Skocz do zawartości
Gość eltom

1.9 TDI 115KM AJM, duże spalanie, drży po odpaleniu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość eltom

Witam,

Zamieszczam swoje logi.

Opis problemu w tym temacie:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=76228

A tak generalnie rzecz biorąc to dużo pali. Po mieście to przy spokojnej jeździe tak 9.5. Jak szybciej to już powyżej 11.

Bez korków oczywiście. W trasie średnie nigdy nie wyszło poniżej 6 litrów, obojętnie jak by spokojnie nie jechać - nawet 80-90 km/h

W zimie zawsze drżał po odpaleniu. Teraz widzę że też drży jak np. ostatnio rano gdy było +7 stopni, a nim trzęsło po odpaleniu. Tak "wkoło" domu jak znajomi jeżdżą swoimi dieslami, to komputer pokazuje średnie 6.2. Ja na spokojnie jeżdżę i wypada 8.5-9 litrów. Jakieś pomysły?

LOGI W POŚCIE NUMER 4!!!

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby temp. jest oki reszta niby tez ale niech się wypowiedzą się inni co lepiej się znają .

Zrób też 13 grupę i 23 bo może wina leży w pompkach.

Edytowane przez byry007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

jeszcze przed chwila jechałem i mam wrażenie ze auto nie ma takiej mocy jak należy. Jedzie 170, no powiedzmy ze z trudem 180 na piątym biegu. Czy to możliwe ze to będzie paliwo? Może mieć znaczenie? Albo turbina? Opony letnie 205 szerokie, kombi, paliwo podobno markowane przez statoil. Stacja przy markecie Netto w Inowrocławiu.

W zimie na oponach zimowych z lekkiej górki na autostradzie jechało nawet 210 na paliwie BP i oponach 195 szerokich. A tak na równej drodze to leciało 200 w dwie osoby. Nie wiem czy to może być turbo?

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu sprawdziłbym/wymienił filtr powietrza. Wymienił filtr paliwa. Sprawdził wężyki od podciśnienia i zawór N75, bo turbina późno wstaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

A co z logiem dynamicznym grupy 023? Bipy są okropnie duże na trzecim cylindrze. Czy tak ma być? Czy na próbie dynamicznej to głupoty pokazuje? Bo w statycznej pokazuje, że niby są w normie.

 

Inna kwestia to zawór EGR, który wedle informacji z logów wychodzi mi, że jest uszkodzony

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź to, co napisałem wcześniej i dodatkowo pompę ciśnienia paliwa.

Zawór EGR - wygląda tak, jakby się nie otwierał do końca, ale to i lepiej. Gorzej by było gdyby się nie domykał i puszczał cały czas spaliny do kolektora ssącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

uuu no to zapowiada się grubsza robota :( A już sobie robiłem nadzieję, że przeczyszczenie EGR'u coś pomoże. N75 to pewnie przyjdzie wymienić. Jutro wymienię filtry, no i pewnie muszę szukać kogoś kto się na tym wszystkim zna. Oj pewnie portfel mi przewietrzą :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza to sam dasz radę wymienić , od paliwa jest trochę gorzej a wężyki możesz sam po sprawdzać czy któryś się nie rozleciał czy przetarł .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

człowieku, odpal fure, zajrzyj pod silnik, poszukaj syczenia, uklad podcisnenia zlukaj, tam minimalna nieszczelnosc mogła powstać, podmien n75 z jakims kumplem, jak turbo zacznie inaczej pracowac to i bip-y moim zdaniem będą inne, powoli is spokojnie, czekamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

Wymieniłem filtr powietrza. Przejrzałem wężyki. Fakt, niektóre z nich są poprzycierane, ale to wiadomo, jak się wszystko trzęsie podczas pracy. Ale generalnie przetarcia nie zauważyłem. Na odpalonym silniku syczenia brak - bo jeśli dobrze myślę, to by gdzieś zasysało powietrze i byłby syk? Zaworek N75 - sprawdziłem jego oporność - 16 OM.

Rezystancja na N18 - 34 OM.

Zastanawiam się, czy nie jest zapchany katalizator.

20100407079.jpg

20100407080.jpg

20100407081.jpg

20100407082.jpg

20100407083.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego węża mi też syczało kiedyś jak odchylałem teraz tego nie sprawdzałem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

Dzisiejsze logi statyczne i dynamiczne. Po wymianie filtra powietrza i zalaniu 55 litrów paliwa BP Ultimate

Statyczne MB

Log (0 - 013,023)

Dynamiczne

Log (1 - 023,013)

Log (2 - 010,011)

Log (1 - 010,011,010,011,010,011)

JESTEM PRZERAŻONY! ZOBACZCIE JAK POPRAWIŁY SIĘ KOREKCJE W GRUPIE 13. WCZEŚNIEJ W POŚCIE #4 PALIWO STATOIL, TERAZ BP ULTIMATE! Na statoil tragedia.

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podmien n75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak tam kolego eltom twoje autko jak sobie poradziłeś z problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

Póki co byłem już dwa razy na diagnostyce. Podciśnienie sprawdzone na manometrach, sztanga od turbiny pracuje w pełnym zakresie, N75 też wysterowuje do końca, a dalej auto nie chce jechać tak jak powinno Kolega Danek75 ostatnio pokazał mi swoim Paskiem jak wygląda wlepa forumowa na jego klapie bagażnika, no i w przyszłym tygodniu planuję poszukać większego turbo na Allegro. Wygląda na to że podciśnienia są w porządku i sterowanie turbo jest jak należy, a mimo wszystko nie daje takiego ciśnienia jak należy. Ludzie bardzo pozytywnie mówią o wymianie turbo na większe, więc wymienię profilaktycznie i ja (wiecie jak to jest, zaczyna się niewinnie od turbo, a później po nocach śni się program...). Podejrzewam także (podpowiedział ostatnio mechanik na diagnostyce) że może pompowtryski trzeba by już ustawić i wyregulować. Na forum spotkałem się z wypowiedzią, że AJM miał jakieś wadliwe mocowania pompowtrysków czy coś takiego. Trzeba to obadać. Ale najpierw turbo, profilaktycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi są OK, widać że turbo trochę ospale się podnosi, wywal katalizator. Jeśli auto nadal będzie dużo palić, szukaj przyczyny w hamulcach, paliwie lub stylu jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

Wymieniłem tak zapobiegawczo turbinę na taką co ma dwa lata z silnika 2.0 TDI, 140 KM), aczkolwiek tamta stara jest w idealnym stanie, i widać, że to nie była wina turbiny. Poniżej logi na nowym turbo.

Grupy: 008,001 - http://vaglog.rtnet.pl/tomek456-86_14419.html

Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomek456-86_14420.html

Grupy: 004,010 - http://vaglog.rtnet.pl/tomek456-86_14421.html

Dodatkowo dziś wymienione klocki hamulcowe, bo tamte trochę przyhamowywały, ale poza tym że auto trochę lepiej się toczy, nic się w spalaniu i dynamice nie poprawiło. Filtry wszystkie powymieniane, podciśnienia sprawdzone, sztanga chodzi super, N75 wysterowuje turbo do końca... Czyli za mało spalin chyba... Jutro zadzwonię do mechanika i zapytam o wywalenie katalizatora. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

Dzisiaj wywalony katalizator. Powiem Wam, że auto wcale nie jest głośniejsze, choć spodziewałem się że będzie źle - wstawiona jest w środek rurka. Natomiast już na biegu jałowym zdecydowanie szybciej wkręca się na obroty. W trasie dopiero sprawdzę, aczkolwiek jeśli chodzi o spalanie to niestety jest bez rewelacji. Powoli zaczynam dochodzić do wniosku, że trzeba się będzie z tym pogodzić.

A tak w ogóle to załączam dzisiejsze logi dynamiczne

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomek456-86_15170.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomek456-86_15171.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo się późno wkręca. Albo masz nadal nieszczelny układ podciśnienia, albo masz nieszczelny dolot powietrza.

 

Masz mojego loga do porównania, jak jeszcze miałem "serię".

LOG-01-011-xxx-xxx_0007.xls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności