J@ceq Zgłoś #21 Napisano 14 Grudnia 2009 Czyli reasumujac jest to cos powaznego i wymaga konkretnych krokow w tym kierunku?? Damian każda drobna rzecz nie naprawiana w aucie może się przeinaczyć w poważną usterkę. Wiskoza szumi do momentu aż łożysko się nie zatrze, potem śą różne tego skutki do opisanych włącznie przez Danka. Może też to być sprzęgiełko alternatora, zatarcie łożyska powoduje zatrzymanie się paska wielorowkowego i wkonsekwencji zerwanie paska oi wkręcenie się w rozrząd. Z napinaczami podobnie. Jeśli to łańcuszek rozrządu to zerwanie jego ... nie muszę chyba ci opowiadać. Tak jak Danek napisał jedź do dobrego mechanika z naciskiem na dobrego, a nie do pana Krzysia, Kazia czy Józia. A dobry mechanik stwierdzi co to szumi. Przez forum nie mamy możliwości usłyszenia szumu ani zobaczenia usterki, niestety nie mamy wróżek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody19881 Zgłoś #22 Napisano 15 Grudnia 2009 Nie oczekuje wrozek:) Pomyslalem ze moze ktos mial taki sam przypadek. W takim razie dziekuje wszytkim za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
somsiad3 Zgłoś #23 Napisano 16 Grudnia 2009 U mnie też jest dziwny dźwięk i myślałem, że to rozrząd, ale wskazuje wszystko na sprzęgiełko alternatora, bo dźwięk zmienia się w zależności od obciążenia, bardziej słychać na światłach, z klimą, ogrzewaniem szyby i luster, ale przy wyłącznaiu po kolei odbiorników dźwięk cichnie, ale do końca nie ustępuje, dodatkowo zaświecił mi się "generator werkstatt" na chwile, i co jakiś czas się zapala i gaśnie. Nie zaglądałem jeszcze co tam sie dzieje, ponieważ komunikat wyświetlił się dzisiaj pierwszy raz, a "dźwięk ten" jest juz z 3 miesiace Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #24 Napisano 16 Grudnia 2009 No to może też byc rolka napinacza paska klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #25 Napisano 17 Grudnia 2009 Kolego DANEK czy sprzęgło wiskotyczne mozna zregenerować ( łożysko wymienić czy cś innego ) czy tylko kupić nowe - inne mam cholerne chrobotanie w okolicy prawej cos jak by mysza po steropianie chodziła taki odgłos nie regularny i jeszcze nie oceniłem czy to alternator ,wiskoza czy pompa wspopmagania lub rolka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #26 Napisano 17 Grudnia 2009 Nie słyszałem nigdy, żeby ktos wiskozę regenerował. Ale to nie oznacza, że nie można samemu czegos z nią robić. Nie wiem - nie próbowałem. Wydasz raz 240 zeta i masz już spokój do końca dni jazdy autem Jeśli to oczywiscie wiskoza chrobocze. Ale u mnie to właśnie było to. No i chrobotanie po prawej - stojac przed silnikiem czy siedząc w aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #27 Napisano 18 Grudnia 2009 Tak to wiskza - ale nie same sprzęgło tylko łożysko na którym sprzęgło jest zabudowane , lata jak żyd po pustym sklepie . Zdjołem wiatrak z spzręgłem a to łożysko ma takie bicie i chrobotanie że hey. Niewiem jak to wymienić , trzeba chyba całą łape odkręcić i wymienić na drugie Czy ktos z was to już robił ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #28 Napisano 18 Grudnia 2009 (edytowane) Odkręcasz wiatrak od wiskozy a potem musisz sie zaopatrzyc w klucz imbus - "8" chyba - i od strony silnika wkładasz imbus w otwór w korpusie silnika - gdzie jest wiskoza. Edytowane 18 Grudnia 2009 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #29 Napisano 18 Grudnia 2009 Notak Danek to już odkręciłem wiatrak z wiskozą mam już obok ale ta wiskoza z kołem pasowym nachodzi na trzpień z łożyskiem w obudowie łapy na której jest wentylator , alternator i pompa wspomagania. Chodzi o ten trzpień a właściwie o tulejke z łożyskiem - bo przez ną przechodzi śruba imbusowa mocujaca wiskoze . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #30 Napisano 18 Grudnia 2009 (edytowane) Ale że co? Nie możesz tego rozłączyc? Sama wiskoza jest do reszty mocowana za pomocą trzech śrubek od tylnej strony. No i za bardzo nie kumam z czym właściwie masz problem. A ja to robiłem rok temu więc nie wszystko pamiętam Edytowane 18 Grudnia 2009 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #31 Napisano 18 Grudnia 2009 Tą podstawe trzeba wykrecić i wyciś łożysko na prasie (najlepiej ) i za pomocą prasy wciśniesz nowe (120 zł w serwisie dałem )w ten sposób się nie uszkodzi przy montażu go , bo wbijając młotkiem to możesz je uszkodzić .Ja wciskałem na prasie i wymieniłem wszystkie paski (klimy , alternatora i rozrządu ) i rolki wszystkie (klimy ,alternatora i rozrządu) tylko wiskoze mam starą i od około 3 miesięcy mam takie chrobotanie i sam się zastanawiam co to może być czy wiskoza czy siłownik hydrauliczny napinacza paska alternatora ??? Mój brat też to ma nawet alternator po wymianie łożysk , a odgłos dochodzi z okolic napinacza mikro lub wisko co doradzicie co to może być ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #32 Napisano 18 Grudnia 2009 Ja tą wiskozę wymieniałem z kumplem koło garażu i żadnej prasy do tego nie używaliśmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #33 Napisano 19 Grudnia 2009 DANEK -ja Ci nie powiedziałem żeby użyć prasy do demontażu wiskozy tylko do DEMONTAŻU ŁOZYSKA z obudowy do którego jest zakrecona wiskoza z kołem pasowym . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadock Zgłoś #34 Napisano 20 Stycznia 2010 Witam, mam pytanie zamierzam wymienić wiskozę u mechanika i krzyknął mi za wymianę 150 zł + urzywana wiskoza za 200 zł czy warto kupić urzywkę czy może nową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #35 Napisano 20 Stycznia 2010 Za 250 kupisz nówkę wiskozę w sklepie, wiec ja bym za 2 stówy używki nie brał. A za samą wymianę 150 zeta? Zmień mechanika, bo to jakis naciagacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadock Zgłoś #36 Napisano 20 Stycznia 2010 jakiej firmy proponujecie no i oczywiście nie za drogi a co do mechanika to chyba racja chyba na razie się wstrzymam z wymianą jak silnik jest zimny to wentylator kręci się z leciutkim oporem jak miał 90 stopni kręcił się z dużo większym oporem czy tak powinno byc czy może coś mi nawaliło proszę o podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #37 Napisano 21 Stycznia 2010 Robert-tak powinno być.Opór wzrasta wraz z temperaturą.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadock Zgłoś #38 Napisano 26 Stycznia 2010 jeszcze jedno pytanie ostatnio zauważyłem jak odpalałem silnik rano i dałem gazu to witarak wskoczył w obroty silnika tak jakby był zablokowany aż z chłodnicy zdmuchnęło jakiś nalot po porannym mrozie dzisiaj sprawdzałem co się będzie działo i było wszystko ok czy to może oznaczać że ta wiskoza pada i jest do wymiany będę wdzięczny za jakieś sugestie czy w silniku APT da się samemu wyjąć wiatrak z wiskozą mam klucz mam garaż i chęci też tylko nie wiem czy nie trzeba będzie odkręcać zderzaka Pozdrawiam Robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas_81 Zgłoś #39 Napisano 16 Lutego 2010 Koledzy a czy takie gwizdo-szumienie ( szczególnie podczas przyspieszania - linki z nagraniem w załączeniu ) to może być odgłos padającej wiskozy ? Myślałem na początku, że to turbina ale po dokładniejszym wsłuchaniu chyba dźwięk ten dochodzi z okolic visco http://przemas81.wrzuta.pl/audio/7sr8gTEdkr0/plik_audio_04 http://przemas81.wrzuta.pl/audio/1t73L3rljfY/plik_audio_05 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach