spek Zgłoś #21 Napisano 17 Marca 2010 Ja czyściłem według wskazówek tego tematu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47508 i niestety nic nie jest napisane żeby uważać na pierścień pewnie autor sam nie wie że to ma olbrzymie znaczenie i dlatego nie napisał. Przy składaniu turbo wydawało mi się że niema żadnej różnicy i założyłem tak żeby pierścień wszedł w kierownice skoro wszedł to myślałem że musi być na 100% ok a ty jednak turbo przeładowuje o trzy wartości i Przeładowuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #22 Napisano 17 Marca 2010 Cytat z podanego linka: Rozumiem, że kiedy kierowniczki kładą się PŁASKO "po sobie" wtedy śmigiełka napędzane są MNIEJSZYM strumieniem spalin i mają szansę kręcić się WOLNIEJ. Natomiast kierowniczki "postawione" bardziej PROSTOPADLE do śmigiełka puszczają WIĘKSZY strumień spalin na nie i kręci się SZYBCIEJ. czy zgadzacie się z kolegą pisącym to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spek Zgłoś #23 Napisano 17 Marca 2010 Chyba to wszystko wyjaśni [ame] [/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #24 Napisano 18 Marca 2010 Wstawiam LOG który udało mi się zrobić wcześniej. Może on troszkę powie bo jutro wyciągam "suszarkę"... Może jeszcze przed wyciągnięciem coś wybadam, ale ... LOG-01-003-010-011.xls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #25 Napisano 22 Marca 2010 Kema - naprawiłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #26 Napisano 22 Marca 2010 Tak, naprawiałem. Auto lata jak powinno. Dodatkowo zaślepiłem EGR aby mniej syfu było w dolocie i na wydechu. Pewnie pytanie, co było ? Kierownice w turbo nie pracowały w pełnym zakresie. Powodem było kilka rzeczy (moje wnioski): 1. Auto w okresie zimowym robiło zdecydowanie za mało trasy :dupablada, 2. codzienna jazda żony na krótkim dystansie na małych obrotach nie wpływała dobrze na wydmuchanie syfu, 3. niedokładnie wyczyszczona powierzchnia na ślimaku bezpośrednio współpracująca z kierownicami (zgromadził się osad który blokował kierownice), 4. olej w dolocie (odma) wzbogaca spaliny w cząstki stałe, które osiadają w turbo nie pracującym w pełnym zakresie :dupablada, 5. czyściłem turbo WD40, pewnie musiało troszkę zostać na ośkach kierownic i zrobił się nagar od temperatury :dupablada. Wnioski i kroki jakie podjąłem: Czyścić turbo zawsze w odpowiednich warunkach, zwracając szczególną uwagę na powierzchnie bezpośrednio współpracujące. Po czyszczeniu elementów turbo zawsze dokładnie umyć, odtłuścić je benzyną ekstrakcyjną. Dokładnie wyszlifować i wypolerować elementy, powierzchnie narażone na zacieranie. Używałem papieru 400, 600 i 2000 oraz zielonej pasty polerskiej :fajny, a co tam... Składając dokładnie analizowałem co robię. Przykręcałem pierścień z kierownicami dokładnie centrycznie na swoim miejscu. Pierścień sterujący, rolki, "szczyty kierownic" i główki drążków kierownic lśniły jak psu jajca. Pierścień sterujący jest symetryczny i nie ma wpływu jak go zamontujemy, ale i tak go zamontowałem "ostrzejszymi krawędziami do dołu". Poskładałem auto, zagrzałem do 90 stopni i na logi, wyszło wręcz idealnie, zadane i osiągane ciśnienie na równi :fajny. Może w wolnej chwili wstawię fotki z czyszczenia i LOG. Dzięki wszystkim i pozdrawiam. Karol. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtasek Zgłoś #27 Napisano 15 Kwietnia 2011 witam! mam podobny problem tzn moze odwrotny.... wymienialem turbine na nowa w passacie tzn(po regeneracji) mechanik wymienil i turbo nie dzialalo tak jak powinno.. samochod sie wkreca na obroty dopiero od 2800obr a ciagnie do 5000obr.. a na starej turbinie bylo wszytsko dobrze... wymienilem ic posprawdzalem wezyki cisnienia zawory i nic... ale zauwazylem ostatnio ze sztanga gdy zdejme przewod z gruchy to szybko idzie w dół a jak zakladam przewód to podejdzie plynnie z pol centymetra do góry a potem sie tnie strasznie...... i czy to jest przyczyna ta sztanga z grucha?? a i co najlepsze to do 2700ob sztanga na biegu jalowym nie reaguje a powyzej sie podnosi i sie przycina... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #28 Napisano 11 Października 2011 Koledzy też chciałbym się zabrać za swoje turbo i mam pytanie czy wyjęcie go z motoru AVF jest problematyczne, czy niezbędny jest kanał i czy mam szanse zrobić to samemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #29 Napisano 11 Października 2011 Koledzy też chciałbym się zabrać za swoje turbo i mam pytanie czy wyjęcie go z motoru AVF jest problematyczne, czy niezbędny jest kanał i czy mam szanse zrobić to samemu? Skrabnica wiedzy: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/4086-Turbina-czyszczenie-kierownic/page27?p=1482272#post1482272 Większość kolegów na forum którzy robili akcję samodzielnie (łączenie ze mną) korzystało z tego opisu. Co do wyjęcia to jeżeli masz średnie umiejętności mechaniczne to sobie poradzisz. Nie jest łatwo ale do zrobienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach