Gość dgrabo1 Zgłoś #1 Napisano 20 Października 2006 Witam serdecznie. Mój kolejny problem dotyczy wydechu w B4 kombi 1994r 1.9 TD. Nie jednokorotwnie wjeżdzałem na kanał i sprawdzałem czy nie mam jakis dziur w wydechu, zauważyłem przy ostatnim wydechu ,że wydobywały się spaliny przez małą szparę przy łaczeniu z środkowym, rozkręciłem, przeczyściłem przykleiłem pasek taśmy aluminiowej, na wcisk spręciłem i tej wady juz nie ma, ale jak jadę i obroty spadaja poniżej 1000 i na 1000 obr/s słyszę dziwne wibracje, tłucze tumnik, jak jade szybcjej i obroty sa wyższe to nic nie słuchać!!! proszę o wskazówkę, co to może być , czy tumnik sie kończy np ostatni, nie wiem, zanim cos wymienię chciałbym się upewnić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Amfa Zgłoś #2 Napisano 20 Października 2006 Witam u mnie było podobnie i sie okazało że śruba połączenia kolktor - katalizator jestt luźna i sobie lata w otworze i dzwoni. Drugim elementem może być balacha aluminiowa znajdująca sie nad wydechem może jest odgięta i dotyka gdzieś do układu i dzwoni. Trzecim elemenem może być skorodowana siatka w samym tłumiku która się oderwała i dzwoni wewnątrz możesz to sprawdzić stukając pięścią pokolei w tłumik P.S sprawdz mocowanie siatki na katalizatorze. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość koel777 Zgłoś #3 Napisano 20 Października 2006 witam, ja mam to samo. wymienilem juz gumowe wieszaki tlumika i nic nie pomoglo, teraz wymienie tzw tlumik drgan, (jest przed katalizatorem), a jak to nie da skutku to sie wkur... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dgrabo1 Zgłoś #4 Napisano 20 Października 2006 dzięki Panowie, obadam ten wydech, ale juz nie raz to robiłem bo mnie strasznie drażni, bezowocne były moje oględziny dzięki,pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN Zgłoś #5 Napisano 20 Października 2006 Witam. Ja mam troszke inny problem. Mniej więcej w granicach 2000obr./s przy dodawaniu i zmniejszaniu obrotów słyszę wycie w tłumiku. Z zewnątrz nie widac żeby spaliny umykały bokiem. Może ktoś już miał coś takiego, bo te wycie zaczyna mnie powoli wk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość koel777 Zgłoś #6 Napisano 20 Października 2006 siemka, mi tez wyl od 2000 obrotow i wymienilem gumowe wieszaki tlumika, 3 sztuki po 12 zl i pomoglo , jak masz kanal i wd-40 to bez problemu sam to zrobisz, niestety pozostal mi halas na wolnych obrotach ale to juz grubsza sprawa wymiana tlumika drgan. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2006 U mnie jest podobny objaw przy obrotach 1000-1500, drży łączenie "portek" z katalizatorem a dokładniej blacha z trzema otworami dociskająca portki i pierścień do katalizatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN Zgłoś #8 Napisano 21 Października 2006 wymienilem gumowe wieszaki tlumika Dzięki za podpowiedź . Spróbujemy i zobaczymy czy pozmoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #9 Napisano 28 Marca 2007 Mam taki sam przypadek jak opisujecie tez mi przy około 2000 tyś/obr drga tłumik tylko nie wiem dokładnie gdzie. Na początek postaram sie wymienić wieszaki a potem zobaczę co dalej. Może ktoś coś podobnego przerabiał niech opisze co i jak robił. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #10 Napisano 28 Marca 2007 u mnie jest to samo, z tą różnica że ja dokładnie wiem ską mam ten rezonans: wkład katalizatora jest nadtłuczony i się nieco błąka po puszce wydając ten dzwięk w zakresie 2000-2200 obr/min, najprościej sprawdzić to z kanału stukając gumowym młotniek (lub jego zamiennikiem: pięścią w katalizator mam tak już od 1,5 roku i.. sie przyzwyczaiłem może kiedyś to zrobie a może nie (troche kosztowna wymiana kata, nie jestem pewien co do jakości tańszych metalowych zamienników, a rury czy puszki wolałbym uniknąc) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #11 Napisano 6 Maja 2007 Ten dziwny rezonans zlokalizowałem, wymieniłem środkowy tłumik. Był w środku już uszkodzony. Wymieniłem na nowy kupiłem bosala zamontowałem i kurde zdenerwowałem sie, dźwięk przy obrotach 2000 jaki był taki i jest. Zauważyłem ze drga tłumik ten właśnie środkowy . Już nie wiem co mam robić pomóżcie ludziska . Ten dźwięk mnie już denerwuje .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #12 Napisano 9 Maja 2007 Dzisiaj byłem w warsztacie od tłumików i podpowiedzieli mi bym sprawdził poduszki pod silnikiem bo one prawdopodobnie sa sprawcami tego rezonansu. Koleś także powiedział bym wywalił katalizator. Mam wiec pytanie czy ktoś wywalił kata i jak sie po tym sprawuje autko. Chodzi mi o silnik 1.9 tdi 90 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #13 Napisano 9 Maja 2007 zmień mechanika jeśli ci mowi że przyczyną rezonansu wydechu są poduszki pod silnikiem, kat jak najbardziej moze być winowajcą, mój jest, ale nie chce mi się go wywalać więc z koniecznosci do dzwięku się przyzwyczaiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #14 Napisano 9 Maja 2007 poduchy moglyby byc powodem gdybys mial wydech na sztywno pospawany, a nie masz. wywal kata i sprawdz zawiesia tlumikow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #15 Napisano 9 Maja 2007 Witam tez mam passacika b4(1,9 TD)kupiłem go niedawno i niestety jest bardzo głośno w środku. Wymieniłem tłumiki bo były dziurawe(ostatni, przed ostatni i rurę łącząca te 2 tłumiki z katalizatorem). Jednak nadal coś głośno "buczy" jak obroty są niskie tak do 1500 obr. Postanowiłem więc wywalić katalizator i wsadziłem strumienicę(swoją drogą po tej wyminie mam wrażenie że szybciej wchodzi mi na obroty). Niestety buczenie nadal pozostało bez zmian. Pozostał więc już tylko tłumik drgań, tylko czy on może by przyczyną takiego buczenia???Niech mi ktoś pomoże!!!Z góry bardzo dziekuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #16 Napisano 9 Maja 2007 Wjedź na kanał, nie gaś silnika, wejdź pod auto, i słuchaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #17 Napisano 9 Maja 2007 strumienica ludzie czy wy naprawde nie macie na kasy wywalac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #18 Napisano 10 Maja 2007 być może buczał katalizator, a teraz buczy strumienica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #19 Napisano 10 Maja 2007 Ale czy jest możliwość ze takie "buczenie" może dochodzić od wypalonego bądź dziurawego tłumika drgań??? I czy na pewno w silnikach 1,9 TD tez był tłumik drgań bo słyszałem opinie ze tylko w 1,9 TDi???!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #20 Napisano 10 Maja 2007 a myslisz ze konstruktorzy sa idiotami i dali sztywny wydech? jakos mam b3 i lacznik elastyczny fabrycznie zamontowany, a nawet ostatnio wymieniony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach