Skocz do zawartości
BORSUK1977

stuki w okolicy tylnego koła

Rekomendowane odpowiedzi

witam. wszystkich.problem jest tego typu.ostatnio usłyszałem dziwne stukanie z okolicy tylnego prawego koła.stuki są głośniejsze i częstsze jeśli jedziemy po nierównej drodze a po równej jest cisza.myślałem że mam coś luzem w bagażniku ale po wyjęciu wszystkiego (włącznie z zapasem ) dalej hałasuje.wjechałem na kanał i dalej nic nie wiem.wygląda że wszystko gra.sprawdziłem amortyzatory,klocki sprężyny,nadkola.dalej stuka.zauważyłem też pewną ciekawą rzecz:stukanie pojawia sie tylko jak jest mróż a jak zrobi się cieplej to znika.....pamietam że poprzedniej zimy było to samo.może jest tam jakis element który pod wpływem zimna kurczy sie i wtedy telepie? niemam pojecia z której strony juz zaglądać ani co sprawdzać.wczoraj to juz tak stukało że mało nie dostałem białej gorączki.a tu mrozy dopiero idą......kto wie co to może być? prosze o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator ci zamarza i stad te stuki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tuleje belki sprawdzałeś ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem tylko, że w moim przypadku nie ma różnicy, czy jest ciepło czy zimno. dodam, że zawieszenie raczej ok, bo niedawno było sprawdzane, w bagazniku tez nic nie lata... trudno powiedzieć co może byc przyczyną. podejrzewam jeszcze roletę, bo mam kombiaka, ale musze to sprawdzić. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam kombi ale rolete wykluczyłem bo po zdjęciu też stuka....a tuleje? czy temperatura miałaby wpływ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź łożyska kół i tuleje belki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie stukało łożysko w kole. Miałem to w dwóch samochodach. Po wymianie OK. W trzecim stuki opony [dziwne] ale najpierw wymieniłem łożysko niepotrzebnie. Dodam, że nowe opony kupiłem okazyjnie tanio i jedna z nich stukała.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W amortyzatorach przy niskich temp. zamarza olej i powstają stuki takie jak przy wybitych końcówkach drążków kierowniczych. Na szarpakach tego nie wykryjesz tylko po wyjęciu amortyzatora wyczuwalny jest luz tłoczystka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,,,,,,,,u mnie były do wymiany odboje od amorka,,,wymieniłem odboje i cisza....

spójrz na mocowanie amorka/ przykręcone na dwie śruby do kasty....może to....

 

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=11888&stc=1&d=1242159267

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli od czego zacząć? czy jechac do mechanika,czy wjechać na rolki i szarpaki w stacji diagnostycznej ? jak mam samemu sprawdzić tuleje i amortyzatory?dużo roboty z ich demontażem i sprawdzeniem?dziwne ale nie widac wycieków z amortyzatorów więc powinny byc ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy domowy sposób.

Podnośnikiem podnieś tył samochodu i poruszaj rękami koło, może stwierdzisz jakieś stuknięcia. Na wszelki wypadek sprawdź też drugie koło.

Po drugie zamień z zapasowym i się przejedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie masz tuleje do wymiany. Objawy takie same - takie tępe uderzenia szczególnie na mrozie słyszalne ( guma się wtedy robi twardsza). Dziś wymienił mi je mechanik i nastała cisza. Wizualnie tuleja wyglądała ok, ale kazałem mu ją wymienić chociaż upierał się , że to na pewno nie to. Jako ciekawostkę powiem, ze równo rok temu wymieniłem tuleję razem z łapa Lemfordera i już padło. Pamiętaj szukaj samych tuleji bez łapy po co przepłacać 2 razy. tu masz link http://moto.allegro.pl/item866574342_tuleja_tuleje_belki_tylnej_tyl_passat_b5_audi_a6.html

może gdzieś taniej zajdziesz - te są oryginalne mają znak VW starty.

 

Poczytaj inne tematy związane ze stukaniem - to potwierdzi moja tezę.

Edytowane przez superrysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aczkolwiek amortyzatora bym nie wykluczał. U mnie pukał przy większych dziurach amorek kayaba po 15tys km. Był cały, zdrowy i na testach wykazywał idealne trzymanie. Mimo to przy większych wychyleniach po prostu walił i na żadnych szarpakach nie można było tego sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o ten sam przykład co darek_tz ja miałem. Jeśli nie masz umiejętności ani narzędzi tzn. ściągacza do sprężyn to nic sam nie zrobisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zaczął od łożyska bo sprawdzisz to samemu , tył auta do góry i poruszaj kołem jak będzie wyczuwalny luz to łożysko do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zaczeło stukac tez z drugiej strony.....wydaje mi sie tez ze auto jest jakby bardziej rozkołysane.stukanie jest nie do wytrzymania a najgorzej jak wjade na ślady po traktorze ....to juz jest istny szok...jak jazda wozem drabiniastym.w sobote jade do mechanika.nie będe czekał na plusowe temperatury bo wcześniej oszaleję chociaz wiem że jak przyjdzie ciepło to stukanie ustanie (dokładnie tak było zeszłej zimy).ma ktoś jeszcze jakis pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem na stacji i okazało się że to tuleje gumowe amortyzatorów (na dole przy wachaczu).zreszta jeden wykazał 69% sprawności a drugi tylko 58% więc sie kończył....czas na wymianę.czy sam dam rade je wymienić?(wersja kombi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć klucz z długim ramieniem, żeby sięgnać te górne śruby co trzymaja amortyzator. No i kawałek kanału najlepiej. Czas wymiany - 30 minut :D Dasz radę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam to samo:) a mianowicie: gdy jade po prostej drodze to jest wszystko ok ale jak juz sa nie rownosci to stuka strasznie jak by cos w bagazniku bylo wszystko wyjalem i dalej amorki niedawno wymienialem, wiec odpadaja, no tak mnie to wku... wia ze masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I u mnie zaczęło stukać.. amortyzatory mam nowe, gniazda wymieniłem wczoraj i dalej to samo, wiec szykuje się na wymianę tulei. Wie ktoś może czy do wymiany trzeba całą belkę wyjmować i sprężyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności