kokos363 Zgłoś #1 Napisano 27 Stycznia 2010 Witam, zacznę od początku otóż moj samochod Passat B5 1,9TDI 110KM 97rok w mrozy -20 bardzo źle palił wiec zacząłem od wymiany świec żarowych. Wykreciłem wszystkie i sprawdzalem pod aku, okazalo sie ze wszystkie świece są uszkodzone, podejżewam że są oryginalne-BERU. Poszedłem i kupiłem nowe 4szt Bosch Duraterm. Wkręciłem wszystko ładnie pięknie ale z ciekawości chciałem zobaczyć czy jest napięcie na kablach od świec, wszystkie fajki ze świec były zdjęte wiec brat wszedł do samochodu i na zapłon aż się zaświeci kontrolka grzania a ja miernikiem sprawdziłem i jak się okazało nie ma w ogóle prądu. Sprawdziłem bezpiecznik pod maska i okazał się sprawny. Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie leży przyczyna? Możliwe ze przekaźnik jest uszkodzony, jeżeli tak to jak go sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 27 Stycznia 2010 sprawdź przekaźnik przekładając podobny w miejsc tego od świec albo ściągnij obudowę przekaźnika i sprawdź czy nie jest spalony jesli będzie dobry to szukaj dalej po kablach do listwy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #3 Napisano 27 Stycznia 2010 Ten temat wałkowany wiele razy, użyj szukajki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 27 Stycznia 2010 Może stare świece były dobre? Podepnij VAG i sprawdź błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 27 Stycznia 2010 jeśli na listwie nie am prądu to nie sprawdzi świec musi naprawić przyczynę braku prądu na listwie inaczej to se może ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 27 Stycznia 2010 Da się sprawdzić świece bez wkręcania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 27 Stycznia 2010 nie da się bo trzeba podpiąć na krotko z aku i sprawdzić czy grzeją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #8 Napisano 27 Stycznia 2010 Osobiście zrobiłem to w prosty sposób. Wkręciłem świecę żarową w imadło i kablem podłączyłem pod akumulator. Na świecy widać iskrzenie a na nowych widoczne jest szybkie rozgrzewanie się elektrody. I co nie da się? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 27 Stycznia 2010 sory mój błąd nie doczytałem dobrze wkręcenia a ja przeczytałem WYkręcenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #10 Napisano 27 Stycznia 2010 kolega ma racje , nawet bez miernika jest opcja sprawdzenia, na zasadzie iskrzenia ,:Dczyli czy jest przejscie ale nie bede tego opisywał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokos363 Zgłoś #11 Napisano 27 Stycznia 2010 bezposrednio podpinalem pod akumulator i nie nagrzewala sie, sprawdzalem tez miernikiem. Jutro postaram sie sprawdzic ten przekaźnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziaaiz Zgłoś #12 Napisano 27 Stycznia 2010 Przekaźnik lub bezpiecznik. Jest pod kierownicą. Nie musisz mieć miernika by sprawdzić świece. Możesz je sprawdzić gdy są wkręcone w głowicę lub wykręcone. Masujesz świecę i dotykasz do niej kabelkiem podpiętym pod prąd. Kiedy lekko iskrzy, to świeca dobra (zazwyczaj dobra). Upewnij się że dobrze nabiłeś fajeczki na świecę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras82 Zgłoś #13 Napisano 27 Stycznia 2010 a nie słuchałeś czy po zgaszeniu kontrolki od świec pyka przekaźnik? jeśli pyka to raczej przekaźnik odpada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokos363 Zgłoś #14 Napisano 27 Stycznia 2010 ja sprawdzalem tylko bezpieczniki pod maska, nie patrzylem w samochodzie bo chyba tam nie ma bezpiecznika odpowiedzialnego za grzanie swiec, z tego co wyczytalem znajduje sie pod kierownica tylko przekaźnik. Nowe świece sprawdzalem jak Ty mowisz dotykajac kabelkiem to nie iskrzyla sie ale byla sprawna bo robila sie czerwona, stare swiece nie nagrzewaly sie wogole. Co mi da nabicie fajki na swiece jak tam prad nie płynie? Sprawdzilem to miernikiem na odlaczonej fajce. Cos pyka, dochodzi to z okolic pompy ale czy tam jest ten przekaźnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras82 Zgłoś #15 Napisano 27 Stycznia 2010 Cos pyka, dochodzi to z okolic pompy ale czy tam jest ten przekaźnik? przekaźnik jest pod kierownicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokos363 Zgłoś #16 Napisano 27 Stycznia 2010 jutro sprawdzam ten przekaźnik pod kierownicą, jezeli to nie jego wina to gdzie szukac innych bezpiecznikow bądź przekaźników? Za prace świec żarowych odpowiedzialny jest jeden przekaźnik i jeden bezpiecznik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #17 Napisano 27 Stycznia 2010 kolego sprawdź napięcie na przewodach dopiero jak silnik jest dosyć zimny bo jak będzie letni w [ rozumieniu czujnika ] to prądu nie poda dopiero mocno zimny . Nie patrz na kontrolkę że się zaświeciła to tylko komputer sprawdza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokos363 Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2010 kolego sprawdź napięcie na przewodach dopiero jak silnik jest dosyć zimny bo jak będzie letni w [ rozumieniu czujnika ] to prądu nie poda dopiero mocno zimny . Nie patrz na kontrolkę że się zaświeciła to tylko komputer sprawdza. O tym kolego nie wiedzialem, dzieki za podpowiedz sprawdze to napewno. Słuszna uwaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziaaiz Zgłoś #19 Napisano 27 Stycznia 2010 http://volkswagen.msk.ru/electro/wd_p_98.pdf strona 21. Masz podane co gdzie i jak szukać. Wgłęb się w schemat i porównaj z tym co masz u siebie. Pewnie nie będzie łatwo ale schemat może się przydać by choć trochę zrozumieć zasadę włączania świec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #20 Napisano 28 Stycznia 2010 omomierzem można sprawdzić, na spalonej nic nie pokazuje ,a inna metoda dotknąć plusem aku. do miejsca gdzie idzie przewód na świecy i powinno sie zaiskrzyć, z reguły tak jest, dzis robiłem tak w mb100 i tak sprawdzając potwierdziło spalone świece . po za tym wyjęta świeca podłączona pod prąd, robi sie czerwona aż sie dymi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach