andyborowik Zgłoś #1 Napisano 8 Lutego 2010 :(Jak w temacie. Auto jest angielskie, ale to chyba bez różnicy. Otóż gdy otwieram szybę kierowcy to otwiera się szyba pasażera, gdy otwieram szybę pasażera to zamyka się szyba kierowcy (ale podczas zamykania szyby kierowcy nie domyka sie bo zostaje 10 mm otwrta) , gdy zamykam szybę pasażera to kierowcy się otwiera. Dzieje się tak gdy używam przycisków w drzwiach kierowcy , a gdy otwieram przyciskiem w drzwiach pasażera to właściwa szyba pasażera pracuje ok. Tylne szyby działają ok. Lusterka gdy steruję pasażera to podnosząc opuszcza się i odwrotnie , biorąc w lewo idzie w prawo i na odwrót ,ale jednocześnie podczas sterowania pasazera steruje sie też kierowcy które pracuje prawidłowo. Używając lusterka kierowcy steruję tylko pasażera które działa we własciwych kierunkach. Wszystko na odwrót i jeszcze przestały lusterka grzać. Nie wiem tylko czy ma to coś wspólnego z ostatnim dokładnym myciem karcherem łącznie z komora silnika , czy może podpinanie kabla którym kasowałem błędy nieotwierających sie drzwi. Przy czym podkreslam że nic nie zmieniałem tylko kasowanie błędów. Ale nigdy nic niewiadomo. Rozbierałem już drzwi i czy możliwe ,że to ten jakby sterownik przy silniczku szyb w drzwiach kierowcy rozebrałem bo może wilgoć ale sucho w środku. Czy jak zmienię ten sterownik to wróci do normy? Czekam na jakąś radę i z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pilipw Zgłoś #2 Napisano 9 Lutego 2010 tak na oko to raczej musiałeś zmienić jakieś kodowanie nawet niechcący i stad świrowanie tego włącznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2010 Ja sobie zrobilem to samo. Zmienilem polaryzacje niechacy vagiem i juz nie potrafilem do tego wrocic. Postawilem auto w VW i oni oddzwonili do mnie ze do wymiany sa oba silniki szyb a ze sa one razem ze sterownikami to 250Ł za jeden . Na szczescie nie wiem czy tylko mechanik potajmnie czy moze wiedzieli tylko nie powiedzieli ktos to odwrocil i obylo sie bez wymiany. Fakt faktem ze oba mam uwalone bo czasami swiruja jak np chce zamknac szybe poprzez pociagniecie za wlacznik i natychmiastowe puszczenie to szyba zjezdza do polowy i nie idzie dalej. Ale dzieje sie tak tylko czasami i przywyklem bo juz tak mam 2 lata i da sie z tym zyc. A 500 Ł droga nie chodzi. Vw skasowalo mnie 50 pare funtow za to. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #4 Napisano 10 Lutego 2010 Dołącz akumulator na kilka min. Podłącz i pokoleji otwórz na max i zamknij szyby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #5 Napisano 10 Lutego 2010 kodowanie sterownika drzwi kierowcy: Door Electronics Driver (J386) Coding: +0000001 - Rear Lid Remote Unlock Button (E233) - przycisk otwarcia tylnej klapy +0000002 - Ambient Mirror Illumination - dodatkowe podświetlenie pod lusterkami +0000004 - Mirror Turn Signals - kierunkowskaz w lusterku +0000008 - Interior Door Handle Illumination installed - zainstalowane podświetlenie klamek +0000016 - Automatic Run active - auto zamykanie/otwieranie +0000032 - Mirror Heater installed - podgrzewanie +0000064 - Door Exit/Warning Light installed - lampki pod drzwiami (czerwono/białe) +0000128 - 5-Door Chassis - kombi lub np 5-cio drzwiowy golf +0000256 - Seat Memory installed - pamięć pozycji lusterek (fotele z pamięcią) +0000512 - Right Hand Steering - kierownica po prawej (GB, Australia, Japonia itd) +0001024 - Safe-Motor not installed - brak bezpiecznych silników (w zamkach) +0002048 - Pinch Protection inactive - chyba brak zabezpieczenia przytrzaśnięcia szybą... ja mam 0000439 co oznacza: 0000001+0000002+0000004+0000016+0000032+0000128+0000256 kodowanie drzwi pasażera różni się tylko pierwszą pozycją (nie ma jej) więc nie będę wklejał. niby dodanie 512 do aktualnego kodowania powinno załatwić sprawę ale polecam przeliczyć całe kodowanie od początku bo może się zdarzyć że zmieniliście coś zupełnie bez sensu i dlatego np sterowanie szybami jest odwrotne... ---------- Post added at 18:44 ---------- Previous post was at 18:43 ---------- to co napisał api13 to procedura wyszukiwania pozycji skrajnych (ustawienia podstawowe) ale to się wykonuje jak automatyczne zamykanie nie działa i wcale nie trzeba odłączać akumulatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm888 Zgłoś #6 Napisano 10 Lutego 2010 Jak mam sprawdzić czy mam dobrze zakodowany ten sterownik ?? Kod 180 Numer serwisu 00610 Kod serwisu 97479 259 00610 Podejrzewam że jest albo źle zakodowany albo do zmiany bo nie działa mi otwieranie pokrywy bagażnika (sedan) od środka i kierunek w lusterku kierowcy nadaje zupełnie innym cyklem niż cała reszta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andyborowik Zgłoś #7 Napisano 10 Lutego 2010 panowie właśnie siedze w aucie i ja dałem radę osobiście to zrobić na vag can commanderze ( bo taki kabel z tym programem mam). Dziękuję wam za podpowiedź bez niej niedałby rady. Szybki i lustereczka śmigają jak nowe. i tak w skrócie to dodałem 1+4+16+32+128+512 I hula he he he ile to radości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #8 Napisano 12 Lutego 2010 czyli znowu pomogłem kolego rm888... a wszedłeś wogóle w kodowanie bo z tego co widzę to tylko dane ze sterownika zaczytałeś... możliwe że to 180 to twoje kodowanie ale zupełnie ono do niczego nie pasuje dopisz jeszcze czy masz lampki w drzwiach i w lusterku to ci policzę co powinieneś mieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm888 Zgłoś #9 Napisano 13 Lutego 2010 To co podałem to spisałem z "protokołu diagnozy własnej" z ASO poz 42 - Elektronika drzwi kierowcy - taki protokół dostałem kiedyś w Aso na moją prośbę gdy stwierdzili że sterownik który już raz był wymieniany dalej jest do bani. lampek w drzwiach,i lusterkach nie posiadam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #10 Napisano 13 Lutego 2010 czyli własnego kabla nie masz... powinieneś mieć: +0000001 - Rear Lid Remote Unlock Button (E233) - przycisk otwarcia tylnej klapy +0000004 - Mirror Turn Signals - kierunkowskaz w lusterku +0000016 - Automatic Run active - auto zamykanie/otwieranie +0000032 - Mirror Heater installed - podgrzewanie +0000512 - Right Hand Steering - kierownica po prawej (GB, Australia, Japonia itd) co daje: 0000565 podjedź do kogoś kto robi diagnostykę (nie koniecznie serwis) i poproś żeby ci taką wartość zakodował. powinno zadziałać ---------- Post added at 14:00 ---------- Previous post was at 13:59 ---------- możliwe że stary sterownik nie był zły tylko paprochy z serwisu nie wiedziały co robią... niestety jest to bardzo możliwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm888 Zgłoś #11 Napisano 13 Lutego 2010 +0000512 - Right Hand Steering - kierownica po prawej (GB, Australia, Japonia itd) ?? to chyba nie bardzo mój ma kierownice po lewej: 000565 - 000512 = 000053 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mkwit Zgłoś #12 Napisano 13 Lutego 2010 Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak poradzić sobie ze źle działającą szybą- przy próbie otwierania częściowego zaczyna chodzić jak chce , przy całkowitym otwarciu/zamknięciu działa ok, czy potrzebna jest adaptacja/programowanie- jeżeli tak to poproszę o procedurę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #13 Napisano 15 Lutego 2010 rm888 temat zaczął się od problemu w angielskim aucie. myślałem że twój to też anglik... mkwit napisali ci już w innym wątku co zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm888 Zgłoś #14 Napisano 12 Marca 2010 zmieniłem kodowanie faktycznie było 180 zmieniłem na 181 i pokrywa bagażnika już się otwiera z przycisku w drzwiach, natomiast kierunkowskaz w lusterku bez zmian (wszystkie diody świecą, ale działa bardzo krótkim cyklem na ułamek sekundy się tylko rozbłyskuje). Co może być tego przyczyną ? W czym te debile w serwisie mogli mi jeszcze namieszać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QplanetQ Zgłoś #15 Napisano 22 Marca 2010 a jak zakodowac drzwi kierowcy w europie jak wszystko dziala na odwrot i jak zakodowac drzwi pasazera? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #16 Napisano 25 Marca 2010 przeczytaj kolego 5-ty post w tym temacie... a najlepiej cały temat... bardziej łopatologicznie podam jak napiszesz dokładnie co masz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #17 Napisano 16 Czerwca 2011 zmieniłem kodowanie faktycznie było 180 zmieniłem na 181 i pokrywa bagażnika już się otwiera z przycisku w drzwiach dopisze troche do tego tematu, pytalem w innych postach dlaczego nie dziala u mnie przycisk otwierania klapy i nic konkretnego z odpowiedzi, w vcds sprawdzilem i przycisk dziala, w sterowniku (powyzszy temat) sprawdzilem i mam kodowanie na 181 (czyli powinno dzialac) a nie dziala?! Ktos ma moze jeszcze jakies inne propozycje jak to wlaczyc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mslup066 Zgłoś #18 Napisano 26 Lutego 2013 Witam, Po przeanalizowaniu calego watku to wogole mam ciezki przypadek. Posiadam kabel Vag K+Can i rozne wersje programu Vag...No i problem tkwi wlasnie w tym ze nie chce znalezc kabla (po przeczytaniu stwierdzam ze nie -tylko u mnie) robilem chyba wszystko, useporty, przekladalem na inne porty i instalowalem kabel. Jak go wloze na czysty port to wyskakuje mi Vag k+can i ze gotowy do uzycia ale w vag comie wyskakuje port OK interface NOT FOUND....Juz nie wiem co mam poczac...wgrywac ponownie windowsa czy jak?? Mam Paska b6 2.0 z 2006 i chce przekodowac szyby lusterka bo zostal przelozony z Anglika i dlatego tak sie dzieje, wiec jak ja sobie nie poradze to moze ktos by sie znalazl co by pomogl mi w tym gdzies w okolicach miasta Warszawy (najlepiej od strony Legionowa ale to szczegół) Prosze o jakas pomoc. Jezeli mi zatrybi tek kabel to bym mial juz problem z bani bo chce na przeglad zerowy jechac. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #19 Napisano 26 Lutego 2013 (edytowane) tym kabelkiem to kolego błędy możesz tylko skasować. Edytowane 26 Lutego 2013 przez Zielas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mslup066 Zgłoś #20 Napisano 26 Lutego 2013 To prosilbym o jakas pomoc w okolicach warszawy kto ma sprzet ktorym przekoduje mi to wszystko w moim pasku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach