tomery Zgłoś #1 Napisano 18 Grudnia 2009 Witam Koledzy. Dzisiaj rano w GIV/Bora , silnik AJM , przy -12*/-13*C po kolejnej (chyba 5 lub 6) próbie odpalenia w końcu zagadał. Ale ........... zaświeciła mi się (i cały czas świeci) taka żółta kontrolka (pasażer w fotelu z kółkiem na brzuchu z pasem w poprzek - zgaduję że to airbag). Zazwyczaj po przekręceniu kluczyka, po kontroli wszystkich układów , kontrolki (miedzy innymi ta opisywana od airbaga ???) gasły - obecnie ta jedna swieci cały czas. Pytanie jest takie : czy spadek napięcia na aku podczas długotrwałego kręcenia mógł spowodować wywalenie błędu ? czy raczej taki zbieg okoliczności że na mrozie (przedwczoraj przy -11*C nic nie świeciło) zdechł układ airbag (jakiś styk czy cóś w tym stylu) ???? Jak się zapatrujecie na ten problem ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 18 Grudnia 2009 sprawdz błedy i bedzisz wiedziałgdzie miej wiecej szukac usterki mozliwe ze jakis styk w kostkach czy przewód czy cos takiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 18 Grudnia 2009 czy spadek napięcia na aku podczas długotrwałego kręcenia mógł spowodować wywalenie błędu ? Tak, jak najbardziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2009 (edytowane) Rozumiem, że zapalenie się (i ciągłe świecenie) tej kontrolki sygnalizuje jakiś błąd. Zakładając, że teoria ze spadkiem napięcia podczas odpalania (potwierdzona przez Kuczlawa , może inni też się wypowiedzą na jej temat ???) jest prawdziwa to : Czy po odpaleniu i podładowaniu akumulatora podczas jazdy nie powinna zgasnąć ? Czy może jednak w jakimś urządzeniu zapisał się błąd , a świecenie kontrolki tylko sygnalizuje jego obecność ? Jeśli błąd gdzieś się zapisał, to gdzie ? Czy odpięcie zasilania z aku ten błąd skasuje (kontrolka zgaśnie) czy raczej potrzebne jest podłączenie do komputera w celu jego skasowania? Pozdrawiam Edytowane 19 Grudnia 2009 przez tomery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #5 Napisano 19 Grudnia 2009 Ostatni ustawiałem znajomemu strzałki na zegarach bo opadły. Aby do tego się zabrać trzeba odpiąć poduszkę w kierownicy, po włączeniu zapłonu wyskoczył błąd poduszki. Jak już wszystko poskładałem błąd trzeba było wykasować Vag-iem. Z ciekawości chciałem sprawdzić czy odłączenie akumulatora na 10min pomoże, ale się nie udało. Zawsze można spróbować skasować błąd poprzez odłączenie akumulatora jak się nie ma Vag-a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 19 Grudnia 2009 W przeciwieństwie do ABSu kontrolka airbaga nie zgaśnie, trzeba ja ręcznie wykasować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #7 Napisano 19 Grudnia 2009 czy spadek napięcia na aku podczas długotrwałego kręcenia mógł spowodować wywalenie błędu ? oczywiścieCzy po odpaleniu i podładowaniu akumulatora podczas jazdy nie powinna zgasnąć ?nieCzy może jednak w jakimś urządzeniu zapisał się błąd , a świecenie kontrolki tylko sygnalizuje jego obecność ? Jeśli błąd gdzieś się zapisał, to gdzie ? tak, w sterowniku Air Bag (0532) - Supply Voltage B+ (w sumie zgadywanka, trzeba podpiąć auto pod kompa)Czy odpięcie zasilania z aku ten błąd skasuje (kontrolka zgaśnie) czy raczej potrzebne jest podłączenie do komputera w celu jego skasowania? niestety, sterownik poduszek jest tak okropny, że trzeba koniecznie wykasować błąd przez podpięcie pod VAG. Przy okazji sczytaj dokładnie wszystkie błędy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #8 Napisano 22 Grudnia 2009 Witam ponownie. Panowie, mam jeszcze takie przemyślenia i spostrzeżenia apropos spadku napięcia na aku. Parę razy zdażyło mi się odkręcać i zdejmować klemę z aku - przecież w takiej sytuacji na ułamek sekundy kontakt jest na tyle słaby (ale jednak jest , a więc prąd zasila airbagi) że ledwo co go wystarcza do zasilania airbagów (i całej elektroniki z nimi związanej). Czy podczas operacji zdejmowania klemy nie powinien pojawić się błąd airbaga ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-oli- Zgłoś #9 Napisano 23 Grudnia 2009 z tego co wiem to airbagi są "aktywne" jeszcze przez parę minut po odłączeniu akumulatora i może dla tego nie wyskakuje błąd! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #10 Napisano 25 Grudnia 2009 (edytowane) To raczej nie o to chodzi, system airbagow zalacza sie jesli masz wlacozny zapłon, dlatego podczas odpalania i za duzego spadku napiecia wyrzuca bład, bo wtedy ten system pracuje, natomiast gdy odlaczasz klemy nie masz włączonego zapłonu co za tym idzie system poduszek nei pracuje i dlatego nie wyrzuca błędu,tak samo nie wyrzuca błedu gdy wypniemy kostki przy fotelach i pozniej podlaczymy je ponownie, a to wszystko robimy na wyłączonym zapłonie, natomiast gdy tylko przekręcimy wtedy kluczyk natychmiast pojawia się błąd. Edytowane 25 Grudnia 2009 przez Wazzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 25 Grudnia 2009 To raczej nie o to chodzi, system airbagow zalacza sie jesli masz wlacozny zapłon, dlatego podczas odpalania i za duzego spadku napiecia wyrzuca bład, bo wtedy ten system pracuje, natomiast gdy odlaczasz klemy nie masz włączonego zapłonu co za tym idzie system poduszek nei pracuje i dlatego nie wyrzuca błędu,tak samo nie wyrzuca błedu gdy wypniemy kostki przy fotelach i pozniej podlaczymy je ponownie, a to wszystko robimy na wyłączonym zapłonie, natomiast gdy tylko przekręcimy wtedy kluczyk natychmiast pojawia się błąd. zgadzam sie z kolega tak jak napisał tak działaja poduchy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach