papierek_87 Zgłoś #1 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) Witam rozbierając Passata b5 znalazłem takie coś, zamontowane pod lewą podłużnicą, wie ktoś co to i do(od) czego to??? i jeszcze drugie pytanko od czego jest chłodnica patrząc na zdjęcie to ta mała z lewej??bo z przodu są od wody i klimy oraz powyginany wężyk od chłodzenia płyny wspomagania (tak myślę) i z prawej intercoolera Pozdrawiam Edytowane 9 Lutego 2010 przez papierek_87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #2 Napisano 9 Lutego 2010 i jeszcze drugie pytanko od czego jest chłodnica patrząc na zdjęcie to ta mała z lewej??bo z przodu są od wody i klimy oraz powyginany wężyk od chłodzenia płyny wspomagania (tak myślę) i z prawej intercoolera to jest chłodnica paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #3 Napisano 9 Lutego 2010 Kolego to o co pytasz na podłużnicy lewej od spodu Witamrozbierając Passata b5 znalazłem takie coś, zamontowane pod lewą podłużnicą, wie ktoś co to i do(od) czego to??? To opornica wiatraka klimatyzacji , steruje wolnym i szybkim biegiem wiatraka klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papierek_87 Zgłoś #4 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) dzięki wielkie za pomoc ale jeszcze takie pytanko;p po co chłodzić paliwo raczej chyba powinno się podgrzewać je??? wytłumaczy mi to ktoś?? Pozdrawiam Edytowane 9 Lutego 2010 przez papierek_87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #5 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) Nie całe paliwo jakie jest dostarczane do pompowtrysków bądź też pompy jest wtryskiwane do cylindrów, nadmiar odprowadzany jest spowrotem do zbiornika przewodami przelewowymi, jednakże ten nadmiar paliwa jest ogrzewany od silnika. Edytowane 9 Lutego 2010 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papierek_87 Zgłoś #6 Napisano 9 Lutego 2010 czyli rozumiem tak, że te paliwo co nie zostanie spalone (ciepłe) wraca przez chłodnicę do zbiornika paliwa i po to ona jest by je ochłodzić tak?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #7 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) Przepraszam kolego wprowadziłem Cie w chyba w błąd, chłodniczka paliwa jest na filtrze paliwa, to jest dodatkowa chłodnica płynu układu chłodzenia paliwa. Edytowane 9 Lutego 2010 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papierek_87 Zgłoś #8 Napisano 9 Lutego 2010 ok dzięki wielkie za wyjaśnienie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #9 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) czyli rozumiem tak, że te paliwo co nie zostanie spalone (ciepłe) wraca przez chłodnicę do zbiornika paliwa i po to ona jest by je ochłodzić tak?? Zacytuję fragment tekstu z książki: Wytwarzane w pompowtryskiwaczu wysokie ciśnienie powoduje tak mocne podgrzanie paliwa, że musi być ono schłodzone przed powrotem do zbiornika. Dlatego zabudowano chłodnicę paliwa na filtrze. Ma ona schładzać paliwo z układu powrotnego chroniąć w ten sposób zbiornik paliwa i czujnik poziomu paliwa przed napływem gorącego oleju napędowego. Edytowane 9 Lutego 2010 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #10 Napisano 9 Lutego 2010 Się człowiek uczy całe życie, ja byłem pewien że te wężyki nad filtram paliwa tam idą po to żeby ogrzać paliwo, a tu się okazuje że jest na odwrót Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Max-skc Zgłoś #11 Napisano 10 Lutego 2010 Dzięki za wyjaśnienie, podziękowania również dla Papiera za udostępnienie konta bo ze swojego nie mogłem napisać tego tematu niestety ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichybob Zgłoś #12 Napisano 10 Lutego 2010 to jest interrcoller a nie chlidnica wody czy paliwa. jest to chlodnica powietrza tzw. intercoller pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 10 Lutego 2010 to jest interrcoller a nie chlidnica wody czy paliwa. jest to chlodnica powietrza tzw. intercoller pozdro To po prawej jak najbardziej, ale to po lewej jak napisał kolega w pierwszym poście, od czego jest chłodnica patrząc na zdjęcie to ta mała z lewej?? Jest to dodatkowa chłodnica wody/płynu, i niech tak pozostanie żeby nie mieszać w głowach tym co nie wiedzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #14 Napisano 10 Lutego 2010 to jest interrcoller Gdzie jest i do czego służy INTERCOOLER to założyciel wątku raczej dobrze wie, pytał się o coś zupełnie innego. Kolego przeczytaj dokładnie post zanim walniesz coś głupiego siejąc zamieszanie, a tak na przyszłośc jakbys zabierał głos to warto abyś miał chociaż troche wiedzy na temat w którym się wypowiadasz. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Max-skc Zgłoś #15 Napisano 10 Lutego 2010 heheh no no chłopaki dobrze piszą mi chodziło o tą małą chłodniczkę widoczną po lewej na zdjęciu, i faktycznie po dzisiejszym przeanalizowaniu po przewodach wodnych wg rysunku który zamieścił w jednym ze swoich postów dtambor wszystko się zgadza, jeszcze raz dzięki panowie za wyjaśnienie A intercooler to wiem od czego jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krackers Zgłoś #16 Napisano 14 Października 2012 Czy ta dodatkowa chłodniczka wody dla układu chłodzenia paliwa ma własny obieg płynu (zamknięty) i trzeba płyn osobno wymieniać/odpowietrzać. Czy obieg jest otwarty i łączy się z obiegiem chłodzącym silnik (samoczynne mieszanie i odpowietrzanie)??? Według rysunku http://forum.vw-passat.pl/threads/73441-co-to-moze-byc?p=789131&viewfull=1#post789131 obieg jest otwarty, a według opisu http://forum.vw-passat.pl/threads/85803-Co-to-za-chlodniczka-(i-pare-innych-czesci)?p=1001824&viewfull=1#post1001824 jest zamknięty. Ktoś może to sprostować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prodigy Zgłoś #17 Napisano 14 Listopada 2014 Do czego jest ta śrubka w tej chłodniczce filtra paliwa?myślałem że to odpowietrzenie ale jak ja odkręciłem to nic nie leciało a silnik zgasł.Miałem wtedy problem z odpaleniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #18 Napisano 14 Listopada 2014 do zalania ropa suchego filtra paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach