devil-80 Zgłoś #1 Napisano 28 Stycznia 2010 Witam, wlasnie mechanik mi oznajmil ze musze dwa nowe zaciski na tył kupić bo ktoś ostatnio tak wkręcił mocno tłoczek,że ta guma jest uszkodzona. Moje pytanie czy naprawdę muszę czy wystarczy zregenerować jakimś zestawem (np autofren D4468)-czy regeneracja jest zawsze mozliwa i czy nie jest to czasochlonne (bo czasami jej koszt moze byc wiekszy od zacisków) Ktoś może orientuje się jak cenowo to wygląda-mechanik zaciski chce mi poszukać używane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #2 Napisano 28 Stycznia 2010 Kolego jak masz długie kleszcze do segerów to możesz sam to zrobić bedzie Cię to kosztowało tylko zestaw naprawczy nie ma tam nic skomplikowanego tylko do cofnięcja tłoka to trzeba nieć taki wciskacz który wciska i obraca tłok w prawo . Nie wymaga to ingerencji wykfalikowanego machanika tylko zestawu autofren. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #3 Napisano 28 Stycznia 2010 Nie mam nic bo jestem na emigracji:( nawet porządnych kluczy. Także jak miałbym to wszystko kupić to chyba niezbyt będzie mi się opłacało (koszt ok 80 euro za 2 zaciski używane). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojjtecki Zgłoś #4 Napisano 28 Stycznia 2010 Kiedys zmontowałem sobie takie urządzonko ( na szybkości poniewaz to noc była) z klucza do szlifierki i kawałka płaskownika :-), dało rade wkrecic tłoczek bez problemu :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #5 Napisano 29 Stycznia 2010 nie ma tam nic skomplikowanego tylko do cofnięcja tłoka to trzeba nieć taki wciskacz który wciska i obraca tłok w prawo zgadza się, nic trudnego. Sam wymieniałem uszczelkę i osłonę tłoka. Najlepiej jak zacisk zdemontowany i w imadle. Czasem przydaje się druga para rąk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longin1 Zgłoś #6 Napisano 3 Sierpnia 2015 Cześć, Wątek stary, ale może ktoś będzie go czytał i taka informacja mu się przyda. Znam super patent na bezproblemowe założenie osłonki gumowej przeciwpyłowej na tłoczek. Warunki: 1. Zacisk musi być wymontowany. 2. Wykręcony całkowicie odpowietrznik. 3. Trzeba posiadać kompresor z końcówką do przedmuchiwania. Wykręcamy (tylna oś) lub wyciskamy (przednia oś) tłoczek z zacisku. Usuwamy starą gumeczkę, czyścimy wnętrze zacisku, w tym przypadku głównie chodzi o rowek na rant nowej uszczelki. Teraz uwaga, wkładamy nową uszczelkę do zacisku, dokładnie wciskamy ją w rowek - samą gumkę, bez tłoczka. Przyszła kolei i na tłoczek i kompresor. Końcówkę kompresora przykładamy do dziurki odpowietrznika a tłoczek z drugiej strony równo do krawędzi uszczelki. Delikatnie (DELIKATNIE!) wdmuc***ąc powietrze w miejsce odpowietrznika uzyskamy efekt rozciągnięcia się gumki wokół tłoczka bo ten blokuje całkowity wypływ powietrza z zacisku. W ten sposób nałożenie gumki na tłoczek staje się banalnie proste! Można a nawet trzeba posmarować końcówkę tłoczka wkładaną w gumkę pastą do hamulców - ja mam ATE bremszylinder paste. Uwaga na palce - NIE WKŁADAĆ PALCÓW pomiędzy tłoczek a zacisk - grozi uszkodzeniem! Niedługo będę regenerował tylne zaciski to nagram video i umieszczę do wglądu. Powyższą metodę stosowałem w kilku różnych samochodach - wiadomo, zasada ta sama. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #7 Napisano 3 Sierpnia 2015 patent moze dobry tyle tylko ze pozniej trzeba caly uklad odpowietrzac mi sie zawsze udaje oslone zalozyc bez wyciagania calego zacisku jedynie co trzeba zrobic to do konca tloczek wcisnac jak sie ma przyrzad to robota szybko idzie ale jak nie ma przyrzadu to szczegolnie ciezko jest tylne tloczki wkrecic (nie da sie ich wcisnac jak przednie bo sa na gwincie) problem jest tam taki ze trzeba wciskac i wkrecac-inaczej sie nie wkreca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longin1 Zgłoś #8 Napisano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) tyle tylko ze pozniej trzeba caly uklad odpowietrzac No jasne, ale jak ktos wymienia gumke to musi wyciagnac tloczek. Wtedy plyn leje sie po zacisku no chyba, ze ktos przewod elastyczny zacisnie czego ja nigdy nie robie, ale reszta z zacisku i tak sie wylewa a wtedy trzeba odpowietrzac calosc. Oczywiscie masz racje, kazdy ma swoje doswiadczenia i robi po swojemu. Chcialem sie tylko podzielic swoim pomyslem. Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez longin1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2016 Witam. Odświeżam temat by nie tworzyć nowego. Jaki polecicie lakier żaroodporny do pomalowania zacisku i jarzma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #10 Napisano 15 Lutego 2016 Cynk w sprayu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach