kacza1982 Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2010 Nie udało mi się znaleźć podobnego tematu więc piszę. Dzisiaj w trasie zapaliła się kontrolka ładowania i Passek po raz pierwszy mnie zawiódł (to niewiarygodne). Zrobiłem tak w sumie jakieś 60km bez dmuchawy i zbędnych odbiorników prądu (-10 stopni). Stanąłem, telefon, godzina czekania i aku z diesla pomógł mi przejechać kolejne 30km pod firmę. Na moje oko padł regulator-kontrolka oświeciła się nagle i pełnym światłem, altek jest cichy. Z naklejki wyczytałem tylko, że to Valeo 90A bardzo podobny do tego, ale mój ma tylko jeden pin w wtyczce. Teraz pytanko, bo jutro kupię regulator (chyba jest razem z szczotkami, więc tym lepiej), ale nie wiem jaki kupić czy może lepiej najpierw wymontować? Jakie były oznaczenia altków do VW 2E? w wyposażeniu klima, elektryka, automat. Z góry dzięki za pomoc, o ile temat się ostanie. Pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #2 Napisano 7 Stycznia 2010 wg mnie najłatwiej będzie wykręcić stary. Samochód i tak stoi, regulator też będziesz musiał wyciągnąć, a zyskasz pewność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robol Zgłoś #3 Napisano 7 Stycznia 2010 jak masz jak to spisz numer i w sklepie ci dobiorą jaki trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #4 Napisano 7 Stycznia 2010 Gdybym miał numer to nie pytałbym głupio i nie wnerwiał moderatorów. Było późno, od 16-tej jechałem bez dmuchawy, przy tej temperaturze naprawdę piździ i teraz mam odmrożone palce u nóg. Na naklejce po ciemku udało mi się wyczytać tylko Valeo, 90A, i znaczek VW, naklejka podobna do tej z aukcji, którą podałem. Chciałem tylko wiedzieć czy było kilka modeli valeo do benzyny w 90A ps1. Valeo nie przyznaje się do altków do silników 2e (web catalogue) ps2. czy do wymiany regulatora trzeba demontować altek? (na moje oko nie, ale mogę sie mylić) ps3. proszę darować sobie odpowiedzi typu-wymontuj i jedź do sklepu, to to wiem bardzo dobrze, ale o tej porze i nawet wcześniej w dziurze zabitej dechami, gdzie nawet latarni nie ma trudno znaleźć sklep z częściami a co dopiero elektryka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 7 Stycznia 2010 bo jutro kupię regulator (chyba jest razem z szczotkami, więc tym lepiej), ale nie wiem jaki kupić czy może lepiej najpierw wymontować? Jakie były oznaczenia altków do VW 2E? Nie ma znaczenia jaki alternator, regulator napięcia jest jeden do wszystkich, Swoją drogą do Valeo jest dość drogi, w ASO ponad 300PLN, i jest razem ze szczotkami. A wygląda chyba tak jak na załączonej fotce, dla pewności wykręć swój i pokarzesz w sklepie. ps1. Valeo nie przyznaje się do altków do silników 2e Ale robił je na 100%, miałem też Valeo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #6 Napisano 7 Stycznia 2010 Z tego co zauważyłem to Valeo 90A przy silnikach 2E z klimą jest w etce jeden o numerze 037 903 023 G Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #7 Napisano 7 Stycznia 2010 Adamie, ja nie wątpię, że Valeo nie robiło tych alternatorów po prostu katalog twierdzi, że nie ma, może za stary rocznik;) Zamierzam i tak kupić jakiś zamiennik, a że jest ze szczotkami to tym lepiej... gorzej jeżeli to nie to jest winne, chociaż gdyby altek się kończył to by rzęził czy coś w tym stylu. Chciałem znać ewentualne modele aby już teraz przeszukać i przygotować się psychicznie na wydatek w danej wysokości. Spoko, auto stoi pod firmą, jutro firmowy elektryk rzuci na to okiem, wykręci i pojedzie po części... trudno się mówi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 7 Stycznia 2010 (edytowane) jest w etce jeden o numerze037 903 023 G Obecnie jest to 028903018AX I małe sprostowanie do postu powyżej, jeden regulator 028903803F ale do alternatorów Valeo, do Bosch-a jest inny. Edytowane 7 Stycznia 2010 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #9 Napisano 7 Stycznia 2010 Adamie, a powiedz mi jeśli możesz to co podałeś to oznaczenia alternatorów czy samych regulatorów i który jest do valeo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #10 Napisano 7 Stycznia 2010 (edytowane) Ten numer z końcówką AX to jest aktualny numer alternatora jaki figuruje u mnie w ETKA, jako ori zamiennik tego z końcówką G, a ten numer z końcówką F to regulator napięcia. EDIT// jest w etce jeden o numerze037 903 023 G Ale to jest przecierz numer Bosch-a, czy ja źle widzę? Edytowane 7 Stycznia 2010 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #11 Napisano 7 Stycznia 2010 (edytowane) Obecnie jest to 028903018AX Zgodzę się jeśli pozbędziemy się 'X'. Te z iksem są Bosha. popraw mnie bo mogę jeszcze nie do końca umieć czytać z etki. Edytowane 7 Stycznia 2010 przez td_maser Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #12 Napisano 7 Stycznia 2010 Właśnie wygrzebałem ze strony Valeo, że ten altek to powinien być Valeo 436444, oznaczony przez VW m.in. jako 037 903 023 G, ale występuje też pod innymi numerami wg VW. Co mam przez to rozumieć. Z resztą teraz to już i tak mało ważne. Jutro i tak muszę zdemontować regulator. Numery podane przez @gurala będą pomocne zapewne w sklepie i łatwiej będzie znaleźć część. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2010 Zgodzę się jeśli pozbędziemy się 'X'. Te z iksem są Bosha. popraw mnie bo mogę jeszcze nie do końca umieć czytać z etki. Wiesz co, w tej ETKA jest tak namieszane że już sam nie wiem o co tam chodzi. Zerknij na moją fotkę, i wpisz w wyszukiwarkę numerów ten numer z końcówką AX, i zobacz jaki alternator pokaże u ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #14 Napisano 7 Stycznia 2010 Zgadza się. Po wpisaniu bez iksa wyskakuje okienko jak w twoim załączniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #15 Napisano 7 Stycznia 2010 Zgadza się. Po wpisaniu bez iksa wyskakuje okienko jak w twoim załączniku. To wpisz teraz tak, jak na załączniku i zobacz jaki alternator pokazuje ETKA, bo u mnie jest Bosch. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #16 Napisano 8 Stycznia 2010 Podsumowując: 1) kolega kacza1982 pytał o numer fabryczny swojego alternatora 90A Valeo i otrzymał (037 903 023 G) 2) Numer powyższej części się zmienił na 028903018A 3) a od maja 2005 już tej części nie produkują, to zamiennikiem jest odpowiednik Bosha o numerze 028903018AX Tak ja to zrozumiałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 8 Stycznia 2010 Do wszystkich alternatorów valeo jest jeden regulator, nr VW 028903803F (300 zł) lub zamiennik hella 5DR004 246-381 (150 zł) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #18 Napisano 8 Stycznia 2010 (edytowane) Tomku te same numery podał mi gościu w sklepie, do którego dziś dzwoniłem jako bardziej odpowiednie niż ten, który mam. Wyciągnąłem dzisiaj rygler i na nim widnieje VALEO 2545472 czyli część, która już teoretycznie nie istnieje, została zastąpiona przez nowsze modele. Mój altek i rygler wyglądają na jedyne w tym aucie, bo widnieją grawerki z datą produkcji 93 (czyli od nowości co może świadczyć o realnym przebiegu auta!). Niestety nie udało mi się podjechać do sklepu, a tymbardziej, że dostałem firmowego perszinga (golf 3 gtd) nie spieszę się zbytnio, więc jutro podjadę do sklepu... niestety prawdopodobnie czeka mnie zakup albo nowego wirnika albo alternatora-na ośce wirnika w miejscu szczotek są ślady po 1 i 2mm, jeden nawet jest całkiem czarny, ale szczotki też już są mocno zużyte. Spróbuję dobrać regulator, a później się zobaczy, może altek albo wirnik ps. miło widzieć w swoim passku oryginalną część Żeby nie podnosić do góry tematu i nabijać bezsensownie postów piszę tylko, że po wymianie ryglera wszystko śmiga. temat można zamknąć Edytowane 11 Stycznia 2010 przez kacza1982 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość komprecha Zgłoś #19 Napisano 25 Stycznia 2010 Witam szanownych forumowiczów.pisze w tym wątku ponieważ mam takie pytanko.mam pasika 2000r avg i dzisiaj padło mi ładowanie.jakie bylo moje zaskoczenie kiedy odkryłem że posiadam alternator firmy ISKRA 14v 90A.po rozmowie z panem w sklepie dowiedziałem się że to jest niemozliwe i musiałem się pomylić .po powrocie do domu próbowałem znaleść na netku regulator do tego sprzętu i niestety nic nie znalazłem.czy ktoś ma może też taki alternator i może mi napisać skąd wziąść części do niego albo co zrobić z tym fantem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #20 Napisano 25 Stycznia 2010 Poszukaj etka online. Tam znajdziesz wszystkie informacje, łącznie z numerami do zamówienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach