Przem735 Zgłoś #1 Napisano 15 Lutego 2010 Witam Szanownych Państwa. Już bardzo dawno nic się nie psuło. Niestety od jakiegoś czasu słyszałem nie miłe, metaliczne stuki (podobne do zaworów kiedyś, jak pojawił się za duży luz). Kompletnie nie miałem pojęcia skąd to, stawiałem na sprzęgło alternatora. Okazało się dopiero jak się "urwało" Stuki dochodziły spod alternatora, a dokładnie z koła pasowego napędzającego wiskozę. Teraz kiedy spalony pasek klinowy spadł, manualnie stwierdziłem, że koło pasowe stoi i ma luzy na osi (góra,dół, lewo, prawo). Pytanie, czy to jest rozbieralne, czy wymienia się z wiskozą? Czy są zaminniki? Z ETKI wynika, że jest tam oddzielne łożysko, ale w sprzedaży niczego takiego nie znalazłem. Czyżby tylko ASO? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2010 nie chodzi przypadkie o takie łożysko: http://www.allegro.pl/item919619898_lozysko_visco_visko_wisko_audi_vw_skoda_a4_golf.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2010 Mialem kiedys cos podobnego, to lozysko sypnelo sie. Wymiana jest troche jak za kare ale da rade to wymienic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2010 Tak chyba to jest to łozysko -ale nie jestem na 100% pewien przed miesiącem miałem podobną awarie ale nie doproowadziłem do zatarcia . mechanik wyją mi wisko i wyciągnął owe łożysko - wizualnie to to samo ale parametrów nie znam . Nie mogłem dostać w/w łożyska w serwisie ani po drodze w sklepach więc kupiłem używaną łape z w/w łożyskiem za 150 zł do tego było jeszcze drugie wisko więc jestem zadowolony. Uwaga sprawdzałem trzy oferty w okolicy i jedna była za droga (280 zł) druga miała delikatnego wyczuwalnego 'raka' a trzecia cenowo odpowiednia i bez wad więc wziełem. A szukałem na allegro z okolicy i na okolicznych szrotach - czas mnie gonił pozdrawiam M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem735 Zgłoś #5 Napisano 15 Lutego 2010 No i wszystko się wyjaśniło. Otóż jedna z trzech śrub mocująca rolkę do visko wykręciła się. Piłowała ramię mocujące po obwodzie łożyska, aż dopiłowała się do samego łożyska. Dwie pozostałe śruby zaczęły już niszczyć otwory w kole pasowym, a te już zaczęło pękać... No cóż, totalna awaria była tuż, tuż. Z tego wszystkiego najwięcej szczęścia miałem, że nic nie dostało się do rozrządu. Ramię z łożyskiem kupiłem za 200zł, nie było łatwo znaleźć w Wawie, visko BERU 380zł i rolka i pasek 100zł... Bywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach