Skocz do zawartości
lofi

Jak przetrwac mrozy ???

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. od jakiegoś czasu a konkretnie kiedy temp. spadło poniżej 0 stopni zauważyłem że mój samochód zamarza od środka....

 

Nie wiem czym to jest spowodowane ale ... pojawiający się szron na szybach wewnątrz jest zbyt "gruby" zebym byl pewny ze to tylko wilogc i róznica temperatur....

 

Podejrzewam że któaś z uszczelek... może być troszkę wypaczona....

Jednak poszukuję na forum potwierdzenia mojej teorii lub innych wskazówek..

jednak dalszy problem mój polega na tym że kiedy samochód rozgrzeje się to temperatury właściwej nawiew nie jest zbyt "gorący" żeby sobie poradzic nawet ze szronem od wewnatrz... (po ok 20 km nie do konca czysta szyba) ...

Rozumiem ze np dzisiaj miałem jazde przy -18 stopni ... jednak ogrzewanie pozostało tylko nazwą

 

Oczekuję dyskusji na temat jak pozbyc się ew. wilgoci....z wewnatrz.... i jak sprawdzic .... które uszczelki są OK a które nie...??

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że masz padnięty termostat. W moim pasku po przejechaniu 20km można robić saunę a w twoim pasku powinno już być dawno gorąco (benzyna szybciej się grzeje). Co do nieszczelności uszczelek to trudno będzie to sprawdzić np poprzez polewanie wodą drzwi, zanim woda doleci do połowy drzwi to już zamarznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W okresie zimowym głównym czynnikiem wnoszącym wilgoć do auta jesteśmy my sami....(śnieg na butach, ubraniu itd.).

 

Po pierwsze cały snieg i woda z dywaników raus! z auta.

Pod dywaniki możesz połozyc po kilka gazet które wchłoną wilgoć. (regularnie je wymieniać)

Wymienić filtr przeciw pyłkowy.

Szyby od wewnatrz po dokładnym wyczyszczeniu przetrzeć środkiem antyroszeniowym. (anty para itp.)

 

I jedna ważna zasada po nagrzaniu auta i skończonej jeżdzie pootwierac wszystkie dzwi i tylną klape (jeśli akurat nie wali grubo śniegiem) na ok 1-2 min. aby dokładnie przewietrzyć wnętrze!. Czym zimniejsze powietrze tym bardziej jest suchsze, mróz doskonale wysusza !.:D

Jeśli akurat wjezdzamy do nieogrzewanego garażu mozna poprostu szyby zostawic do połowy otwarte.

 

 

Zawsze tak robie i nigdy na drugi dzień nie miałem zaszronionych szyb od wewnątrz. Poprostu wilgoć/woda w ciepłym aucie paruje i w pierwszej kolejności siada na zimnych szybach gdzie zajebiaszczo zamarza....:D A jeśli podszas jazdy zmarzają CI szyby to niestety musisz popracować nad układem chłodzenia/ogrzewania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lofi wczoraj jechalem przy minus 18 trase 50 km przy predkosci 80 km no i gdy silnik osiagnal wlasiwa temp to tez z przednich szyb i bocznych nie do konca zszedl szron. ale coż taki mroz to nielada wyzwanie dla naszych paskow. jutro montuje dodatkowa elketryczna nagrzewnice podlaczna pod zapalnicze. mam nadzieje ze pomoze przy takich mrozach . pozdro;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki mróz nie jest żadnym wyzwaniem (-18) kiedyś było minus 25 i więcej, i sie jeżdziło wartburgami, fiatami, maluchami i innymi wynalazkami ktore dawały sobie radę pomimo ogromnego zacofania technicznego w stosunku do naszych passatów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgodze sie ze wszystkimi przedmowcami... ale jak sprawdzic czy ten termostat dziala poprawnie??VAG??? bez mrozu gdzeje idealnie .... jednak faktycznie.... kuleje przy niskich temperaturach.... co do wilgoci.... faktycznie czlowiekowi do glowy nie przychodzi odrazu po wyjsciu z auta wyczyscic ...dywaniki.... a zawsze sie o tym przypomina innym uzytkownikom ....

 

dzieki za podpowiedzi....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzej silnik, podłącz VAG-a i sprawdź jaką temp.podaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jutro montuje dodatkowa elketryczna nagrzewnice podlaczna pod zapalnicze. mam nadzieje ze pomoze przy takich mrozach . pozdro
Takie cos to powinno sie montowac w maluchach itp. a nie ty do passata. Jak ci silnik nagrzewa sie do 90'C to i nagrzewnica powinna miec taka temp. Pewnie masz albo zapowietrzona albo apchana nagrzewnice. U mnie jak jade to trzyma 90 ale jak juz sie zatrzymam i nie gasze silnika to szybko spada pomimo ze mam nowy termostat . A tez mam zapowietrzona bo nie daje tak goracym powietrzem jak w drugim aucie. (Astra 93r.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok capslok to jak zapowietrzona to co zrobic by ja odpowietrzyc?? u mnie zawsze trzyma 90 stopni i nabiera temp rownomiernie . zamonuje takie cos zeby w odcinkach 3 -4 km miec troche cieplego powietrza przy minus 20 stopniach

Edytowane przez marko002

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok capslok to jak zapowietrzona to co zrobic by ja odpowietrzyc?? u mnie zawsze trzyma 90 stopni i nabiera temp rownomiernie . zamonuje takie cos zeby w odcinkach 3 -4 km miec troche cieplego powietrza przy minus 20 stopniach

Podnieś maskę,zdejmij osłonę z podszybia, będziesz widział dwa gumowe przewody wchodzące w ścianę grodziową, kombinerkami ściśnij opaski,powinno się odpowietrzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego ja wyczytalem na forum to jest uklad co sam sie odpowietrza i nie trzeba nic robic. Ja u siebie po wymianie termostatu, zalalem do pelna zbiorniczek wyrownawczy odpalilem auto ogrzewanie na full wentylator na full i chodzil z pol godz. az sie nagrzal i niby cieple powietrze leci ale nie gorace, takze mi sie wydaje ze jeszcze nie dokonca sie odpowietrzyla.

zamonuje takie cos zeby w odcinkach 3 -4 km miec troche cieplego powietrza
na 3-4 km to i taka elektryczna nagrzewnica chyba nie tez nie bedzie zdawala egzaminu choc nie kloce sie bo teraz sa rozne wynalazki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czasmi za bulgocze w nagrzewnicy bo slysze jak dodam gazu na 2 tys to pod kokpitem cos zabulgocze. kurde czy zdjac ten przewod co wychodzi od nagrzewnicy ?? tam jest dziurka jakas na nim. zobaczymy czy zda egazmin ta moja hiszpanska nagrzewnica elektryczna moc 160 v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czasmi za bulgocze w nagrzewnicy bo slysze jak dodam gazu na 2 tys to pod kokpitem cos zabulgocze. kurde czy zdjac ten przewod co wychodzi od nagrzewnicy ?? tam jest dziurka jakas na nim. zobaczymy czy zda egazmin ta moja hiszpanska nagrzewnica elektryczna moc 160 v

 

ściagnij lekko ten przewód (właśnie ta ;dziurka;jest do odpowietrzania) odpal auto i jak pojawi sie plyn bez powietrza to naciagnij przewód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba przy -18 to samo standardowe ogrzewanie to za mało, szczególnie w TDI, bo ten silnik wytwarza mniej temperatury niż benzyna. Nagrzewnica nie ogrzeje powietrza tak żeby było gorące.. a to co ogrzeje to zabierze temperaturę silnikowi i temperatura silnika od razu spada.. tak jest u mnie a termostat i czujniku mam sprawne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lofi, na te szyby marznące od środka ja mam sposob. Jak wracam z trasy przestawiam klimatronik na zimne , ale co najważniejsze, otwórz wszystkie drzwi i poczekaj aż środek sie ochłodzi. Rano pozostaje skrobanie tylko od zewnątrz. Spróbuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy zda egazmin ta moja hiszpanska nagrzewnica elektryczna moc 160 v

 

:) :) :) Taką nagrzewnicą to nawet włosów nie wysuszysz.

Suszarka do włosów ma 400V :);)

 

Kolega taką miał, na mrozie 20cm od nagrzewnicy było zimno - odrazu wyrzucił ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od jakiegoś czasu a konkretnie kiedy temp. spadło poniżej 0 stopni zauważyłem że mój samochód zamarza od środka....

 

Nie wiem czym to jest spowodowane ale ... pojawiający się szron na szybach wewnątrz jest zbyt "gruby" zebym byl pewny ze to tylko wilogc i róznica temperatur....

Bo masz zamoczoną tapicerkę podłogową, czyli leje ci się po podłodze woda - to po pierwsze. Ina rzecz, to sporo wilgoci jest w tapicerce samochodu. Jak już wyjdziesz z auta to ta wilgoć po prostu osadza sie na szybach i zamarza. Przez dach ci przecież woda nie leci. najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie, to porzadne wygrzanie wnętrza farelką. Przymykasz drzwi, lekko uchylasz ze dwie szyby, zeby powietrze miało gdzie wylatywac i grzejesz. Dopóki nie wysuszysz tapicerki to tak będziesz miał całą zimę. A jeśli o uszczelki chodzi to najpierw musisz wyjac obudowe filtra kabinowego oraz obudowę komputera sterującego silnikiem. Pod nimi są uszczelki z gąbki, które na pewno już dawno zeżarło. Oczyszczasz te miejsca, walisz dookoła silikonem i składasz.

 

 

jednak dalszy problem mój polega na tym że kiedy samochód rozgrzeje się to temperatury właściwej nawiew nie jest zbyt "gorący" żeby sobie poradzic nawet ze szronem od wewnatrz... (po ok 20 km nie do konca czysta szyba) ...

Rozumiem ze np dzisiaj miałem jazde przy -18 stopni ... jednak ogrzewanie pozostało tylko nazwą

A ogrzewanie to nic innego jak wadliwy termostat, zapowietrzony układ lub zdychajaca pompa wody. U mnie nawet przy -20 stopniach to jakbym dał na 27 czy 29 w aucie to bym się ugotował po pewnym czasie. :D I nawet przy tak niskich temperaturach, mam na trasie ustawione przeważnie 23-24 stopnie i jest bardzo ciepło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo masz zamoczoną tapicerkę podłogową, czyli leje ci się po podłodze woda - to po pierwsze. Ina rzecz, to sporo wilgoci jest w tapicerce samochodu. Jak już wyjdziesz z auta to ta wilgoć po prostu osadza sie na szybach i zamarza. Przez dach ci przecież woda nie leci. najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie, to porzadne wygrzanie wnętrza farelką. Przymykasz drzwi, lekko uchylasz ze dwie szyby, zeby powietrze miało gdzie wylatywac i grzejesz. Dopóki nie wysuszysz tapicerki to tak będziesz miał całą zimę. A jeśli o uszczelki chodzi to najpierw musisz wyjac obudowe filtra kabinowego oraz obudowę komputera sterującego silnikiem. Pod nimi są uszczelki z gąbki, które na pewno już dawno zeżarło. Oczyszczasz te miejsca, walisz dookoła silikonem i składasz.

 

 

 

A ogrzewanie to nic innego jak wadliwy termostat, zapowietrzony układ lub zdychajaca pompa wody. U mnie nawet przy -20 stopniach to jakbym dał na 27 czy 29 w aucie to bym się ugotował po pewnym czasie. :D I nawet przy tak niskich temperaturach, mam na trasie ustawione przeważnie 23-24 stopnie i jest bardzo ciepło.

hmmm.. no ze 2 miesiace temu zmienialem caly uklad rozrzadu z pompa..wiec...:) mam nadzieje ze to tylko zapowietrzenie ukladu.... a ten termostat ...to mozna prosic o wrzutke z ETKI .. z numerem do mojego modelu ..dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

;] dzieki "za wsparcie"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności