zaba371 Zgłoś #1 Napisano 20 Grudnia 2009 witam mam problem z paskiem odpala popracuje troszke i gasnie co zauważyłem to ze powietrze kotłuje w przewodzie paliwowym piana az sie tworzy i jak zgasnie to słysze jak powietrze sie wraca do zbiornika (bulgocze) i jak znowu ccem odpalic to długo kreci az zassie rope i zapalie ale za pare sekund gasnie ... jakies rady ?? co to moze byc ? dodam ze podociskałem opaski przy filtrze paliwa a filtr był wymieniany jakies 10 tys temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 20 Grudnia 2009 odpowietrz układ i bedzie oki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #3 Napisano 20 Grudnia 2009 odpowietrz tzn jak ?? dodałem ze za ktoryms tam razem 5 jak tak odpale zgqsnie odpale zgasnie to jest dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-oli- Zgłoś #4 Napisano 20 Grudnia 2009 Przekręć kluczyk tak aby kontrolki się zaświeciły i pompuj ręczną pompką znajdującą się na filtrze paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #5 Napisano 20 Grudnia 2009 takowej pompki niema w pasku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #6 Napisano 20 Grudnia 2009 Prawdopodobnie gdzieś jest nieszczelnośc na wężacz zasilających, i powietrze dostaje sie do układu. Pomocnym może okazać sie założenie zaworka zwrotnego jednak nieszczelnosć i tak musisz znaleźć. Często pojawia sie na zagięciach lub złączach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oleksy Zgłoś #7 Napisano 20 Grudnia 2009 Witam Mam podobny problem z powietrzem w przewodach. Dodam że wszystko sprawdzone [przewody nowy filtr itd ]Jest jakiś sposób na odpowietrzenie układu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #8 Napisano 20 Grudnia 2009 a co powiecie na to ze parafina sie tytracila i przytkała filtr paliwa ??? tak stwierdzil znajomy mechanik bo miał juz 20 wozow z takim przypadkiem ... wiec jutro sprawdze najpierw bede ac wrzątek na filtr a jak nie pomoże to wymienie filterek odrazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niemniem Zgłoś #9 Napisano 20 Grudnia 2009 co do odpowietrzania to u nas układ paliwowy sam sie odpowietrza ... i nie ma żadnej pompki czy kranika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oleksy Zgłoś #10 Napisano 20 Grudnia 2009 Na jakiej zasadzie sam się odpowietrza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #11 Napisano 20 Grudnia 2009 odpowietrzanie następuje samoczynnie , pompa wtryskowa zaciąga paliwko ze zbiornika przepompowując powietrze przez powrót . Ja w tym przypadku postawiłbym na filtr paliwa jak żaba napisał parafina mogła go przyblokować . Ja wymieniałem wczoraj filtr i o dziwo:eek: był praktycznie do połowy zamarznięty ( nie spuszczałem wody z odstojnika ) teraz nowy śmiga jak talala . w przypadku zasysania powietrza to warto zamontować zawór zwrotny koszt 12- 18 zeta a jest zaje.... poprawa nie schodzi paliwko z powrotem. Taka mała uwaga tankujcie pewne paliwo nie będzie problemu . odejście moze od tematu ale moje spostrzeżenie : tankując 10 litrów ropki ze wschodu zrobiłem 120 km a normalnie na takiej samej ilości polskiej ropy 180 km , więc oszczedność niecałe 40 groszy na litrze nie ma sensu i jest praktycznie bezsensowne , oczywiście nie wiadomo co naleją czy przypadkiem nie zamarznie !:637: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tom69 Zgłoś #12 Napisano 21 Grudnia 2009 U mnie to samo, powietrze w przewodach dostaje się prawdopodobnie na oringu tego plastikowego trójnika (podgrzewacza) na powrocie, do filtra. Często się zdaża że przetarte są te przeźroczyste przewody dochodządze do pompy wtryskowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #13 Napisano 21 Grudnia 2009 Też walczyłem z pianą w przewodach.Założyłem zawór zwrotny i...wywaliłem całkowicie filtr z podgrzewaczem,dałem zwykły i mam spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiciusb3 Zgłoś #14 Napisano 21 Grudnia 2009 (edytowane) tez tak mialem jak byl zimny to szlo powietrze w porzewodzie.az te ostatnie mrozy zmusily mnie do wymiany filtra i juz nie ma bombelkow w przewodzie.nie sugeruj sie tym ze 10tys temu byl wymieniony filtr.bo ja tez myslalem ze mam jeszcze dobry ale przed zima powinno sie wymielnic koszt niewielki a mniejsze problemy.i nie trzeba odopwietrzac wystarczy zalac filtr a on sam sie odpowietrzy.mozna tez na wtryskach odpowietrzyc tzn na przewodach.a jesli zaczelo sie to dziac po ostatnich mrozach to napewno parafina przytyka filtr i dlatego tak sie dzieje. Edytowane 21 Grudnia 2009 przez kiciusb3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #15 Napisano 21 Grudnia 2009 a wiec panowie tak jak mowilem i kilku kolego parafinka w filtrze kupiłem dzisiaj filterem Mann wymieniłem i malina zobaczymy jak jutro a co do robpy to nigdy wiecej ropy ze wschodu ;/ a z tym zaworkiem powrotnym to byś moze mogl zrobić zdjecie gdzie to zamontowales w jakim miejscu i jak ten zaworem wyglada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek88_5 Zgłoś #16 Napisano 21 Grudnia 2009 witam mam podobny problem z tym że po wymianie przewodów gumowych już nie ciągnie powietrza. z tym że cofa się paliwo po postoju ok.5 godzin ucieka z pompy wtryskowej. i jeszcze jedno pytanko przy rozruchu wyskakuje automat w rozruszniku ,bendiks chodzi dalej ale silnik nie kręci po kilku razach jest dobrze( tylko na zimno) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #17 Napisano 22 Grudnia 2009 (edytowane) zaba371 Zaworek założyłem przed filtrem na zasilaniu z zbiornika. Wstukaj na allegro "zawór zwrotny" "zawór zwrotny paliwa"i będziesz miał na tacy jak to wygląda Trzeba tylko dopasować średnicę dysz do przewodów dwie opaski zaciskowe i gotowe ps:jak nie masz już problemu z pow.w przewodach i cofającym się paliwem to go nie zakładaj bo??? po co??? tomek88_5 U Ciebie ten zaworek powinien załatwić sprawę z cofającym się paliwem wygląda tak jak by zawór w pompie nie trzymał.Ale u siebie założyłem go niepotrzebnie bo winowajcą za bąbelki i cofanie się ropy do zbiornika był filtr.Wymieniłem przewody, powietrza już w nich nie było ale paliwo powoli bo powoli uciekało dalej.Dopiero jak zmieniłem filtr (jak pisałem wyżej zwykły bez podgrzewacza nie ma się którędy zapowietrzać ) wszystko jest tak jak być powinno. Edytowane 22 Grudnia 2009 przez sl@wek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #18 Napisano 22 Grudnia 2009 no wlasnie dzisiaj patrzyłem z rana po nocy czy jest powietrze to nic nie było po odpaleniu tak samo takzę myśle ze jest git takze ciagle jest paliwko w przewodzie niema powietrza nic a nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek88_5 Zgłoś #19 Napisano 22 Grudnia 2009 tak tylko wszystko rozchodzi się o to że zaworek już mam od dwóch miesięcy i nic nie pomógł a założyłem go przy zbiorniku. wszystko wskazuje że przez przewód powrotny ciągnie lewe powietrze???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #20 Napisano 23 Grudnia 2009 A co z filtrem?U mnie zasysało powietrze przez podgrzewacz.Nie napisałem o tym że wymieniłem dodatkowo wszystkie wężyki od nadmiaru. U mnie:zawór+filtr+wężyki = brak bąbli,brak cofania. Załóż zaworek zaraz przed filtrem.Próba nie strzelba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach