Skocz do zawartości
Gość waldi3041979

Samoistnie uszkodzenie paska wielorowkowego po wymianie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość waldi3041979

Witam . Mam problem z napinaczem paska wielorowkowego . W ciągu pół roku wymieniam go trzy razy . Po wymianie zauważyłem że na odpalonym silniku na wolnych obrotach ma jakieś drgania i po jakimś czasie staje i go przegina a pasek obraca się po skosie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo kupujesz kiepskiej jakości albo masz uszkodzone sprzągiełko alternatora sprawdz to bo zbankrutujesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może kiedyś przy wymianie rozrząda koło pasowe wału korbowego zostało źle założone i teraz jest bicie co powoduje nie równe kręcenie się paska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam . Mam problem z napinaczem paska wielorowkowego . W ciągu pół roku wymieniam go trzy razy . Po wymianie zauważyłem że na odpalonym silniku na wolnych obrotach ma jakieś drgania i po jakimś czasie staje i go przegina a pasek obraca się po skosie .

 

nie wiem jak jest w AHU ale ja w ATJ mam napinacz paska wielorowkowego i on czasem lubi się zepsuć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam . Mam problem z napinaczem paska wielorowkowego . W ciągu pół roku wymieniam go trzy razy . Po wymianie zauważyłem że na odpalonym silniku na wolnych obrotach ma jakieś drgania i po jakimś czasie staje i go przegina a pasek obraca się po skosie .

 

kolego - w AHU miałem to samo, podczas jazdy straciłem ładowanie, nawiew itp - zerwało pasek wielorowkowy. Tak jak napisał Ziewal - jest napinacz paska z rolką prowadzącą, które to ustrojstwo lubi się krzywić i tnie/szczerbi brzegi paska ... po jakimś czasie pasek się urywa. W moim przypadku sworzeń napinacza był wygięty. Ceny napinacza są różne (zerknij na alledrogo). Z tego co wiem, wymieniając napinacz, najlepiej kupić ori używkę - zamienniki są ponoć strasznie nietrwałe. Sama rolka z łożyskiem to koszt 20zł.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie co ty za głupoty wypisujesz. Wymienić na oryginalną używkę??? Myślisz, że ta używka bedzie dobra. Jeśli już ktoś taką sprzedaje to na pewno ma spory przebieg.

Jak się ma taki samochód to się nie oszczędza na częściach. Tylko kupuje się markowe zaminniki za które także trzeba często słono zapłacić. Słyszałeś gdzieś od jakiegoś barana, że ponoć zamienniki są nietrwałe i sam tak myślisz choć tego nie doświaczyłeś. Co to za rolka, która kosztuje 20zł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za które także trzeba często słono zapłacić

 

i o to mi właśnie chodzi.

 

Jak się ma taki samochód to się nie oszczędza na częściach

 

JAKI? samochód jak każdy inny. Nie poczuj się urażony, ale rocznik '98 to nie jest szaleństwo i kupując auto za ~16k nie ładuję w niego takiej ilości pieniędzy jak, być może, Ty. Jeżeli chcesz wydać na komplet rolka + napinacz 600zł - proszę bardzo. Gdyby ludzie mieli tak dużo kasy jak uważasz, to z każdą pierdułką latali by do mechanika i istnienie forum było by bezcelowe.

 

że ponoć zamienniki są nietrwałe i sam tak myślisz choć tego nie doświaczyłeś

 

doświadczyłem tego nie raz ... m.in. w przypadku tanich zamienników rozrządu ( rolka )

 

Podpowiedziałem koledze jak było w MOIM przypadku, sam wymieniałem napinacz paska wielorowkowego na ori używany z Sharana - 430tyś ma moje auto teraz, na tym napinaczu 210tyś zrobiłem. Przytaczam więc swoje doświadczenia - a czy kolega Waldek to w jakiś sposób spożytkuje, to już jego sprawa. Co do rolki za 20zł - średnia cena, w tym zestawiku najwięcej kosztuje napinacz.

 

pzdr

Edytowane przez Lukas82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam fakt, że proponujesz komuś założyć oryginalną używkę świadczy o tym, że nie stać Cię na części, które i tak z czasem się zużywają. Zresztą to ty napisałeś " zamienniki są ponoć strasznie nietrwałe" Więc twierdzę, że jakiś baran Ci to powiedział a nie ty masz taką opinię na ten temat. A co to za rolka plus napinacz za 600zł? W ASO nie ma takich cen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wymień napinacz + sprzęgiełko alternatora i masz na bardzo długi czas po kłopocie.

Sprzęgiełko alternatora jak ktoś wyżej napisał powoduje uszkodzenie napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam fakt, że proponujesz komuś założyć oryginalną używkę świadczy o tym, że nie stać Cię na części,

 

Stary, nie wiem co Cię boli ... masz sklep z częściami, na Allegro nimi handlujesz czy pracujesz w ASO? A tym stwierdzeniem mnie obraziłeś i przekraczasz granice dobrego smaku. Otóż powiem Ci, że stać mnie na części, tylko że ja wolę zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć np. na piwo albo wyjazd z kobietą na weekend, dlatego proponuję człowiekowi wybór - nie zmuszam nikogo do zakupu. Bezsensowne wydawanie kasy na, mimo wszystko, już wiekowe auto mija się z celem, skoro można mieć to samo taniej. Proponuję skończyć dyskusję, nie ma ona najmniejszego sensu i robi się offtop.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bezsensowne wydawanie kasy na, mimo wszystko, już wiekowe auto mija się z celem, skoro można mieć to samo taniej

Nie sądzę iż używka lub tania podróba to jest to samo co porządny firmowy zamiennik. Ludzie kupują badziewie mamieni niską ceną a później narzekają że Passat to dziadostwo bo cały czas się psuje. Co do napinacza paska wielorowkowego ja bym nie ryzykował, bo przy jego urwaniu koszty mogą być wyższe niż wymiana samego napinacza.

Edytowane przez mb1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie poleglem dzisiaj przy wymianie paska wielorowkowego. Zdjalem go bez problemu, ale za zadne skarby nie moglem zalozyc nowego. Odchylilem napinacz na maxa w lewo, przelozylem pasek przez wszystkie kola tak jak byl stary, ale za zadne skarby nie moglem go naciagnac na sprzegielko alternatora. Sprawdzalem dwa razy w sklepie czy mam odpowiedni pasek, ale wszystko sie zgadza. Stary jest juz wyciagniety i wchodzi bez problemu. Moze robie cos nie tak? Moze zalozyc najpierw na sprzegielko alternatora i probowac naciagac na kolo od pompy wspomagania. A tak przy okazji ta rolka prowadzaca na alternatorze(sprzegielko alternatora jesli sie nie myle) u mnie kreci sie swobodnie w obie strony z calym walkiem ktory idzie w srodku alternatora-to chyba niedobrze. Mam klucz do tego sprzegielka ale jak go zablokowac zeby to odkrecic? Czy musze sciagac caly alternator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie ma takiej możliwości żeby Ci pasek nie pasował zobacz czy masz założony "tak jak powinien być przez wszystkie koła" i dobrze na nich siedzi bo ja miałem tak samo i wina była że nie wszedł na koła jak powinien , a druga sprawa to zobacz czy pasek przechodzi przez koła w takiewj kolejności jak powinien bo może być za długi lub za krótki ja miałem tak samo dopiero sprawdziłe w ETCE ja powinien być i czy wszedł na koła jak powinien i wskoczył na alternator bez problemu .Pasek zakładasz na wszyskie koła i napinacz oprócz alternatora dopiero kiedy naciągniesz napinacz to zakładasz na alternator . Pozdro

Edytowane przez Maik78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakladalem na wszystkie kola tak samo jak byl stary, przed zdjeciem starego zrobilem sobie nawet zdjecie, ale nowego za zadne skarby nie moglem naciagnac na kolo alternatora-napinacz odchylony na maxa w lewo. Zalozylem z powrotem stary bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
Zalozylem z powrotem stary bez problemu.
Przyłóż pasek do paska i zobacz ile się róznią. I nie wierz że się wyciągnął o 2cm. Jeżeli tak, masz zły pasek. A może na starym zostały jakieś nadruki to przeczytaj i porównaj.

Pasek powinien wejść na wszystkie koła bez żadnego naciagania, a pózniej dopiero zwalniasz napinacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ironderek jak byś miał odpowiedni klucz do sprzęgiełka alternatora to byś nie pytał jak go zablokować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
jak byś miał odpowiedni klucz do sprzęgiełka alternatora to byś nie pytał jak go zablokować
ale po co chcesz go blokować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności