juz grubsza sprawa wymiana tlumika drgan. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO

U mnie jest podobny objaw przy obrotach 1000-1500, drży łączenie "portek" z katalizatorem a dokładniej blacha z trzema otworami dociskająca portki i pierścień do katalizatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN
wymienilem gumowe wieszaki tlumika
Dzięki za podpowiedź :ok: . Spróbujemy i zobaczymy czy pozmoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam przypadek jak opisujecie tez mi przy około 2000 tyś/obr drga tłumik tylko nie wiem dokładnie gdzie. Na początek postaram sie wymienić wieszaki a potem zobaczę co dalej. Może ktoś coś podobnego przerabiał niech opisze co i jak robił. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest to samo, z tą różnica że ja dokładnie wiem ską mam ten rezonans: wkład katalizatora jest nadtłuczony i się nieco błąka po puszce wydając ten dzwięk w zakresie 2000-2200 obr/min, najprościej sprawdzić to z kanału stukając gumowym młotniek (lub jego zamiennikiem: pięścią :) w katalizator

mam tak już od 1,5 roku i.. sie przyzwyczaiłem ;) może kiedyś to zrobie a może nie (troche kosztowna wymiana kata, nie jestem pewien co do jakości tańszych metalowych zamienników, a rury czy puszki wolałbym uniknąc)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:zalamany: Ten dziwny rezonans zlokalizowałem, wymieniłem środkowy tłumik. Był w środku już uszkodzony. Wymieniłem na nowy kupiłem bosala zamontowałem i kurde zdenerwowałem sie, dźwięk przy obrotach 2000 jaki był taki i jest. Zauważyłem ze drga tłumik ten właśnie środkowy . Już nie wiem co mam robić pomóżcie ludziska . Ten dźwięk mnie już denerwuje :[ .Pozdrawiam :[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem w warsztacie od tłumików i podpowiedzieli mi bym sprawdził poduszki pod silnikiem bo one prawdopodobnie sa sprawcami tego rezonansu. Koleś także powiedział bym wywalił katalizator. Mam wiec pytanie czy ktoś wywalił kata i jak sie po tym sprawuje autko. Chodzi mi o silnik 1.9 tdi 90 KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień mechanika jeśli ci mowi że przyczyną rezonansu wydechu są poduszki pod silnikiem, kat jak najbardziej moze być winowajcą, mój jest, ale nie chce mi się go wywalać więc z koniecznosci do dzwięku się przyzwyczaiłem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poduchy moglyby byc powodem gdybys mial wydech na sztywno pospawany, a nie masz. wywal kata i sprawdz zawiesia tlumikow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Witam tez mam passacika b4(1,9 TD)kupiłem go niedawno i niestety jest bardzo głośno w środku. Wymieniłem tłumiki bo były dziurawe(ostatni, przed ostatni i rurę łącząca te 2 tłumiki z katalizatorem). Jednak nadal coś głośno "buczy" jak obroty są niskie tak do 1500 obr. Postanowiłem więc wywalić katalizator i wsadziłem strumienicę(swoją drogą po tej wyminie mam wrażenie że szybciej wchodzi mi na obroty). Niestety buczenie nadal pozostało bez zmian. Pozostał więc już tylko tłumik drgań, tylko czy on może by przyczyną takiego buczenia???Niech mi ktoś pomoże!!!Z góry bardzo dziekuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wjedź na kanał, nie gaś silnika, wejdź pod auto, i słuchaj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

strumienica :cisza: ludzie czy wy naprawde nie macie na kasy wywalac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

być może buczał katalizator, a teraz buczy strumienica :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Ale czy jest możliwość ze takie "buczenie" może dochodzić od wypalonego bądź dziurawego tłumika drgań??? I czy na pewno w silnikach 1,9 TD tez był tłumik drgań bo słyszałem opinie ze tylko w 1,9 TDi???!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a myslisz ze konstruktorzy sa idiotami i dali sztywny wydech? jakos mam b3 i lacznik elastyczny fabrycznie zamontowany, a nawet ostatnio wymieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności