rogalik17 Zgłoś #21 Napisano 12 Lutego 2010 Nie holujemy aut z 4motion Ma ktoś ma instrukcje po polsku żeby to potwierdzić. Bo jak coś by się stało to nie wiem czy holować czy dzwonić po lawete. No i co może się ewentualnie zepsuć przez to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty64 Zgłoś #22 Napisano 12 Lutego 2010 W instrukcji obsługi paska pisze iż można holować automat (określony jakiś tam dystans i max prędkość ). Cytat z ''Sam naprawiam samochód vw passat'': ''Samochód z automatyczną skrzynką przekładniową wolno holować na odległość do 50km przy prędkości nie przekraczającej 50km/h. W przypadku holowania na wózku należy unieść przód samochodu i nie wolno holować samochodu o napędzie wszystkich kół z uniesionym zawieszeniem przednim lub tylnym''. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #23 Napisano 12 Lutego 2010 Ma ktoś ma instrukcje po polsku żeby to potwierdzić. Bo jak coś by się stało to nie wiem czy holować czy dzwonić po lawete. No i co może się ewentualnie zepsuć przez to. Post #22 Nie należy holować,ale można Oczywiście nie przez całą Polskę Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #24 Napisano 12 Lutego 2010 nie wolno holować samochodu o napędzie wszystkich kół z uniesionym zawieszeniem przednim lub tylnym Czyli można holować na lince-warunek jest, żeby auto toczyło się na wszystkich kołach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarekGD Zgłoś #25 Napisano 13 Lutego 2010 instrukcje po polsku żeby to potwierdzić. Ogolnie nie mam instukcji, ale sila rzeczy pracuje w pomocy drogowej i to wiem,tak tez mowil mi mechanik z vw jak mialem autko z 4motin, uszkodzic mozna holujac haldexa/torsena, oczywiscie nie popadajmy w paranoje mozna auto sciagnac z drogi na lince ale nie cigac przez pol polski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MISKO Zgłoś #26 Napisano 14 Lutego 2010 no taśma to badziewie dobrze sprawdzają sie magnesy 3 magnesiki o średnicy 3 cm dają rade trzymają bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #27 Napisano 14 Lutego 2010 no taśma to badziewie dobrze sprawdzają sie magnesy 3 magnesiki o średnicy 3 cm dają rade trzymają bez problemu Że co? Do czego ta wypowiedź?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #28 Napisano 14 Lutego 2010 Że co? Do czego ta wypowiedź?? Pewno do tego http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=792836&postcount=20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #29 Napisano 14 Lutego 2010 Ja wiele razy holowałem ostatnio w ubiegłą niedzielę kolegę z buska za sandomierz w sumie 136 km. Powiem że sprawdza się system migania stopem wtedy nie ma szarpania a wygląda to tak że naciskam stop ale nie hamuje zatrzymuje mnie auto które holuję. - zapalam stop i nie gasze auto hamuje ostro ja delikatnie jak poczuje że zwalniamy - migam raz hamuje silnikiem a auto za mną delikatnie - migam 2 razy hamujemy delikatnie przed rondem krzyżówką itp Co do prędkości to kiedyś po przejechaniu 200 km nie jechaliśmy mniej jak 90 na jak sie dało to i 130. Opanowanie i przyzwyczajenie się do tego że coś ciągniemy nie jest skomplikowane wystarczy tylko delikatnie sprzęgłem gazem i hamulcem operować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #30 Napisano 15 Lutego 2010 Cytat:Napisał Tomcio Zobacz post natomiast o światłach w holowanym wręcz może wprowadzać w błąd - mają być postojowe bo holowany, czy mijania bo takich trzeba używać cały rok? Ani mijania, ani postojowe, tylko i wyłącznie pozycyjne. Mijania, dzienne, przeciwmgłowe itd. mogą oślepiać kierowcę pojazdu holującego. No tak, przepis mówi o pozycyjnych a nie postojowych (wszyscy i tak wiedzą o których mowa) a ja w cytacie za dużo pogrubiłem - chodzi mi zwłaszcza o kawałek: włączone światła pozycyjne w czasie niedostatecznej widoczności A co jak widoczność jest dostateczna? Wiem dobrze (tak jak i wiele osób które już to potwierdziło) jakich świateł należy używać, ale tekst ...w czasie niedostatecznej widoczności... stracił na aktualności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #31 Napisano 28 Grudnia 2011 Panowie, a jak wygląda sprawa holowania pojazdu na tzw. "Motylu" doczepianym do haka za samochodem ciągnącym? Potrzebuję przeciągnąć swojego paska do blacharza, ok 120 km i zastanawiam się czy jest to legalne. Słyszałem od kogoś, że podobno od jakiegoś czasu jest to zabronione, ale nie jestem pewien, bo nigdzie w necie nie mogę znaleźć odpowiednich przepisów. Dodam, że passat jest całkowicie rozebrany, bez silnika, wnętrza, szyb itp, na tylnej osi są opony z jednakowym bieżnikiem, posiadam ważne OC, ale nie mam przeglądu, No i oświetlenie będzie zrobione na krótko,( w lampach passata, ale będzie osobna instalacja podpinana pod kostkę haka pojazdu holującego) ale będzie wszystko działać, włącznie ze stopem i kierunkami + trójkąt Czy Panowie niebiescy mogą mi się do czegoś przyczepić, czy mogę śmiało jechać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #32 Napisano 28 Grudnia 2011 Z tego co mi wiadomo to wycofali go z użytku,ale: Art.31 prawa o ruchu drogowym tego nie zabrania,a na ten art. policja właśnie się powołuje.Według niego,myślę że spokojnie możesz holować Passka.Poczytaj tylko dokładnie,co zawarte jest w tym artykule.Znajomy tak targa auto na zawody bo niema lawety,jeździ tak od jakichś 3 lat i nic jeszcze mu nie zrobili. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #33 Napisano 28 Grudnia 2011 (edytowane) No właśnie też czytałem ten artykuł. No i z niego wynika, że niby można, ale to przecież nie są słowa policjanta, tylko jakiegoś redaktorka.. Niby nie znalazłem żadnych przepisów zabraniających używania, ale w naszym państwie to nigdy nigdy nie wiadomo.. A tu taka ciekawostka: http://allegro.pl/sztywny-hol-motyl-najazdowka-prawie-laweta-i1994858545.html No nic, dzisiaj się przekonam czy się panowie niebiescy przyczepią, bo mam zamiar zawieźć w ten sposób paska. Dam znać co i jak. Edytowane 28 Grudnia 2011 przez Vipergti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #34 Napisano 28 Grudnia 2011 a ja mimo wszystko Panowie polecam Assistance. Nie dalej jak dziś o 9:00 zadzwoniłem do assistance bo w moim B3 urwało śrubę mocująca wahacz. Grzecznie podałem informację gdzie zostawiam auto i komu zostawiam kluczyki i dokumenty (ja zmykałem do pracy) i po 40 min. Auto było już na lawecie w drodze do mojego mechanika (w assistance mogę holować na dystansie do 150km od miejsca zdarzenia, więc już na pewno znajdę jakiś normalny warsztat). Za assistance płace 58zł/rok za B5FL i 67zł/rok za B3 w wersji MIDI w AXA. Po tym zdarzeniu wiem, że jednak warto mieć coś takiego. Dodatkowo dochodzi kilka opcji których nie poruszam bo dziś nie musiałem korzystać z hotelu, przewozu bagażu itd. Warto o tym pomyśleć, tym bardziej, że polisę assistance można dokupić niezależnie od OC i AC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #35 Napisano 29 Grudnia 2011 wczoraj widziałem Pomoc PZU jak na właśnie takim motylku holował auto tak że jest to legalne skoro taki ubezpieczyciel to robi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #36 Napisano 30 Grudnia 2011 wczoraj widziałem Pomoc PZU jak na właśnie takim motylku holował auto tak że jest to legalne skoro taki ubezpieczyciel to robi Tak jak pisałem wcześniej-był wycofany,ale prawo dosłownie tego nie zabrania-a więc jest legalny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #37 Napisano 4 Stycznia 2012 No i Passat zaholowany. Ciągnąłem go swoją jettą A2 na takim właśnie motylu na 2 kołach (podobno od samolotu ) Efekt taki, że zajechałem bez problemu jakieś 140-150km i ani jednej kontroli, a kilka radiowozów mijałem, choć jako tako policji nawet z radarami nie było. Za jakieś 2-3 tyg pasek ma być gotowy, więc będę znów po niego jechał i w ten sam sposób ciągnął, dam znać czy poszło równie gładko.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
besthorn Zgłoś #38 Napisano 5 Stycznia 2012 Ja kilka lat temu holowałem auto z Bolesławca pod dom to jakieś 390km. Mam sztywny hol, w przybliżeniu wygląda to jak trójelementowy dyszel o długości ok. 2m z zabezpieczeniami przy hakach holowniczych obu aut. Kierowca auta holowanego wcale nie musiał ozywać hamulca. Uciążliwa bala wymiana akumulatora co 100km. Jak ma ktoś chęć zobaczyć ten patent z ATU z Niemiec, mogę jutro zrobić fotki i zapodać, fajna sprawa w czasie awarii, linka jest niebezpieczna powyżej 50kmh. Wszystkiego dobrego w nowym roku, aby linki nie były potrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #39 Napisano 5 Stycznia 2012 Jak ma ktoś chęć zobaczyć ten patent z ATU z Niemiec, mogę jutro zrobić fotki i zapodaćChętnie zobaczę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
besthorn Zgłoś #40 Napisano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Mowisz i masz Po założeniu na haki holownicze aut, te płaskowniki wygięte w kształcie litery U podsuwa się do samego haka, po to aby przy hamowaniu nie przemieszczały się do góry lub w dol. Kierowca auta holowanego ma tylko niemile wrażenie ( ale tylko przez kilka kilometrów ), ze siedzi komuś na samym zderzaku. W każdym razie spełnia swoje zadanie, płaciłem za to kilka lat temu chyba jakieś 20€. Przepraszam za jakość, zdjęcia robione telefonem, szkoda ze już troszkę skorodował, musze go odmalować Edytowane 6 Stycznia 2012 przez besthorn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach