Skocz do zawartości
Artur27

Gaz - benzyna, falowanie obrotów

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli na wyłączonym zapłonie, leci Ci gaz po okręceniu filterka gazowego to na pewno na bank nie trzyma elektrozawór na butli... bo on powinien odciąć dopływ gazu...

 

Dam rade go sam wymienić i jaki jest tego koszt ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dam rade go sam wymienić i jaki jest tego koszt ?

 

Wiesz z tego co się orientuje to jeżeli to wina samej cewki w elektrozaworze to da się ją wymienić bez rozszczelniania butli. Ale ja bym na Twoim miejscu to akurat na razie odpuścił bo na pewno to nie jest przyczyna tych obrotów.

 

A co do tego lecącego gazu to stwierdziłeś to na jakiej podstawie że leci i leci ? może po prostu leciało Ci to co zostało w przewodzie...

 

Zapal auto, przełącz na gaz i na pracującym silniku zakręć zawór na butli i poczekaj aż auto zgaśnie, wtedy wyłącz zapłon, odkręć zawór na butli i wtedy odkręć filterek gazu pod maską, nie powinien w ogóle lecieć gaz. a jak leci to bym się i tak tym nie przejmował bo przecież są jeszcze dwie cewki gazowe pod maską które blokują gaz, a zawsze do wymiany filterka możesz sobie zakręcać zawór na butli by nic nie leciało ;)

 

A zresztą Jest zasada że zawsze do wykręcania filterka gazu zakręca się zawór na butli, dla bezpieczeństwa.

Edytowane przez Siwy_155

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za zwlokę ale mam teraz dużo na głowie wczoraj zalałem benzyny do niego odpaliłem silnik chodził równo wszystko było ok po jakiś 3 minutach znowu zaczął falować i wzbijał się sam na obroty czego prędzej nie robił jeszcze nieszczelność jeszcze nie została wyeliminowana ... (brak czasu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stało sie Auto na chodzie !

 

1 problem bo rozruszaniu rumaka był z ciśnieniem oleju ale to był tylko czujnik

2 cały czas z tyłu odzywa się pompka paliwowa nawet jeśli chodzi na gazie

3 Autko szarpie przy dodawaniu gazu i na benzynie i na gazie lewe powietrze już chyba całe mam wyeliminowane filterek gazu wymieniony musiałem jakoś to rozregulować . Przy temperaturze 90 C deptam mu na postoju full obroty obroty spadają silnik się kołysze i gaśnie ... Czym to może być spowodowane ?

Edytowane przez Artur27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko z silnikiem 2.0 8V z automatyczną skrzynią biegów + sekwencyjna instalacja LPG. Problem polega na tym, że auto potrafi szarpać podczas jazdy z niewiadomych przyczyn. Czasem dzieje się to po przejechaniu kilkunastu a czasem kilkuset kilometrów w różnych warunkach atmosferycznych. Kiedy zaczyna szarpać obrotomierz skacze np w zakresie 2000-2500 a auto zachowuje się jak by zostało najechane na tył. Nie ma znaczenia czy jedzie się na benzynie czy na LPG.

Objawy mijają po kilku/kilkunastokrotnym gaszeniu i odpaleniu silnika. Takie objawy utrzymują się nie tylko podczas jazdy ale również jeśli w trakcie wystąpienia objawów stanąć na poboczu wrzucić skrzynie na (P) dodać gazu na 2500 obrotów dzieje się to samo. Jednak auto nie gaśnie podczas szarpania.

Około rok temu wymienione świece (3elektrodowe NGK), kable zapłonowe, cewka zapłonowa z modułem, czujnik hallotronowy, kopułka + palec.

Objawy występują nieregularnie tzn raz w kilka razy w tygodniu, raz w tygodniu lub rzadziej.

Ma ktoś pomysł co to może być czekam na opinie sugestie burzę mózgów itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Autko z silnikiem 2.0 8V z automatyczną skrzynią biegów + sekwencyjna instalacja LPG. Problem polega na tym, że auto potrafi szarpać podczas jazdy z niewiadomych przyczyn. Czasem dzieje się to po przejechaniu kilkunastu a czasem kilkuset kilometrów w różnych warunkach atmosferycznych. Kiedy zaczyna szarpać obrotomierz skacze np w zakresie 2000-2500 a auto zachowuje się jak by zostało najechane na tył. Nie ma znaczenia czy jedzie się na benzynie czy na LPG.

Objawy mijają po kilku/kilkunastokrotnym gaszeniu i odpaleniu silnika. Takie objawy utrzymują się nie tylko podczas jazdy ale również jeśli w trakcie wystąpienia objawów stanąć na poboczu wrzucić skrzynie na (P) dodać gazu na 2500 obrotów dzieje się to samo. Jednak auto nie gaśnie podczas szarpania.

Około rok temu wymienione świece (3elektrodowe NGK), kable zapłonowe, cewka zapłonowa z modułem, czujnik hallotronowy, kopułka + palec.

Objawy występują nieregularnie tzn raz w kilka razy w tygodniu, raz w tygodniu lub rzadziej.

Ma ktoś pomysł co to może być czekam na opinie sugestie burzę mózgów itp

to raczej problem w skrzyni jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłączę się pod temat

 

Artur27 daj znać jak z Twoim autem.

 

Ja mam bardzo podobny problem (B4 1.8 mono 90KM benz/gaz) co jakiś czas (raz na tydzień, półtora tygodnia) podczas jazdy auto samo przyspieszało podczas jazdy na gazie (na benzynie objawy nie występowały a przynajmniej nie wyłapałem bo jednak więcej jeździ się na tańszym paliwku ;) )

Do jednego sądnego dnia kiedy to auto odmówiło posłuszeństwa i tak:

- na benzynie obroty falowały od 500 do 2000 dławiąc się przy tym i kichając;

- po przełączeniu w tym momencie na gaz (przegazowanie ponad 2500 auto samoczynnie przechodzi na pracę na gazie) obroty rosły same do ok 3000 - 4000 a czasami nawet 5000 obr; i tu uwaga - jak zaobserwował znajomy mechanik krokowy otwierał tak przepustnicę.

 

Auto podłączyliśmy do kompa, VAG pokazał problem z czujnikiem położenia przepustnicy (wskazania poza skalą czy coś w tym stylu) - wymieniliśmy na inny (używka ale na pewno sprawny) niestety nic to nie pomogło.

Z powrotem zamontowaliśmy mój czujnik (niby uszkodzony), przeczyszczone zostały wszystkie styki i (!!) auto zaczęło pięknie pracować. No to pomyślałem - po kłopocie zapewne był to problem styków ... ale po dwóch niespełna tygodniach auto znów ześwirowalo (dokładnie ten sam objaw).

 

Sprawdzana była sonda lambda ale podobno pieknie pracuje i reaguje na przepustnicę, komputer gazowy (były dwa zimne luty), sterownik auta (też jakieś zimne luty usunięto). Auto ponownie jeździ od około półtora tygodnia, ale już zaczyna znowu co jakiś czas samo przyspieszać.

 

 

Przeszukałem forum, być może coś pominąłem, ale większość z Was stawiała w takim przypadku na przepływomierz tylko że takowy u mnie nie występuje... macie może jakieś pomysły ??

 

Będę wdzięczny za każdą sugestię

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy silniczek krokowy jest odpowiedzialny za obroty na gazie bo silnik chodzi dobrze a jak przełacze na paliwo to chodzi strasznie ''kuleje''dodaje gazu i puszczam silnik zgaśnie jadąc jest dobrze dodam duzo gazu silnik przymuli puszcze jedzie dobrze wdusze sprzeglo silnik zgaśnie lub zafaluja obroty i się jakoś utrzyma ale silnik chodzi kiepsko POMOCY Morze filtr paliwa ,krokowy

Edytowane przez Daniello84r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daniello84 z tego co zrozumiałem to Twoje auto pracuje dobrze na gazie a na benzynie nie potrafi utrzymać obrotów ? No to w zasadzie masz nieco łatwiejszy temat od mojego bo musisz szukac usterki w zasilaniu paliwem, w pierwszej kolejnosci sprawdziłnym filtr paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje auto znowu zaczęło szaleć, kilka razy w ciągu dnia na gazie zaczyna samo przyspieszać. Szukaliśmy dziś ze znajomym rozwiązań z tego wątku i znaleźliśmy małe uszkodzenie w odmie - pęknięci idące od małej dziurki. w moim modelu ten wąż to taki trójnik niestety żaden znany mi sklep nie miał jej na stanie, będzie jutro z rana. Nie powiem - liczę na to że tego szukam od dłuższego czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za podpowiedz sprawdze to ....pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Artur27 z tego co widzę po zdjęciach to twój silnik to nie model ADY jak masz w opisie, a 2E. Taka mała poprawka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie doopa nadal niestety :(

po wymianie odmy dwa dni spokoj i znowu na gazie samo przyspiesza a na benzynie dlawi sie... co dalej ? lambda ? moze komputer auta tak swiruje ?

co myslicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!Moi drodzy podlacze sie pod temat mam problem z moim paskiem b4 ADZ 1.8,mianowicie po wymianie króćca od wody zaczely sie kabarety,na nastepny dzien po tej operacji auto dostalo glupich obrotow=1500 na ssaniu potem po przejechaniu kilku km szarpalo jakby sie troche dusil(falowaluy obroty nie bradzo ale dajac odczuc to falowanie).objawy zostaly do dzis tylko ze teraz jest tak ze obroty albo wpadna na 1500-2000 i stoja(gaz czy bp nie ma roznicy)przegazowanie nie pomaga,albo sa w porzo albo znowu 600 i dusi sie.swiece przewody itd ok.auto po regeneracji reduktora,gazownik powiedzal ze to nie od gazu bedzie.Pytanie teraz czy to krokowiec czy moze po wymianie kroćca sie cos wydarzylo?nie podlaczalem pod kompa jeszcze,czyscielm dzis mikser i wtyczki wokol i nic,albo trzyma 1500 albo 2000 albo jest ok przez chwile albo dusi go co mam robic?czytalem na forum troche i czy moze byc cosik z czujnikiem temp????czy to krokowiec?na razie ciezko stwierdzic bo po jutrze pod kompa bede mial okazje podlaczyc.moze jakies rady podpowiedzi macie wielkie dzieki z gory.pozdrawiam i czekam na pomoc;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak czytam i czytam a nikt (oprocz pawcio1987) nie napisal nic o czujniku temperatury!!! proponuje odlaczyc wtyczke owego czujnika na zapalonym silniku i patrzec co sie dzieje. jesli nic to zgasic motor podlaczyc wtyczke i odpalic i mysle ze w polowie przypadkow w tym temacie pomoze! pozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o czujniku, tyle że u mnie objawy występują raz na kilka dni lub czasami kilka razy w ciągu dnia, jak odpalam auto to jest ok, objawy występują dopiero w trakcie jazdy. Myślałem nawet o kupnie nowego czujnika ale jego koszt to ok 115zl (podobno 4 pinowy tyle kosztuje) wiec zrezygnowałem i czekam na jakąś okazję podmianki ze znajomym...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po podpieciu pod kompa nic nie wyszlo jedynie temperatura wynosila 45st a u mnie ok 90 i kolega mi radzi bym zmienil czujnik temperatury silnika na oryginalny nowy,bo podobno prze niego tak sie zachowuje auto z falujacymi obrotami sam juz nie wiem co robic co byscie radzili???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam identyczny problem z tym samym silnikiem co kolega HughPL objawy takie same dodam tylko ze na pb czuc starym paliwem jakby go zalewalo.Po odpaleniu obroty na pb i na gazie sa takie jak powinny być tylko po przegazowaniu zaczyna sie problem zaznacze tylko ze pod VAGiem pokazuje błąd 282 Regulator położenia przepustnicy-V60 nieprawidłowy sygnał (ten błąd przed awaria takze wystepował na długo przed awarią)i błąd 281 Czujnik prędkości pojazdu-G68 brak sygnału (i ten błąd pojawił sie wczasie awarii) przynajmniej predzej go nie zauwzyłem ale czy cos ten czujnik moze mieć cos z tym wspólnego?Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego HughPl mnie w aso powiedzieli za czujnik 4 pinowy 123zl:zeco,i dzis kupuje u znajomego tez oryginal nowy ze sklepu za 80zl(tak mi mowil)wymienie pojezdze i powiem co sie zmienilo.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli mogę się dołączyć mam podobny problem z silnikiem 1.8 PF gaz benzyna tez mi falują obroty wymieniłem przepływke większość wężyków regulator ciśnienia paliwa świece i kable kopułkę oraz palec i po dodaniu gazu obroty spadają na 800 i wzrastaja na 1000 na gazie spadaja na 700 i wzrastaja na 100 a czasem na gazie zgaśnie i podczas gazowania na gazie powyżej 3000 potrafi stzrelić zabezpieczenie koło puszki filtra powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności