szafran Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2010 Witam Jako ze jestem swiezy i nie moge zakladac watkow zmuszony jestem tutaj prosic o pomoc (lub o zalozenie watku w tej sprawie). Jestem posiadaczem paska od mniej wiecej pol roku (jesli chodzi o model to sam nie wiem czy wybralem dobry). Posiadam beznynke + lpg (BRC) 1.8 bez T. Problemy zaczely sie w piatek. Jak wracal z pracy to mniej wiecej w polowie drogi (czyli ~5km po uruchomieniu silnika) na odleglosci mniej wiecej 50m byly slyszalne 3 dosc glosne wybuchy (na lpg) polaczone ze spadkiem mocy. Na chwile stanalem. Pozniej odpalilem i dojechale do domu bez wiekszych problemow. I tak bylo do wczoraj. Wieczorem po pracy odpalilem i silnik (tym razem na benzynie) wpadl w wibracje (trzeslo sie cale autko), obroty byly niestabilne i samochod wydawal odglos 'pyrkania' (jak kiedys stare auta). Po mniej wiecej 2-3min wszystko wrocilo do normy i silnik chodzil dobrze na benzynie i na lpg. Dzisiaj rano znowu zaczal 'pyrkac', ale w miare normalna praca wrocila po krotszym czasie (~30sek). W drodze powrotnej ze szkolenia wstapilem do mechanika, gdzie wymienilem swiece i chlopaki odczytali mi liste bledow z kompa (jakims urzadzonkiem przenosnym z logo bosha). W kazdym razie wymiana swiec za duzo nie pomogla, a chlopaki z warsztatu mowia ze bledy ktore odczytali sa wina instalacji gazowej. Lista bledow: 4074 Czujnik temp. plynu chlodnicy - sygnal niezrozumialy 04E3 Wtryskiwacz cyl. 3 - wyjscie otwarte 4083 Sonda Lamda 1 - za niski sygnal 462F Jednostka ster. przepustnica - blad w ustawieniu podstawowym 04E2 Wtryskiwacz cyl. 2 - wyjscie otwarte 04E4 Wtryskiwacz cyl. 4 - wyjscie otwarte 04DF Zawor odpow. zbiornik - zwarcie do masy 04E1 Wtryskiwacz cyl. 1 - wyjscie otwarte 4603 Zawor przelaczenia rury dolotowej 1 - zwarcie do masy 460F Zawor el. zmiany fazy rozrzadu 1 - zwarcie do masy 04EB Przekaznik pompy paliwowej - przerwa/zwarcie do masy 41F5 Sygnal pred. jazdy - sygnal niezrozumialy Na sobote jestem umowiony na regulacje gazu (niestety od jutra do piatku jestem na szkoleniu poza miastem a dzisiaj nie mieli juz miejsca zeby zrobic mi to). Chcialbym 'uslyszec' Wasze sugestie w tym temacie (przez najblizsze 3 dni chcialbym zebrac troche informacji zanim pojade na regulacje). Czy mam sie juz martwic i szykowac na porzadne koszta czy to poprostu jakas pierdulka ktora tylko robi duze zamieszanie ? Z gory dziekuje za wszelka pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2010 poszukaj tematów pt " strzał gazu " i pochodne a z błedów wynika ze albo komp trzeba zresetowac albo wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas997 Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2010 na moje w zależności od tego kto ci zakładał gaz powinien byś zawór zabezpieczjący przed takimi kichnięciami gazu sprawdź filtr powietrza (pokrywe czy nie jest rozszcelniona po kichnięciu) lub ewentualnie zawór( jeżeli jest) czy nie jest uszkodzony Witam Jako ze jestem swiezy i nie moge zakladac watkow zmuszony jestem tutaj prosic o pomoc (lub o zalozenie watku w tej sprawie). Jestem posiadaczem paska od mniej wiecej pol roku (jesli chodzi o model to sam nie wiem czy wybralem dobry). Posiadam beznynke + lpg (BRC) 1.8 bez T. Problemy zaczely sie w piatek. Jak wracal z pracy to mniej wiecej w polowie drogi (czyli ~5km po uruchomieniu silnika) na odleglosci mniej wiecej 50m byly slyszalne 3 dosc glosne wybuchy (na lpg) polaczone ze spadkiem mocy. Na chwile stanalem. Pozniej odpalilem i dojechale do domu bez wiekszych problemow. I tak bylo do wczoraj. Wieczorem po pracy odpalilem i silnik (tym razem na benzynie) wpadl w wibracje (trzeslo sie cale autko), obroty byly niestabilne i samochod wydawal odglos 'pyrkania' (jak kiedys stare auta). Po mniej wiecej 2-3min wszystko wrocilo do normy i silnik chodzil dobrze na benzynie i na lpg. Dzisiaj rano znowu zaczal 'pyrkac', ale w miare normalna praca wrocila po krotszym czasie (~30sek). W drodze powrotnej ze szkolenia wstapilem do mechanika, gdzie wymienilem swiece i chlopaki odczytali mi liste bledow z kompa (jakims urzadzonkiem przenosnym z logo bosha). W kazdym razie wymiana swiec za duzo nie pomogla, a chlopaki z warsztatu mowia ze bledy ktore odczytali sa wina instalacji gazowej. Lista bledow: 4074 Czujnik temp. plynu chlodnicy - sygnal niezrozumialy 04E3 Wtryskiwacz cyl. 3 - wyjscie otwarte 4083 Sonda Lamda 1 - za niski sygnal 462F Jednostka ster. przepustnica - blad w ustawieniu podstawowym 04E2 Wtryskiwacz cyl. 2 - wyjscie otwarte 04E4 Wtryskiwacz cyl. 4 - wyjscie otwarte 04DF Zawor odpow. zbiornik - zwarcie do masy 04E1 Wtryskiwacz cyl. 1 - wyjscie otwarte 4603 Zawor przelaczenia rury dolotowej 1 - zwarcie do masy 460F Zawor el. zmiany fazy rozrzadu 1 - zwarcie do masy 04EB Przekaznik pompy paliwowej - przerwa/zwarcie do masy 41F5 Sygnal pred. jazdy - sygnal niezrozumialy Na sobote jestem umowiony na regulacje gazu (niestety od jutra do piatku jestem na szkoleniu poza miastem a dzisiaj nie mieli juz miejsca zeby zrobic mi to). Chcialbym 'uslyszec' Wasze sugestie w tym temacie (przez najblizsze 3 dni chcialbym zebrac troche informacji zanim pojade na regulacje). Czy mam sie juz martwic i szykowac na porzadne koszta czy to poprostu jakas pierdulka ktora tylko robi duze zamieszanie ? Z gory dziekuje za wszelka pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 17 Lutego 2010 Cześć, wydzieliłem temat, bo jest dość interesujący ze względu na spustoszenie, które pozostało po instalacji... ...instalacja, która rozpina wtryskiwacze? Dość oryginalne rozwiązanie jak to ma działać w passacie. Druga sprawa to strzał - czy to na pewno jest sekwencja? W sekwencji nie ma co "strzelać" przecież?! Sygnał z sondy za niski sugeruje, że ktoś robi jakieś dziwne kroki z emulacją (też niepotrzebnie) albo sonda już powiedziała kaput, bo jeździła na zbyt ubogiej mieszance (spłonęła). Przepustnica do adaptacji natychmiast! Zawór odpowietrzania zbiornika... ? Zawór przełączenia rury dolotowej 1 ? Niestety, dokumentacji tych błędów musisz szukać u producenta programu, z którego korzystałeś... u nas polegamy na numeracji VAGa, którą posługują się wszyscy na świecie (wiem, wiem... nudny jestem, ale nie zmieniłem jeszcze zdania o polskim vagu i jakoś nic na to nie wskazuje) BTW. czy możesz usunąć błędy i powiedzieć które zostają na stałe, a które są pozostałością instalacji sekwencji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szafran Zgłoś #5 Napisano 17 Lutego 2010 samo odczytanie bledow kosztowalo mnie 60pln. wiec aktualnie nic nie zrobie, a i tak jestem na szkoleniu poza miastem. zamowilem wczoraj tego vaga: http://www.allegro.pl/item926556351_najlepszy_vag_kkl_obd2_cd_programpl_kurier_w_24h.html ... wiem ze zadna rewelka, ale aktualnie na taki mnie stac bo wczoraj zostawilem u mechanika 200, wlasnie zamiawiam kable beru razem z fajkami i to kolejne prawie 300 a jeszcze w sobote kolejna kasa u gazownika zostanie. takze mam nadzieje ze to sie poprawi. ze szkolenia wracam w piatek wieczorem - mam nadzieje ze vag juz do tego czasu dotrze i bede mogl odczytac bledy. w kazdym razie to tyle co moge w tym temacie powiedziec aktualnie (dodam ze bez wiekszych problemow dojechalem na szkolenie ~70km - tylko jak odpalalem rano to chwile popryrkal i pozneij juz chodzil dobrze) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #6 Napisano 17 Lutego 2010 Zmniejsz przerwę na świecy i do 0,6 i zobacz czy będzie strzelał.Co do reszty błędów to chyba u kowala wstawiałeś lub u "rycha" w stodole.Oczywiście polecam Sebastian S Zborosławice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szafran Zgłoś #7 Napisano 17 Lutego 2010 Nie ja wstawialem. Mam go od pol roku a gaz jest w nim od '03. A z tego co jest w papierach to w Tarnowie w glownej siedzibie czakramu byl wstawiany (bo z tego co slyszalem praktycznie tylko tam taki montuja) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #8 Napisano 18 Lutego 2010 Hejka Wrzuć nam fotki z pod maski coby wiedzieć z czym mamy doczynienia. Co do błędów hmm... wygląda że strzały poczyniły jakieś spustoszenie i tu sam gazownik nie wystarczy. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szafran Zgłoś #9 Napisano 18 Lutego 2010 No tak. Jade do oddzialu czakramu w myslowicach w sobote. Oni nie tylko gazem sie zajmuja. A co do fotek to nie wiem czy dam rade przed sobota bo jutro wieczorem wracam ze szkolenia a w sobote z samego rana do gazownika i do roboty. Zrobilbym i dzisiaj ale aparat zostawilem w domu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szafran Zgłoś #10 Napisano 22 Lutego 2010 (edytowane) w koncu zawitalem dzisiaj na chwilke u gazownika, odblokowal mi klapke antywybuchowa i samochod od razu zaczal lepiej pracowac - odzyskal moc i jak na razie nie "pyrka". na normalna wizyte (regulacja gazu, wymiana filtra i naprawa klapki antywybuchowej) umowilem sie na wtorek w przyszlym tygodniu. kabelek odebralem dzisiaj i jak na razie udalo mi sie go odpalic i odczytac bledy: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 558 B Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D03 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00028 4 Faults Found: 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent 16515 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0131 - 35-00 - Please Register/Activate 16885 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0501 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 01249 - Shareware Version. To Decode all DTCs 26-10 - Please Register/Activate - Intermittent od razu mowie ze jestem zupelnie zielony w tym i wolalem wiecej nie ruszac zeby go nie unieruchomic przez przypadek. co do adaptacji to tez nie bardzo wiem gdzie wejsc w tym vag-comie (a moze w tym topicu co link do niego podal marecek chodzi o calkiem inny soft ?). prosze o jakies porady (lub w miare mozliwosci linki do opisow korzystania z tego softu, czy tez linkow do innego softu - ja sie postaram cos poczytac jak tylko czas pozwoli na wyszukiwanie - niestety w sobote padl mi dysk 2tb w serwerze i priorytetem w tym momencie jest dla mnie odzyskac jak najwiecej danych z niego) dodam od razu ze to na pewno nie sekwencja. Edytowane 22 Lutego 2010 przez szafran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szafran Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2010 Panowie, co mozecie mi powiedziec po tym logu: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 558 B Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D03 Coding: 04001 Shop #: WSC 00028 3 Faults Found: 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - - 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - - 16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low P0131 - 35-00 - - Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 111 AB Component: ABS 5.3 FRONT D00 Coding: 0273004281 Shop #: BB 24548 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 A Component: CLIMATRONIC S 9.0 Coding: 02000 Shop #: WSC 00028 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal to Low - Intermittent Address 15 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 909 604 A Component: AIRBAG VW3 - V04 Coding: 00065 Shop #: WSC 00028 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 919 861 B Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V30 Coding: 04142 Shop #: WSC 00000 IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Wxxxxxxx No fault code found. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 959 799 F Component: 0A Zentral-SG Komf.0002 Coding: 00257 Shop #: WSC 00028 3 Faults Found: 00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent End ------------------------------------------------------- Probowalem ponownie zrobic adaptacje przepustnicy - co z tego wyszlo mozna zobaczyc w zalacznikach Zeby tego bylo malo zauwazylem ze drugi pilot od centralnego nie dziala. Czy ktos ma jakis pomysl czy moge to we wlasnym zakresie skorygowac ? (kluczyki mam zwykle z logo VW i do tego przyczepiane piloty - oba piloty wygladaja tak samo, jak i na zewnatrz tak i w srodku - fotki w zalaczniku - od razu musze powiedziec ze to nie wina baterii bo te sa sprawne) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3bar Zgłoś #12 Napisano 27 Lutego 2010 strzały gazu sa spowodowane przebiciami w układzie zapłonowym wiec radziłbym wymienic swiece kable i sprawdzic cewki powinno pomoc jesli nie pomoze to jest jedna i ostatnia przyczyna masz powypalane gniazda zaworowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #13 Napisano 28 Lutego 2010 Dalej uważam że strzał coś popsuł . Strzela bo ktoś zamontował nie taką instalację jak trzeba. Błąd lambda to skutek błędnej regulacji gazu. Kasety od centralnego zamka to się chyba wszystkim popsuły Ja wiem że to nie tanio ale wrzucisz 1000 w graty i będziesz miał cały przód jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szafran Zgłoś #14 Napisano 1 Marca 2010 Nie twierdze ze strzaly nic nie ruszyly. We wtorek rano w koncu bede u gazownikow na dluzej. Maja mi zrobic regulacje gazu, wymiane filtra do gazu, wymiane filtra paliwa i regeneracje zabezpieczenia antywybuchowego. Co rozumiesz przez "graty" ?? Bo jak na razie wymienilem kable WN na nowki Beru i swiece na NGK. W sumie razem z tym co zaplace we wtorek to bedzie juz jakies 700pln, i to mam nadzieje poprawi sytuacje bo aktualnie moj budzet srednio przewiduje wiecej wydakow na paska :667: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #15 Napisano 1 Marca 2010 Graty w sensie : Sterownik + reduktor + wtryski. Może na przykład to : http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=4769 Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3bar Zgłoś #16 Napisano 1 Marca 2010 ale poco wymienic przod to jest zwykły silnik 1.8 wystarczy ze silnik bedzie w dobrym stanie i na czas wszystko wymieniane i nic nie bedzie strzelac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szafran Zgłoś #17 Napisano 2 Marca 2010 ok. wlasnie wrocilem od gazownikow. chlopaki doszli do wniosku ze musze przeczyscic przepustnice, silnik krokowy i wtryski. na benzynie dalej chodzi jak mu sie podoba. rano jak odpalilem to chodzil bez problemu. pozniej u gazownika na benzynie zaczal chodzic niemiarowo (trzeslo nim) - przy okazji w miedzy czasie zgasl mi kilka razy na benzynie. z testow u gazownikow wyszlo ze lambda jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #18 Napisano 2 Marca 2010 Wiesz Włodziu zwykły silnik to masz u siebie , a kolega ma auto 10 lat młodsze i silnik niezwykły. Będą mu panowi czyścić i wymieniać wszystko bo to nie jest wina instalacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3bar Zgłoś #19 Napisano 2 Marca 2010 wiesz mam jeszcze jedno autko a6 c5 2,8 30v w quattro i tez w gazie i nie mysl ze moja mysl techniczna polega tylko na 20 letnim passacie a w gazie siedze od 5 lat . co do auta kolegi to przy złym wyregulowaniu ainstalacji sonada bedzie wywalac błedy ale nie rozumiem co ma do tego czyszczenie przepustnicy gdyby była brudna to by delikatnie falował na wolnych ale raczej nie gasł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szafran Zgłoś #20 Napisano 2 Marca 2010 Z autem dzieja sie rozne rzeczy. Falowanie obrotow na jalowym tez wystepuje (zreszta powyzej sa screeny z ostatniej adaptacji - po kilkunastu takich bledach dalem sobie spokuj - bo wedlug opisu jesli bledy sie powtarzaja to przepustnica jest do czyszczenia/regeneracji/wymiany - co zreszta dzisiaj wzrokowo potwierdzilem). A co do czyszczenia przepustnicy to mi o tym powiedzieli jak ja dzisiaj zobaczyli po zdjeciu dolotu w czasie naprawiania zabezpieczenia antywybuchowego. Nie znam sie na tym, a i dobrze by bylo jakbym nie wydal na niego polowe tego co za niego zaplacilem po to zeby zaczal chodzic lepiej. Dlatego jezdze do mechanikow i zagladam tutaj po porady. Powoli sie tego wszystkiego ucze. A przepustnica fakt - deko zasyfiona byla. Do tego dochodzi ze nie wiem kiedy i co w tym samochodzie bylo robione. Np dzisiaj jak koles filtr od gazu wyciagnal to nie dosc ze mu sie w rekach rozsypal to jeszcze caly tej pojemniczek od filtra byl zawalony czarnym pylem (podejrzewam ze ta rzecz nie byla wymieniana od zalozenia tej instalacji w '03) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach