BORSUK1977 Zgłoś #1 Napisano 12 Stycznia 2010 witam. wszystkich.problem jest tego typu.ostatnio usłyszałem dziwne stukanie z okolicy tylnego prawego koła.stuki są głośniejsze i częstsze jeśli jedziemy po nierównej drodze a po równej jest cisza.myślałem że mam coś luzem w bagażniku ale po wyjęciu wszystkiego (włącznie z zapasem ) dalej hałasuje.wjechałem na kanał i dalej nic nie wiem.wygląda że wszystko gra.sprawdziłem amortyzatory,klocki sprężyny,nadkola.dalej stuka.zauważyłem też pewną ciekawą rzecz:stukanie pojawia sie tylko jak jest mróż a jak zrobi się cieplej to znika.....pamietam że poprzedniej zimy było to samo.może jest tam jakis element który pod wpływem zimna kurczy sie i wtedy telepie? niemam pojecia z której strony juz zaglądać ani co sprawdzać.wczoraj to juz tak stukało że mało nie dostałem białej gorączki.a tu mrozy dopiero idą......kto wie co to może być? prosze o pomoc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 12 Stycznia 2010 Amortyzator ci zamarza i stad te stuki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #3 Napisano 12 Stycznia 2010 Tuleje belki sprawdzałeś ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin815 Zgłoś #4 Napisano 12 Stycznia 2010 mam ten sam problem tylko, że w moim przypadku nie ma różnicy, czy jest ciepło czy zimno. dodam, że zawieszenie raczej ok, bo niedawno było sprawdzane, w bagazniku tez nic nie lata... trudno powiedzieć co może byc przyczyną. podejrzewam jeszcze roletę, bo mam kombiaka, ale musze to sprawdzić. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORSUK1977 Zgłoś #5 Napisano 12 Stycznia 2010 ja tez mam kombi ale rolete wykluczyłem bo po zdjęciu też stuka....a tuleje? czy temperatura miałaby wpływ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gm2008ail Zgłoś #6 Napisano 12 Stycznia 2010 Sprawdź łożyska kół i tuleje belki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #7 Napisano 12 Stycznia 2010 (edytowane) U mnie stukało łożysko w kole. Miałem to w dwóch samochodach. Po wymianie OK. W trzecim stuki opony [dziwne] ale najpierw wymieniłem łożysko niepotrzebnie. Dodam, że nowe opony kupiłem okazyjnie tanio i jedna z nich stukała. Edytowane 12 Stycznia 2010 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #8 Napisano 12 Stycznia 2010 W amortyzatorach przy niskich temp. zamarza olej i powstają stuki takie jak przy wybitych końcówkach drążków kierowniczych. Na szarpakach tego nie wykryjesz tylko po wyjęciu amortyzatora wyczuwalny jest luz tłoczystka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady1321 Zgłoś #9 Napisano 12 Stycznia 2010 witam,,,,,,,,u mnie były do wymiany odboje od amorka,,,wymieniłem odboje i cisza.... spójrz na mocowanie amorka/ przykręcone na dwie śruby do kasty....może to.... http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=11888&stc=1&d=1242159267 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORSUK1977 Zgłoś #10 Napisano 12 Stycznia 2010 czyli od czego zacząć? czy jechac do mechanika,czy wjechać na rolki i szarpaki w stacji diagnostycznej ? jak mam samemu sprawdzić tuleje i amortyzatory?dużo roboty z ich demontażem i sprawdzeniem?dziwne ale nie widac wycieków z amortyzatorów więc powinny byc ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #11 Napisano 12 Stycznia 2010 Pierwszy domowy sposób. Podnośnikiem podnieś tył samochodu i poruszaj rękami koło, może stwierdzisz jakieś stuknięcia. Na wszelki wypadek sprawdź też drugie koło. Po drugie zamień z zapasowym i się przejedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
superrysiek Zgłoś #12 Napisano 12 Stycznia 2010 (edytowane) Wg. mnie masz tuleje do wymiany. Objawy takie same - takie tępe uderzenia szczególnie na mrozie słyszalne ( guma się wtedy robi twardsza). Dziś wymienił mi je mechanik i nastała cisza. Wizualnie tuleja wyglądała ok, ale kazałem mu ją wymienić chociaż upierał się , że to na pewno nie to. Jako ciekawostkę powiem, ze równo rok temu wymieniłem tuleję razem z łapa Lemfordera i już padło. Pamiętaj szukaj samych tuleji bez łapy po co przepłacać 2 razy. tu masz link http://moto.allegro.pl/item866574342_tuleja_tuleje_belki_tylnej_tyl_passat_b5_audi_a6.html może gdzieś taniej zajdziesz - te są oryginalne mają znak VW starty. Poczytaj inne tematy związane ze stukaniem - to potwierdzi moja tezę. Edytowane 12 Stycznia 2010 przez superrysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #13 Napisano 12 Stycznia 2010 Aczkolwiek amortyzatora bym nie wykluczał. U mnie pukał przy większych dziurach amorek kayaba po 15tys km. Był cały, zdrowy i na testach wykazywał idealne trzymanie. Mimo to przy większych wychyleniach po prostu walił i na żadnych szarpakach nie można było tego sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #14 Napisano 12 Stycznia 2010 Dokładnie o ten sam przykład co darek_tz ja miałem. Jeśli nie masz umiejętności ani narzędzi tzn. ściągacza do sprężyn to nic sam nie zrobisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gm2008ail Zgłoś #15 Napisano 13 Stycznia 2010 A ja bym zaczął od łożyska bo sprawdzisz to samemu , tył auta do góry i poruszaj kołem jak będzie wyczuwalny luz to łożysko do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORSUK1977 Zgłoś #16 Napisano 14 Stycznia 2010 dzisiaj zaczeło stukac tez z drugiej strony.....wydaje mi sie tez ze auto jest jakby bardziej rozkołysane.stukanie jest nie do wytrzymania a najgorzej jak wjade na ślady po traktorze ....to juz jest istny szok...jak jazda wozem drabiniastym.w sobote jade do mechanika.nie będe czekał na plusowe temperatury bo wcześniej oszaleję chociaz wiem że jak przyjdzie ciepło to stukanie ustanie (dokładnie tak było zeszłej zimy).ma ktoś jeszcze jakis pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORSUK1977 Zgłoś #17 Napisano 15 Stycznia 2010 byłem na stacji i okazało się że to tuleje gumowe amortyzatorów (na dole przy wachaczu).zreszta jeden wykazał 69% sprawności a drugi tylko 58% więc sie kończył....czas na wymianę.czy sam dam rade je wymienić?(wersja kombi) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #18 Napisano 15 Stycznia 2010 Musisz mieć klucz z długim ramieniem, żeby sięgnać te górne śruby co trzymaja amortyzator. No i kawałek kanału najlepiej. Czas wymiany - 30 minut Dasz radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bicuomega Zgłoś #19 Napisano 15 Stycznia 2010 Witam ja mam to samo:) a mianowicie: gdy jade po prostej drodze to jest wszystko ok ale jak juz sa nie rownosci to stuka strasznie jak by cos w bagazniku bylo wszystko wyjalem i dalej amorki niedawno wymienialem, wiec odpadaja, no tak mnie to wku... wia ze masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #20 Napisano 15 Stycznia 2010 I u mnie zaczęło stukać.. amortyzatory mam nowe, gniazda wymieniłem wczoraj i dalej to samo, wiec szykuje się na wymianę tulei. Wie ktoś może czy do wymiany trzeba całą belkę wyjmować i sprężyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach