walus501 Zgłoś #1 Napisano 25 Grudnia 2009 Witam jakie są ceny kompletów łozysk tylnych do Passata b4 z tarczą z tyłu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #2 Napisano 25 Grudnia 2009 Ja za Ruville płaciłem coś ok. 25 zł, SKF o ile dobrze pamiętam coś ok. 50 zł. Ceny możesz sprawdzić np. tu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 25 Grudnia 2009 same czesci jakas 100 zł +robota 50 do 100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #4 Napisano 25 Grudnia 2009 sam sobie założę ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #5 Napisano 26 Grudnia 2009 SKF komplet na dwa koła to gdzieś koło 100 zł, do tego jeszcze smar. Tylko przygotuj się na walkę ze śrubami jarzma hamulca z tyłu. Jeżeli długo nie były odkręcane to jest bardzo ciężko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #6 Napisano 26 Grudnia 2009 a może pamiętasz jakie tam idą klucze i co będzie mi potrzebne?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #7 Napisano 26 Grudnia 2009 13 15 i imbus 8 do tego porzadny mlotek i dluga przedluzka a jak nie puszcza sruby to bedzie potrzeba wykretak z wiertarka albo spawarka i sruby zeby przyspawac i odkrecic do lozyska kombinerki klucz 24 i wybijak do biezni lozyska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #8 Napisano 26 Grudnia 2009 eee to dam rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #9 Napisano 26 Grudnia 2009 Ja za Ruville płaciłem coś ok. 25 zł, SKF o ile dobrze pamiętam coś ok. 50 zł. Ceny możesz sprawdzić np. tuTo w silniku 1Z masz tył na tarczy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #10 Napisano 26 Grudnia 2009 A no mam. A tak poza tym to do bębnów i tarcz idą te same łożyska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #11 Napisano 26 Grudnia 2009 To w silniku 1Z masz tył na tarczy ? Rocznik '96 ma tarcze z tyłu Też mam w 1Z tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2009 Ja też w 1Z mam tarcze. Pisali swego czasu na forum, że bez palnika i podgrzania śrub się nie obejdzie. U mnie na szczęście dało radę, ale ciężko. Potrzebny klucz imbus 8 mm, ale bardzo dobrej jakości, i żeby jego wymiar był możliwie największy. Piszę tak dlatego bo się przekonałem przy pomiarze suwmiarką dwóch imbusów 8 mm, że była różnica. Im większy, tym mniejsze ryzyko, że przeskoczy w śrubie. No i oczywiście spory młotek. U mnie te śruby odkręcił znajomy, ale ile się namęczył ... . Przecinakiem bił w śrubę w tą stronę, w którą się odkręca, widać po śladach. W końcu dzięki tym dobrym imbusom puściły. Ale teraz mam nowe z serwisu. Pozdrawiam i powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #13 Napisano 27 Grudnia 2009 Spoko, ja u siebie niestety nie mam i tak patrze tu kolega piszę że ma w 1Z, wydawało mi się że tarcza to tylko w mocniejszych silnikach była montowana. To mnie zdziwiliście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #14 Napisano 27 Grudnia 2009 a z jaka silą trzeba dokręcać te łożyska?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #15 Napisano 27 Grudnia 2009 na maksa ile mozesz dokrecasz a pozniej pol obrotu cofasz klucz po kilkudziesieciu km sprawdzasz jeszcze raz luz na kole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #16 Napisano 27 Grudnia 2009 Z tym pół obrotu, to lepiej się nie kierować, inni piszą 1/4 obrotu. Ustawia się tak, że się dokręca silnie (oczywiście bez przesady) i popuszcza małymi stopniami. Należy przy tym obracać kołem i sprawdzać luz - ma być minimalny. Najlepiej ostatecznie ustawiać, gdy koło z oponą jest przykręcone do tarczy - wtedy lepiej czuć ten luz. W książce piszą, że podkładka pod śrubą ma się przesuwać pod naciskiem śrubokręta bez tworzenia dźwigni. Ale ktoś pisał, że ten luz wtedy wychodzi za duży. Ja mam tak u siebie i jest pewnie trochę duży, ale na razie jeżdżę. Już lepszy jest większy niż za mały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #17 Napisano 27 Grudnia 2009 To może u mnie nie są łożyska. mam luzy na kołach obu z tyłu ale łożyska były wymieniane w tamtym roku i na FAGi. da coś dokręcenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andru Zgłoś #18 Napisano 27 Grudnia 2009 (edytowane) zestaw łożysk do tyłu SKF 55zł - mam takie nowe do sprzedania inffo jak cos na PW edit: tarcza tył TRW 115zł Edytowane 27 Grudnia 2009 przez andru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #19 Napisano 27 Grudnia 2009 A w czym jest w sumie problem? Hałasują ? Czy właśnie o ten luz chodzi i dlatego chcesz łożyska wymienić? Luz po prostu tam ma być (możecie się ze mną nie zgodzić ale dokręcając na maxa i póżniej 1/4 obrotu w poprzednim pasku dwa razy spaliłem łożysko) RAFAL10 spoko opisał o co tam biega Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #20 Napisano 27 Grudnia 2009 jest luz ale to konkretny i nie hałasują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach