Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jakie są ceny kompletów łozysk tylnych do Passata b4 z tarczą z tyłu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja za Ruville płaciłem coś ok. 25 zł, SKF o ile dobrze pamiętam coś ok. 50 zł. Ceny możesz sprawdzić np. tu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

same czesci jakas 100 zł +robota 50 do 100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam sobie założę ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SKF komplet na dwa koła to gdzieś koło 100 zł, do tego jeszcze smar. Tylko przygotuj się na walkę ze śrubami jarzma hamulca z tyłu. Jeżeli długo nie były odkręcane to jest bardzo ciężko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może pamiętasz jakie tam idą klucze i co będzie mi potrzebne??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

13 15 i imbus 8 do tego porzadny mlotek i dluga przedluzka a jak nie puszcza sruby to bedzie potrzeba wykretak z wiertarka albo spawarka i sruby zeby przyspawac i odkrecic

 

do lozyska kombinerki klucz 24 i wybijak do biezni lozyska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eee to dam rade :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja za Ruville płaciłem coś ok. 25 zł, SKF o ile dobrze pamiętam coś ok. 50 zł. Ceny możesz sprawdzić np. tu
To w silniku 1Z masz tył na tarczy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no mam. A tak poza tym to do bębnów i tarcz idą te same łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To w silniku 1Z masz tył na tarczy ?

 

Rocznik '96 ma tarcze z tyłu :) Też mam w 1Z tarcze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też w 1Z mam tarcze. Pisali swego czasu na forum, że bez palnika i podgrzania śrub się nie obejdzie. U mnie na szczęście dało radę, ale ciężko. Potrzebny klucz imbus 8 mm, ale bardzo dobrej jakości, i żeby jego wymiar był możliwie największy. Piszę tak dlatego bo się przekonałem przy pomiarze suwmiarką dwóch imbusów 8 mm, że była różnica. Im większy, tym mniejsze ryzyko, że przeskoczy w śrubie. No i oczywiście spory młotek. U mnie te śruby odkręcił znajomy, ale ile się namęczył ... . Przecinakiem bił w śrubę w tą stronę, w którą się odkręca, widać po śladach. W końcu dzięki tym dobrym imbusom puściły. Ale teraz mam nowe z serwisu. Pozdrawiam i powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ja u siebie niestety nie mam i tak patrze tu kolega piszę że ma w 1Z, wydawało mi się że tarcza to tylko w mocniejszych silnikach była montowana. :) To mnie zdziwiliście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a z jaka silą trzeba dokręcać te łożyska??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na maksa ile mozesz dokrecasz a pozniej pol obrotu cofasz klucz po kilkudziesieciu km sprawdzasz jeszcze raz luz na kole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym pół obrotu, to lepiej się nie kierować, inni piszą 1/4 obrotu. Ustawia się tak, że się dokręca silnie (oczywiście bez przesady) i popuszcza małymi stopniami. Należy przy tym obracać kołem i sprawdzać luz - ma być minimalny. Najlepiej ostatecznie ustawiać, gdy koło z oponą jest przykręcone do tarczy - wtedy lepiej czuć ten luz. W książce piszą, że podkładka pod śrubą ma się przesuwać pod naciskiem śrubokręta bez tworzenia dźwigni. Ale ktoś pisał, że ten luz wtedy wychodzi za duży. Ja mam tak u siebie i jest pewnie trochę duży, ale na razie jeżdżę. Już lepszy jest większy niż za mały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może u mnie nie są łożyska.

mam luzy na kołach obu z tyłu ale łożyska były wymieniane w tamtym roku i na FAGi.

da coś dokręcenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zestaw łożysk do tyłu SKF 55zł - mam takie nowe do sprzedania inffo jak cos na PW

 

edit:

tarcza tył TRW 115zł

Edytowane przez andru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w czym jest w sumie problem? Hałasują ? Czy właśnie o ten luz chodzi i dlatego chcesz łożyska wymienić? Luz po prostu tam ma być (możecie się ze mną nie zgodzić ale dokręcając na maxa i póżniej 1/4 obrotu w poprzednim pasku dwa razy spaliłem łożysko) RAFAL10 spoko opisał o co tam biega :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest luz ale to konkretny i nie hałasują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności