Skocz do zawartości
Gość konr11

Brzeczy i terkocze 18T

Rekomendowane odpowiedzi

Gość konr11

Witam wszystkich mam taki problem od dluzszego czasu podczas hamowania silnikiem i jak zchodzi z obrotow z okolicy turbiny wydobywa sie taki charakterystyczny dzwiek jakby terkot czy ktos wie moze co jest tego przyczyna w serwisie powiedzieli mi ze moze uszkodzona turbina ale auto jest ok ma moc i slychac gwizd turbiny naprawde prosze o jakas porade :)z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l.mosiolek

Cześć!

U mnie we wspomnianej okolicy, słychać metaliczny dzwięk, jakby drżenie blach. W ASO powiedzieli, że to katalizator tzn. wewnętrzna część mogła się urwać itp. ale tak naprawdę trudno to jednoznacznie stwierdzić. Z takimi objawami jeżdżę już 3 rok i mam to w d...e.

Podobno najlepszym sposobem na to jest podgłoszenie radia, ale to Ty o tym zdecydujesz.

Pozdrawiam

Lechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość konr11

Dzieki za odpowiedz ja tez w sumie juz dlugo z tym jezdze i jakos nic sie nie dzieje generalnie dzwoni caly czas tak samo ale jak szyby sa zamkniete w aucie to tego wcale nie slychac mimo wszystko chcialbym to naprawic gdyz niedlugo chce sprzedac i kupic cos lepszego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałęm to samo , urwany wkład w katalizatorze , brzeczało przy schodzeniu z wysokich obrotów i był taki nieprzyjemny dzwięk przy gaszeniu. To podobno czesta przypadłośc w 1.8 T, ale zeby przy przebiegu 87 tys to jest kpina, a cena nowego katalizatora w serwisie to 3990 zł :krzeslem:

Załozyli mi wkład z katalizatora wniwersalnego , wyszło 900 zł , ale na poczatku zapaliła sie lampka od spalin , teraz jak na razie jest spokoj od 500 km , zobaczymy jak bedzie dalej. Ale ostatnio trafiła sie okazja i kupiłem sobie na wszelki wypadek orginalny katalizator z prawie nowego passata za 300 :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

histoii ciag dalszy - rano jak jest zimo po ok 10 km jazdy zapala sie kontrolka od spalin , wychodzi bład- sprwaność katalizatora ponizej normy . Stad nie polecam wstawiać nieorginalnego katalizatora ( ten był uniwersalny metalowy- do 200 KM , firmy liddo - gobex), moc ok , samochód nie jest zdławiony , ale oczyszczanie nie na takim poziomie jak trzeba :wpale:

Sprawa wyglada tak ,że jak jest ciepło i katalizator jest dogrzany to nie łapie błedu, ale po podpieciu pod kompa 2 sonda lamba juz pokazuje troche zawyrzone wartości , natomiast rano jak sie jedzie i jest zimno , ten katalizator nie jest sie w stanie dogrzać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość konr11

Okazalo sie ze to nie katalizator co to jeszcze moze dzwonic prosze o odpowiedz dzwoni przy turbinie tak charakterystycznie jak zchodzi z obrotow i przy dodawaniu gazu tez czasem troche lecz jak jest na obrotach to nie pomocy !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak ustaliłeś ,że to nie katalizator , wjąłes go??? Bo to jedyna metoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, brzęczenie po rozgrzaniu silnika i przy schodzeniu z obrotów w korku na małych obrotach odgłos jak w ropniaku. Byłem w ASO Gajewska i fachman docisnął klucz do obudowy katalizatora dostawił ucho i na 100 procent potwierdził urwany wkład. Ale od razu uspokoił że to normalne (pomimo iż mam przejechane 75000) Można jeździć dopóki nie będzie odgłosu kilograma gwożdzi w metalowym kuble. Potwierdzam koszt nowego katalizatora silnik AWT 3.998 zł. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino
Okazalo sie ze to nie katalizator co to jeszcze moze dzwonic prosze o odpowiedz dzwoni przy turbinie tak charakterystycznie jak zchodzi z obrotow i przy dodawaniu gazu tez czasem troche lecz jak jest na obrotach to nie pomocy !!!

 

Mój tak dzwonil ale tylko przy dodawaniu gazu na niskich obrotach. po zagazowaniu auta i wymianie świec dzwonienie znikło :ok: ...nie wiem, co mogło być przyczyną??napewno świeczki były już przypalone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lokis8

Tez mi brzęka przy wchodzeniu na wysokie obroty i prze schodzeniu trzeba trzymac go na wyzszym biegu to jest cicho, ale jak sie jeździ w korku to jak sie rusza to ile mozna tego radia glośno słuchac mi mówili ze to jakaś "siateczka" przy lub w turbinie dokładnie juz nie pamietam a koszty naprawy to róznie ze 500 a w drugim 1500 ale narazie czasu nie mam zajechac bo podobno wiecej pracy by sie do tego dostać niz przy samej naprawie.

Może ktoś ma jakieś konkrety co do przypadłości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam nadzieję, że mój post wam pomoże. Miałem u siebie takie samo brzęczenie, które dochodziło z okolic turbiny i katalizatora. „Fachowcy” z serwisu stwierdzili, że to katalizator lub napinacz łańcuszka rozrządu. Napinacza od początku nie brałem pod uwagę bo brzęczało wyraźnie w okolicy turbiny, a gdy na wyłączonym silniku stukałem w katalizator to nic nie brzęczało. Więc drogą eliminacji pozostała do sprawdzenia turbina. Jeździłem z tym prawie dwa lata lecz nie dawało mi to wciąż spokoju. W końcu zdecydowałem się na wyjęcie turbiny. Po wyjęciu okazało się, że cięgno sterujące zaworem upustowym, jak i ośka przechodząca przez turbinę są wyrobione, wypalone i mają duże luzy i to właśnie było powodem brzęczenia. Zawiozłem turbinę do warsztatu zajmującego się ich naprawą, gdzie wymieniono mi tylko część gorącą turbiny. Przy demontażu turbiny ukręciła mi się jedna śruba która została właśnie w części gorącej więc wymiana rozwiązała i ten problem. Poniżej zamieszczam fotki wymienionej części. Pozdrawiam.

 

eb986f94ecdf3201m.jpg

 

fa73f10ceff8fd81m.jpg

 

88cbf6e5532a55a7m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też brzęczy mozesz kolego angelo77 napisac nawet na pw jakie koszty robocizny i strony gorącej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie też brzęczy mozesz kolego angelo77 napisac nawet na pw jakie koszty robocizny i strony gorącej ?

 

Zostawiłem im swoją część a za sprawną, bez luzów zapłaciłem 250 zł. Z robocizną to jest różnie. U mnie mechanik za prawie cały dzień roboty przy wyjmowaniu i wkładaniu bierze 120 zł.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, dałem Ci + :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa sie tak ma, że byłem u fachmanów od układu wydechowego i jedno znacznie powiedzieli, że na 100% urwany wkład katalizatora. Słuchali od góry i dołu i wyszło na to. Narazie zamierzam z tym jezdzić bo szykuje mi sie naprawa napinacza łańcucha rozrządu :(... A brzeczenie było słychac tylko i wyłacznie podczas hamowania silnikiem i czasami na wolnych obrotach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności