Skocz do zawartości
Bond29

Nagle kontorlka ciśnienia oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy byłem dzisiaj sprawdzic ciśnienie oleju no i ma on 1 MPA mechanik powiedział że ma dobre ciśnienie i żeby szukać usterki w czymś innym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukajcie a znajdziecie. proponuję podpiąć manometr i jakoś wciągnąć go do środka na długim wężu. jak Ci się kontrolka zaświeci a ciśnienie nie spadnie to jeszcze trzeba podpiąć na głowicy i to samo aż się zaświeci. jak nigdzie nie spadnie to elektronika. jak którekolwiek spadnie to wiesz gdzie szukać :wał albo głowica. jeszcze jedno ale już o tym pisałem wcześniej. jak się ponewka obraca w bloku to tak się będzie działo: znikające ciśnienie smarowania. nie wierzę że jak złapało silnik po braku oleju nie zatarlo panewek na wale. to na tyle z mojej strony

 

---------- Post added at 19:42 ---------- Previous post was at 19:39 ----------

 

ile 1MPA. to nie jest dobre ciśnienie. od 0,2 do 0,6 MPA jest dobre. to na pewno jest coś nie tak. pewnie syf doszedł już do zaworu i go zaciął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że to ciśnienie było o,2 tak jak napisałeś bo mechanik stwierdził że ma dobre siśnienie a zegar był zabrudzony więc możliwe że źle go odczytałem i przez takieś 30 min chodził z tym zegarem na obrotach i nic nie spadło ani też nie wzrosło. A pwiedz mi kolego czy jest możliwość podpięcia zegara do oleju i czujnika naraz ???? bo z tego co wiem to mechanik wykręcił mi czujnik oleju i na jego miejsce wkręcił zegar do pomiaru i gdzie do tej głowicy wkręca się ten zegar żeby sprawdzić ciśnienie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtym silniku nie pamientam ale powinien być wolny korek na podstawie filtra a jak nie to trzeba wykręcić czujnik, wkręcić trójnik do którego można wkręcić jednocześnie czujnik i monometr. do głowicy wkręca się właśnie zamiast czujnika. trzeba zastosować trójnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy był byś na tyle dobry i pomógł mi znaleść coś takiego na internecie ???? Chodzi mi o wygląd tego lub może być też aukcja z allegro bo czasem taki przyżad się jakoś fachowo nazywa i trzeba cały dzień szukać . A druga sprawa powiedz mi jak sprawdzić panewki bo mam zamiar w sobote wytargać cała miske olejową i zobaczyć jak się te sprawy mają od dołu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy był byś na tyle dobry i pomógł mi znaleść coś takiego na internecie ???? Chodzi mi o wygląd tego lub może być też aukcja z allegro bo czasem taki przyżad się jakoś fachowo nazywa i trzeba cały dzień szukać . A druga sprawa powiedz mi jak sprawdzić panewki bo mam zamiar w sobote wytargać cała miske olejową i zobaczyć jak się te sprawy mają od dołu.
http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=18554&sg=0&string=manometr+cisnienia+oleju+

a panewki sprawdzasz czy nie mają rowków przytarć zmiany koloru itp oczywiście grubość tez jest ważna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc ale nie chodził mi o manometr bo coś takiego wiem jak wyglada i nie jest problem znaleść tylko o jaka przejściuwke( gdy coś takiego wogłe występuje ) do której można podpiąć czujnik oleju i manometr razem tak abym widził jakie jest ciśnienie oleju w momencie gdy mi sie zapali kontrolka oleju .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mogę zgodzić się z opinią że płukanie silnika jest nie ok, miałem problem z z syfem w silniku... oddałem do warsztatu gdzie przepłukali silnik, zdjęli miskę, wyczyścili... nowy filtr, nowy olej syntetyczny i wszystko gra, nic nie cieknie... przejechałem już po tej operacji 20 tyś

Edytowane przez sickfreak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujniki zazwyczaj maja gwint 10X1. w twoim przypadku na 99% też ale sprawdź. załatwiasz węża z koncówkami zewnętrznymni 10X1 + trójnik z 3 gwinatmia wewnętrznymi 10X1 + wąż od manometra a to już masz standartowo 10X1 i cała filozofia. http://www.hansa-flex.com.pl/ kraków ulica biskupińska. tu wszystko na peno kupisz. albo porzycz od kogoś. mechanicy powinni mieć takie gadrzety.

 

 

płukanie silnika owszem może trochę pomóc ale jak silnik jest zasyfiony a nie zatarty. na to już niestety nie pomogą żadne wynalazki.

rada: jak sie dba tak się ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do sickfreak.

Co do plukania silnika to masz racje...pomaga jezeli zrobi sie to od razu po zauwazeniu problemow z cisnieniem , ewentualnie wczesniej jezeli jest duzo syfu w silniku.Te silniki 1.8t maja ogromne problemy z odkladaniem sie syfow i zapychaniem smoka.Vw/audi wyszedl z TSB dosyc dawno ze jezeli klient zauwazy lampke itd. od cisnienia oleju, to pierwsze co maja robic to zdjac pokrywe zaworow i sprawdzic czy nie zacieraja sie walki rozrzadu-jezeli nie to zdjac miske oleju i wyczyscic syfy +wymienic pompe oleju i przewod olejowy do turba.Jezeli sa jakiekolwiek oznaki zacierania walka to silnik z turbem do wymiany.Nie wiem jakiego srodka uzywali do plukania twojego samochodu ale ja uzywam BG-podobno dostali zlecenie od VW na 'wynalezienie' czegos do czyszczenia tych silnikow.Niestety takie plukanie to raczej dziala na krotka mete...kilka dni temu robilem taki rocznik jak ty masz i klient jak zobaczyl lampke od cisnienia to od razu go przytaszczyl do mnie...plukanie pomoglo na tyle ze trzebabylo silnik trzymac na wysokich obrotach przez 15 min zeby cisnienie zaczelo spadac , zamiast po 5 min na wolnych obrotach...dopiero wymiana pompy olejowej(tez podle robia-nie wytrzymuja dlugo)i dokladne czyszczenie 'reczne'(resztek co zostalo po plukaniu) zalatwilo problem.

Co sie zas tyczy oryginalnego postu...wg. mnie na wszystkie plukania juz za pozno.Jedyne wyjscie to zdjecie miski i smoka,sprawdzenie panewek, wyczyszczenie syfow, i jesli wszystko jest ok to wymiana pompy olejowej i porownanie cisnienia z przed i po robocie...

Edytowane przez T-Rex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co masz na myśli mówiąc ze pomoże na krótka metę... powinienem zacząć się martwić że problem powróci?

jak narazie wszystko wygląda obiecująco :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem na mysli to, ze wiekszosc tych silnikow co plukanie "naprawilo' powracalo po pewnym czasie i trzeba jednak bylo wymieniac pompy oleju.Przypuszczam ze wlasciciele nadal chcieli zaoszczedzic na oleju i lali byle co.No i oczywiscie wymiany oleju nieczeste...Hmmm po raz ktorys przeczytalem twojego posta i dopiero teraz zauwazylem ze pisales ze zdjeli miske i wyczyscili....szkoda ze nie wymienili pompy, no ale jak tyle przejechales to powinno byc ok...tylko uzywaj jakiegos dobrego syntetyka i zmiany oleju jak sie nalezy (jesli do tej pory nie robiles).Ja wymieniam przy swoim co 5000mil -czasami wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności