Skocz do zawartości
Artur27

Gaz - benzyna, falowanie obrotów

Rekomendowane odpowiedzi

a gdzie to sie znajduje?

Przy zasilaniu wtrysków pod przepustnicą masz taka blaszaną bańkę z rurka od podciśnienia wciśniętą w listwę wtryskową i zabezpieczone wsuwką sprężynową.

Jak w tym wężyku podciśnienia pojawia sie paliwo to zawór do wymiany, inne objawy to dłuższe kręcenie rozrusznikiem po dłuższym postoju auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki lebow za wytlumaczenie. to mnie raczej nie dotyczy bo pali na dotyk zawsze ale denerwuje mnie u siebie zapach raczej smrod benzyny :/ spalanie mam 9,5 na 100 km po miescie wiec to chyba norma przy tym silniku i deptaniu ;) co z tym smrodem? co obadac? pozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co z tym smrodem? co obadac?

Może Ci chlapać wtrysk rozruchowy i dawkuje za duzo benzyny, czas jego działania zależy od temp. otoczenie-silnika, na kolektorze ssącym po przeciwnej stronie co przepustnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak najprosciej mozna sprawdzic czy chlapie? rozlaczyc jakas kostke?

jak silnik zimny to jest ok a tak po 15 - 20 minutach jazdy sie zaczyna :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak najprosciej mozna sprawdzic czy chlapie? rozlaczyc jakas kostke?

Dysza rozruchowa to zwykły zawór, czasem jego otwarcia steruje ECU.

Aby sprawdzić czy puszcza paliwo wystarczy odkręić dyszę, zaślepić otwór po niej, obłożyć dyszę szmatą i odpalić silnik, jesli chlapie będzie sie z dyszy sączyć paliwo, czas jej otwarcia na zimnym silniku trwa kilka sekund zatem owiniecie szmatą powinno przeszkodzić w zachlapaniu całego silnika benzyną.

Sonda lambda też moze mieć wpływ na zbyt duże dawkowanie paliwa i nie przepalanie go przez silnik, wtedy trzeba zmierzyć jak zmienia sie napięcie sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie odkręciłem przepustnicę i wyczyściłem ją, wyjąłem też obudowę filtra powietrza i tam z jednej takiej długiej cienkiej rurki która idzie poprzez trójnik do małej puszki na listwie wtrysków wyciekło mi paliwo... Czyli regulator ciśnienia do wymiany??

 

Dodam że z boku na obudowie filtra powietrza ta druga krótka cienka rurka nie była podłączona do puszki pod filtrem.. wisiała sobie luzem... Może to dlatego dostało się paliwo do przewodu podciśnienia od regulatora na kolektorze??

 

Czy uszkodzony ten regulator powodować falowanie wolnych obrotów na benzynie, czarny dym i smród niespalonego paliwa???:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli regulator ciśnienia do wymiany??

Raczej tak.

Może to dlatego dostało się paliwo do przewodu podciśnienia od regulatora na kolektorze??

Nie ...przy zimnym i po częsci ciepłym silniku miałeś lewe powietrze...

Czy uszkodzony ten regulator powodować falowanie wolnych obrotów na benzynie, czarny dym i smród niespalonego paliwa?

W bardzo małym stopniu....

Falowanie to lewe powietrze i niesprawny (czesto zaoliwiony) zawór wolnych obrotów...

Smród niespalonej benzyny to też lewe powietrze czyli zła mieszanka...no tutaj moze mieć wpływ elektronika silnika czyli czujniki -temp. silnika-sonda-przepływomierz itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Lebow dzięki. Regulator kupię po niedzieli, zobaczę jak zawór biegu jałowego wygląda pewnie tak jak piszesz zaoliwiony bo "żyje" jak włączę zapłon a nowy czujnik temp. mam to założę.. potem zobaczę co dalej. Dzięki za wskazówki.:hurra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie problem rozwiązany wymiana krokowca pomogła,tylko potrzebował bym informacji w jaki sposób podniesc obroty biegu jalowego bo po wymianie wynosza 750 rpm i przy takich obrotach drga mi lekko kierownica i cala buda (wszystkie poduszki wymienione) podniesienie obrotow o 200 rmp rozwiazalo by problem tylko w jaki sposob to zrobic vagiem śrubą regulacyjna na przepustnicy czy sprobowac podniesc od strony instalacji gazowej?Z góry dzieki za info pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w jaki sposób podniesc obroty biegu jalowego

Obroty są ustalone w sterowniku elektronicznie (coś między 850 a 950 obr/min), Ty możesz co najwyżej delikatnie zwiększyć dawkę powietrza...nie wiem czy w Twoim silniku jest taka śruba regulacyjna od zwiekszenia dawki powietrza ale raczej w jednopunkcie jej nie ma...zatem radziłbym reset ECU. Jest też możliwość w jednopunktach rozkręcenie dxwigienki przepustnicy która opiera sie o silnik krokowy ale ECU i tak to zniweluje...więć spróbuj najpierw z resetem....odkręć klemę minusową na 15 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz próbowałem przed montazem nowego i nic nie dało ale przy przepustnicy są dwie sruby regulujace jedna opiera sie na krokowcu no i jestjeszcze jedna moze na tej sprobowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności