Skocz do zawartości
kema

AVF - przeładowuje TURBO (17965) - po 2,5 mc od czyszczenia !

Rekomendowane odpowiedzi

Ja czyściłem według wskazówek tego tematu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47508 i niestety nic nie jest napisane żeby uważać na pierścień pewnie autor sam nie wie że to ma olbrzymie znaczenie i dlatego nie napisał. Przy składaniu turbo wydawało mi się że niema żadnej różnicy i założyłem tak żeby pierścień wszedł w kierownice skoro wszedł to myślałem że musi być na 100% ok a ty jednak turbo przeładowuje o trzy wartości i Przeładowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat z podanego linka:

Rozumiem, że kiedy kierowniczki kładą się PŁASKO "po sobie" wtedy śmigiełka napędzane są MNIEJSZYM strumieniem spalin i mają szansę kręcić się WOLNIEJ.

Natomiast kierowniczki "postawione" bardziej PROSTOPADLE do śmigiełka puszczają WIĘKSZY strumień spalin na nie i kręci się SZYBCIEJ.

czy zgadzacie się z kolegą pisącym to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba to wszystko wyjaśni [ame]

[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam LOG który udało mi się zrobić wcześniej. Może on troszkę powie bo jutro wyciągam "suszarkę"... Może jeszcze przed wyciągnięciem coś wybadam, ale ...

LOG-01-003-010-011.xls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kema - naprawiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, naprawiałem. Auto lata jak powinno. Dodatkowo zaślepiłem EGR aby mniej syfu było w dolocie i na wydechu.

Pewnie pytanie, co było ?

Kierownice w turbo nie pracowały w pełnym zakresie. Powodem było kilka rzeczy (moje wnioski):

1. Auto w okresie zimowym robiło zdecydowanie za mało trasy :dupablada,

2. codzienna jazda żony na krótkim dystansie na małych obrotach nie wpływała dobrze na wydmuchanie syfu,

3. niedokładnie wyczyszczona powierzchnia na ślimaku bezpośrednio współpracująca z kierownicami (zgromadził się osad który blokował kierownice),

4. olej w dolocie (odma) wzbogaca spaliny w cząstki stałe, które osiadają w turbo nie pracującym w pełnym zakresie :dupablada,

5. czyściłem turbo WD40, pewnie musiało troszkę zostać na ośkach kierownic i zrobił się nagar od temperatury :dupablada.

 

Wnioski i kroki jakie podjąłem:

Czyścić turbo zawsze w odpowiednich warunkach, zwracając szczególną uwagę na powierzchnie bezpośrednio współpracujące. Po czyszczeniu elementów turbo zawsze dokładnie umyć, odtłuścić je benzyną ekstrakcyjną. Dokładnie wyszlifować i wypolerować elementy, powierzchnie narażone na zacieranie. Używałem papieru 400, 600 i 2000 oraz zielonej pasty polerskiej :fajny, a co tam... Składając dokładnie analizowałem co robię. Przykręcałem pierścień z kierownicami dokładnie centrycznie na swoim miejscu. Pierścień sterujący, rolki, "szczyty kierownic" i główki drążków kierownic lśniły jak psu jajca. Pierścień sterujący jest symetryczny i nie ma wpływu jak go zamontujemy, ale i tak go zamontowałem "ostrzejszymi krawędziami do dołu".

Poskładałem auto, zagrzałem do 90 stopni i na logi, wyszło wręcz idealnie, zadane i osiągane ciśnienie na równi :fajny. Może w wolnej chwili wstawię fotki z czyszczenia i LOG.

Dzięki wszystkim i pozdrawiam.

Karol.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! mam podobny problem tzn moze odwrotny.... wymienialem turbine na nowa w passacie tzn(po regeneracji) mechanik wymienil i turbo nie dzialalo tak jak powinno.. samochod sie wkreca na obroty dopiero od 2800obr a ciagnie do 5000obr.. a na starej turbinie bylo wszytsko dobrze... wymienilem ic posprawdzalem wezyki cisnienia zawory i nic... ale zauwazylem ostatnio ze sztanga gdy zdejme przewod z gruchy to szybko idzie w dół a jak zakladam przewód to podejdzie plynnie z pol centymetra do góry a potem sie tnie strasznie...... i czy to jest przyczyna ta sztanga z grucha?? a i co najlepsze to do 2700ob sztanga na biegu jalowym nie reaguje a powyzej sie podnosi i sie przycina...:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy też chciałbym się zabrać za swoje turbo i mam pytanie czy wyjęcie go z motoru AVF jest problematyczne, czy niezbędny jest kanał i czy mam szanse zrobić to samemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy też chciałbym się zabrać za swoje turbo i mam pytanie czy wyjęcie go z motoru AVF jest problematyczne, czy niezbędny jest kanał i czy mam szanse zrobić to samemu?

 

Skrabnica wiedzy: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/4086-Turbina-czyszczenie-kierownic/page27?p=1482272#post1482272

 

Większość kolegów na forum którzy robili akcję samodzielnie (łączenie ze mną) korzystało z tego opisu. Co do wyjęcia to jeżeli masz średnie umiejętności mechaniczne to sobie poradzisz. Nie jest łatwo ale do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności