under81 Zgłoś #1 Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) Witam, mam skodę fabię z silnikiem 1.9 TDI 130 KM (wersja VRS). Dopadł mnie niestety problem, którego mam nadzieje rozwiązanie ktoś mi podpowie. Problem polega na tym ze przy wrzuceniu biegu wstecznego i ruszeniu np na parkingu( wycofanie z miejsca parkingowego) nie mogę wybić lewarka na luz, nie pomaga ponowne ruszenie. Dzieje się podobnie na jedynce. Np podjeżdżając na światłach gdy chce wrócić na luz, lewarek trzeba po prostu ciągnąć z dosyć duża siłą. Zaś po ponownym wciśnięciu sprzęgła, auto po prostu ciągnie na wciśniętym sprzęgle, tak jak auto ze skrzynią automatyczną. Problem znika, gdy zgaszę samochód wtedy mogę normalnie wrócić na luz. Znalazłem podobny temat na forum w dziale B6 Tutaj ale nikt nie daje jednoznacznej odpowiedzi. Proszę o jakiekolwiek sugestie, a możne ktoś się spotkał już z czymś podobnym i zna rozwiązanie. Edytowane 9 Marca 2010 przez under81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #2 Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) Coś jest nie tak ze sprzęgłem. Nie wysprzęgla do końca i to sprawia że biegi trzeba "wyrywać". Tam jest hydrauliczne czy na linkę? Edytowane 9 Marca 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
under81 Zgłoś #3 Napisano 10 Marca 2010 w tej wersji jest już sprzęgło hydrauliczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #4 Napisano 10 Marca 2010 To trzeba sprawdzić pompkę, wysprzęglik, przewody czy nie ma wycieków. Jeden niech wciska sprzęgło a drugi niech patrzy (o ile się da) na ruch łapy sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
under81 Zgłoś #5 Napisano 11 Marca 2010 wszystko jest suche i nie ma żadnych wycieków, wydaje mi sie ze czeka mnie spory wydatek w postaci dwumasy i sprzęgła :doh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pulmar Zgłoś #6 Napisano 27 Maja 2010 witam czy udało się znaleźć rozwiązanie? Ja mam podobny problem ale bardziej jak w podawanym przez Ciebie przykładzie passata B6. Mianowicie problemy przy manewrowaniu na pakingu nie można ani wująć 1 lub R ani wbić tych biegów. Jestem własnie po wymianie kompletnego sprzegła tarcza docisk dwumas oraz łozysko(wysprzęglik). NIESTETY NIE POMOGŁO. Też liczę na to że ktoś już rozwiązał ten problem i się wypowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
under81 Zgłoś #7 Napisano 28 Maja 2010 Mój mechanik podciągnął mi jakieś cięgno, i w chwili obecnej nic sie nie dzieje, tam chodzi o ten wysprzęglik. Sprawdź to, i sprawdź przy zablokowaniu czy w momencie zgaszenia auta możesz wyjąć bieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pulmar Zgłoś #8 Napisano 30 Maja 2010 Tak po zgaszeniu mogę wyjąć bieg. Co więcej po ponownym odpaleniu też już mogę wyjąć bieg. A nie wiesz dokładniej o jakie cięgno chodzi? Czy chodzi o wodziki między lewarkiem a skrzynią? Czy może jakaś regulacja cięgna w pompie pod pedałem sprzęgła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #9 Napisano 30 Maja 2010 Witam, mam skodę fabię z silnikiem 1.9 TDI 130 KM (wersja VRS). Dopadł mnie niestety problem, którego mam nadzieje rozwiązanie ktoś mi podpowie. Problem polega na tym ze przy wrzuceniu biegu wstecznego i ruszeniu np na parkingu( wycofanie z miejsca parkingowego) nie mogę wybić lewarka na luz, nie pomaga ponowne ruszenie. Dzieje się podobnie na jedynce. Np podjeżdżając na światłach gdy chce wrócić na luz, lewarek trzeba po prostu ciągnąć z dosyć duża siłą. Zaś po ponownym wciśnięciu sprzęgła, auto po prostu ciągnie na wciśniętym sprzęgle, tak jak auto ze skrzynią automatyczną. Problem znika, gdy zgaszę samochód wtedy mogę normalnie wrócić na luz. Znalazłem podobny temat na forum w dziale B6 Tutaj ale nikt nie daje jednoznacznej odpowiedzi. Proszę o jakiekolwiek sugestie, a możne ktoś się spotkał już z czymś podobnym i zna rozwiązanie. Wita... Podłączę się do tematu ... na 99% to nic poważnego i kosztownego. Według mnie problem dotyczy samej pompy hydraulicznej która jest uruchamiana pedałem sprzęgła. Bardzo wiele razy dotyczy właśnie problem pompy a dokładniej w pompie jest sprężyna która pęka.Pompa nie może się wtedy w pełni napełnić płynem i dlatego nie wysprzęgla Wam panowie sprzęgła. Pozdrawiam i czekam na informacje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pulmar Zgłoś #10 Napisano 6 Czerwca 2010 Ja właśnie wymieniłem pompę pod pedałem sprzęgła odpowietrzyłem i nie pomogło. Przypomnę że wcześniej wymieniłem cale sprzęgło. Docisk, tarcza, dwumasa i wysprzęglik. Teraz już nie wiem co dalej z tym zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #11 Napisano 8 Czerwca 2010 Pomyśl: Na obrotach nie mozna wybic biegu, na luzie wyskakuje - jak na moje dalej cos ze sprzeglem. Musisz jeszcze raz skonsultowac sie z mechanikiem znajacym sie tym razem na autach koncernu VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #12 Napisano 8 Czerwca 2010 Pomyśl: Na obrotach nie mozna wybic biegu, na luzie wyskakuje - jak na moje dalej cos ze sprzeglem. Musisz jeszcze raz skonsultowac sie z mechanikiem znajacym sie tym razem na autach koncernu VW. Być może ze sprzęgłem. Jednak jeszcze raz bym dokładnie sprawdził mechanizm włączania sprzęgła - czyli pompę pod pedałem sprzęgła jak również wysprzęglik który steruje sprzęgłem Może właśnie tu tkwi problem ??? Może ten wysprzęglik nie do końca rozłącza sprzęgło .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pulmar Zgłoś #13 Napisano 9 Czerwca 2010 Biorąc sprawę na logikę ja też podejrzewam wysprzęglik lub pompę pod pedałem sprzęgła, ale obydwa elementy są wymienione na nowe a objawy są identyczne jak na na stary sprzęgle. Dodam że wymieniłem wszystko tarczę docisk dwumasę wysprzęglik i pompkę. Wszystko nowe marki SACHS. Na logikę mi się wydaje że przy operowaniu na półsprzęgle gdzieś musi się zapowietrzać i wtedy łożysko wyciskowe się cofa i niema wysprzęglenia do końca. Ale to są tylko moje teorie i nawet nie mam pojęcia jak to sprawdzić. A z drugiej strony jakby układ łapał powietrze to teoretycznie powinien być wyciek płynu a raczej nie widzę wycieku i płynu nie ubywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pulmar Zgłoś #14 Napisano 10 Czerwca 2010 Witam Mechanik twierdzi sprzęgło do reklamacji. Ma ktoś może doświadczenie z reklamacją sprzęgła SACHS? Jak wygląda procedura? Kto płaci za kolejną wymianę sprzęgła? Cze mechanik wystawia opinię i jak rozpatrują pozytywnie czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach