kamyk Zgłoś #1 Napisano 18 Grudnia 2009 witam.czy ktos przerabial juz to?plyn w zbiorniku spryskiwaczy szyb, mam niestety do ok. -5.w zbiorniku nie zamarzlo nic,lecz gdy chce spryskac szyby zalaczaja sie wycieraczki,lecz nie slychac wogole silniczka spryskiwaczy-pewnie zamarzl.czy wiecie gdzie sie znajduje ten silniczek,poniewaz chce go rozmrozic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 18 Grudnia 2009 Silniczek masz na samym dole zbiornika. Bliżej drzwi kierowcy. Najprościej to przez nadkole się tam dostać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pvd Zgłoś #3 Napisano 18 Grudnia 2009 Raczej sam płyn zamarzł przy dyszach niż pompka, ja również mam płyn zimowy ale dzisiaj też przy -13 raz mi zamarzł, zresztą jak spsikam na szybę to po 20 sek już jest lud , myśle że pomogły by tu podgrzewane dysze spryskiwaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek-b5 Zgłoś #4 Napisano 18 Grudnia 2009 weź opalarkę i spróbuj nagrzać dysze i wężyki do nich przyczepione, powinno pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 18 Grudnia 2009 Wczoraj taż mi zamarzł płyn "ZIMOWY" i miałem ten sam problem. Pomogła mi opalarka. Podgrzałem przewody bo były na całej długości zamarznięte. Teraz mam tylko zalany koncentrat i jest dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 18 Grudnia 2009 myśle że pomogły by tu podgrzewane dysze spryskiwaczy. Nie masz podgrzewanych? Myślałem, ze w 3BG to już standard. Bo ja w swoim MAM A jest starszy od twojego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #7 Napisano 18 Grudnia 2009 Dzisiaj przeżyłem to w aucie służbowym (T4). Droga do Koszalina ruszyłem spod domu (-9) spryskiwacz nie działał dojechałem pod sklep 15 km ode mnie. Pod sklepem postał ok. 30 min. Wracam do auta, w samochodzie zimno spryskuję szyby - leci. Wyjechałem w dalszą drogę uzupełniając zimowym płynem, bardzo szybko resztki soli i błota osiadły na szybie, próbuję spryskać szyby....gó..o. Przechlapane w miejscach z zakolami dla autobusów wysiadałem i smarowałem szyby śniegiem. Na chwilę pomagało jak chwilę auto postało rozmarzały przewody (w trasie -9 stopni) po ruszeniu dalej nie działały spryski. Wniosek zbyt rozrzedzony płyn zimowy. Trzeba kupić płyn o niższej temp. zamarzania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #8 Napisano 18 Grudnia 2009 A jak działają podgrzewane dysze chyba mam takie bo przy spryskiwaczach mam jakieś owalne "coś" do którego wchodzą kable Włączają się automatycznie czy razem z czymś ?? Czy spryski reflektorów też mają podgrzewanie?? Bo tak się składa że też zamarzł mi "zimowy" płyn nawet dolałem 0,5 denaturatu ale dziś znowu d**a I jutro czeka mnie grzanie przewodów bo w garażu temp prawie jak na zewnątrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #9 Napisano 18 Grudnia 2009 Trzeba wlać denaturaciku do płynu i po kłopocie. Dziś za pomocą resztki tandetnej wódeczki z lodówki myłem okna na zewnątrz domu - pomogło! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 18 Grudnia 2009 ja ostatni kupiłem z biedronki płyn i na opakowaniu jest ze wytrzymuje -23 *C a to była banka 4L za nie całe 10zł i jak narazie nie ma probemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk Zgłoś #11 Napisano 18 Grudnia 2009 Silniczek masz na samym dole zbiornika dzieki.zamiast odpoczywac w week,bedzie trzeba paska rozgrzac.coz...zima Raczej sam płyn zamarzł przy dyszach niż pompka raczej nie.po probie wlaczenia nie slychac wogole pompki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 18 Grudnia 2009 A jak działają podgrzewane dysze chyba mam takie bo przy spryskiwaczach mam jakieś owalne "coś" do którego wchodzą kable Włączają się automatycznie czy razem z czymś ?? Włączaja się automatycznie gdy włączasz spryskiwacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kacza Zgłoś #13 Napisano 18 Grudnia 2009 ja ostatni kupiłem z biedronki płyn i na opakowaniu jest ze wytrzymuje -23 *C a to była banka 4L za nie całe 10zł i jak narazie nie ma probemów yhmmm...mi to przy -12 C zamarzlo ... AXA tez tak samo marznie ;/ ehhh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek-b5 Zgłoś #14 Napisano 18 Grudnia 2009 Trzeba wlać denaturaciku do płynu i po kłopocie. denaturat nie rozmrozi tego co już zamarzło, jedynie zpaobiegnie zamarzaniu reszty. a co do grzanych sprysków to owszem dużo dają, ale jak zamarznie w przewodach przed spryskami to i tak one nie pomogą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molo Zgłoś #15 Napisano 18 Grudnia 2009 Mnie się wydaje że działaja wraz z ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Manfred Zgłoś #16 Napisano 23 Grudnia 2009 ja mialem to samo niedawno w te mrozy co teraz byly tez mi zamarzl plyn od sprysku i nie bylo slychac silniczka wogole jak zalaczaly sie wycieraczki . ja to nalalem cieplej wody do zbiorniczka i zapalilem auto gdzien na 20 min po czym przyszedlem i spryski dzialaja jak dawniej tylko cala wode wypsikaj przed zalaniem plynu 100% sprawdzony patent pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majgrzech Zgłoś #17 Napisano 24 Grudnia 2009 Jeszcze jedna rada - jeżeli już przymarznie płyn w zbiorniku(wtedy nie słychać pompki) to lepiej nie próbować w nadziei że odpuści bo można spalić silnik w pompce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-oli- Zgłoś #18 Napisano 24 Grudnia 2009 Mnie się wydaje że działaja wraz z ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek. mi tez sie tak wydaje! Tylko jak sprawdzic czy działa podgrzewanie w spryskiwaczach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #19 Napisano 24 Grudnia 2009 Mnie się wydaje że działaja wraz z ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek. mi tez sie tak wydaje! Wydaje mi się, że one są zasilane cały czas. A grzeją kiedy trzeba - element grzejny PTC. Zgadza się ,coś mi się po...myliło - są zasilane cały czas z szyny "75x" poprzez bezpiecznik S1. wychodzi na to że grzeją cały czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #20 Napisano 25 Grudnia 2009 Prawdopodobnie są pod napięciem cały czas, a kiedy dysza przymarznie, lód zamyka obwód między dwoma elektrodami i wtedy zaczyna grzać, aż do stopienia lodu. Fajna sprawa niestety czasem potrafi zamarznąć w przewodzie przed dyszą i wtedy dysze nie pomogą A jak sprawdzić czy działa-cóż moje mi działają, bo mimo używania dziadowskich angielskich płynów (które bez podgrzewanych dyszy potrafią w nich zamarznąć i przy +1...), jeszcze mi nie przymarzły dysze. W poprzednich autach bez podgrzewania, często się wściekałem na te beznadziejne "zimowe" płyny zamarzające przy plusie . Dodatkowo, krótko po uruchomieniu silnika na mrozie, gdy maska jest jeszcze oszroniona, widać dwa wytopione placki w szronie na masce wokół dysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach