Skocz do zawartości
aro555222

ADR kontra AJM - osiągi, który szybszy bez wnikania w koszty?

Rekomendowane odpowiedzi

Dane katalogowe nie kłamią więc co sie sprzeczacie, wiadomo, że ADR jest katalogowo szybszy, jednak na drodze zalezy kto go prowadzi.. jesli kierowca ADR'a nie potrafi obchodzic sie z silnikiem, wtedy to jak ktos wspomniał AJM w 90 % bywa szybszy..

 

No i wlasnie to jest racje!

 

Pozdrawiam Kolege:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dane katalogowe nie kłamią więc co sie sprzeczacie, wiadomo, że ADR jest katalogowo szybszy, jednak na drodze zalezy kto go prowadzi.. jesli kierowca ADR'a nie potrafi obchodzic sie z silnikiem, wtedy to jak ktos wspomniał AJM w 90 % bywa szybszy..

Dobrze gada - polać mu :zdrowko:

Zawsze mówiłem - czystej matematyki nie oszukasz. Już kiedyś w innym watku był spór i pisałem, że nawet jeśli TDI mi na poczatku "odjedzie" to przy prędkościach bliskich 180-u TDI sporo animuszu traci i o wiele dłużej go trzeba bujać do prędkosci maxymalnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie bo TDI'ka tak nie wykręcisz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem też o tym, że w TDI występuje tzw. złudzenie mocy, bo wciska w fotel - wiadomo - zasługa turbiny. A ADR-rze turbawki nie ma, tak wiec w trakcie szybkiego przyspieszania - nie ma takich odczuć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mówiłem też o tym, że w TDI występuje tzw. złudzenie mocy, bo wciska w fotel - wiadomo - zasługa turbiny. A ADR-rze turbawki nie ma, tak wiec w trakcie szybkiego przyspieszania - nie ma takich odczuć.

No właśnie,to po prostu jest złudzenie bo jest chwilowe i każdemu się wydaje jak to świetnie "idzie" a wcale tak nie jest...Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie Panowie ,ze malo dieslami jezdziliscie... Nie zgodze sie ,ze to tylko zludzenie, owszem charakertystyka obu silnikow jest inna ale z doswiadczenia wiem ,ze jezeli powiedzmy mamy dwa auta z podobnymi mocami jeden beznynowy drugi diesel to ropniak zawsze bedzie szybszy czy ze startu czy z rolki jedynie na v-max nie ma szans (choc tez nie zawsze) Niech przykladem bedzie moje poprzednie auto ibiza asv po wirusie 142 konie przeciwko cuprze 1,8 t 156konnej , do okolo 140-150 dlugosc dla mnie dopiero potem dochodzil zeby przy okolo 190 juz zaczynac wyprzedzac. Dobra koniec OT.

 

A wracajac do tematu wszystko juz zalezy od kierownikow... Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Mówiłem też o tym, że w TDI występuje tzw. złudzenie mocy,

 

A ha czyli te 300pare niuta przy 2tys./obr to jest złudzenie?

 

to przy prędkościach bliskich 180-u TDI sporo animuszu traci i o wiele dłużej go trzeba bujać do prędkości maksymalnej.

 

Na zdrowy rozum,po co mi na polskie warunki drogowe auto co leci 200 czy 250?

Na polskie drogi potrzebne jest auto elastyczne ktore potrafi przyspieszyć od tych 60 czy 80km/h do 100-120 w jak najkrótszym czasie,a tego niestety ADR nie potrafi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi sie Panowie ,ze malo dieslami jezdziliscie... Nie zgodze sie ,ze to tylko zludzenie, owszem charakertystyka obu silnikow jest inna ale z doswiadczenia wiem ,ze jezeli powiedzmy mamy dwa auta z podobnymi mocami jeden beznynowy drugi diesel to ropniak zawsze bedzie szybszy czy ze startu czy z rolki jedynie na v-max nie ma szans (choc tez nie zawsze) Niech przykladem bedzie moje poprzednie auto ibiza asv po wirusie 142 konie przeciwko cuprze 1,8 t 156konnej , do okolo 140-150 dlugosc dla mnie dopiero potem dochodzil zeby przy okolo 190 juz zaczynac wyprzedzac. Dobra koniec OT.

 

A wracajac do tematu wszystko juz zalezy od kierownikow... Pozdro.

Oprócz mojego Passka użytkuję 110 konnego Paszteta rodziców ;) także wiem jak zachowuje się diesel.Wspomniałeś coś o wirusie-my to właśnie wykluczamy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nawet tak , kiedy benzyna sie rozkreci diesel bedzie przed Toba. Kolega marewel dobrze podsumowal w jezdzie glownie liczy sie elastycznosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ha czyli te 300pare niuta przy 2tys./obr to jest złudzenie?

A te 300pare niuta to masz przez chwilę a nie w całej rozciągłości, bo jeśli chcesz szybko wyprzedzić, to chyba nie patrzysz na obrotomierz, żeby trzymać w odpowiednim polu wskazówkę.

 

 

 

Na zdrowy rozum,po co mi na polskie warunki drogowe auto co leci 200 czy 250?

Na polskie drogi potrzebne jest auto elastyczne ktore potrafi przyspieszyć od tych 60 czy 80km/h do 100-120 w jak najkrótszym czasie,a tego niestety ADR nie potrafi.

No tak - TDI jest elastyczniejszy - fakt, ale co do czasu wyprzedzania, to można dyskutować. W sumie to jak będzie czas i pora, to się zrobi sprawdzenie, ktory silnik w jakim czasie przyspiesza w danym zakresie prędkosci. ADR potrzebuje ciut więcej czasu na bujniecie się i wkręcenie na wyższe obroty i to w sumie powinien nadrabiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A te 300pare niuta to masz przez chwilę a nie w całej rozciągłości, bo jeśli chcesz szybko wyprzedzić, to chyba nie patrzysz na obrotomierz, żeby trzymać w odpowiednim polu wskazówkę.

 

 

 

 

No tak - TDI jest elastyczniejszy - fakt, ale co do czasu wyprzedzania, to można dyskutować. W sumie to jak będzie czas i pora, to się zrobi sprawdzenie, ktory silnik w jakim czasie przyspiesza w danym zakresie prędkosci. ADR potrzebuje ciut więcej czasu na bujniecie się i wkręcenie na wyższe obroty i to w sumie powinien nadrabiać.

Amen ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... kiepsko te 1.8 T wypadło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://img35.imageshack.us/img35/9194/20090524042.jpg

A tu porównajcie sobie z wykresem mojej małej;p

 

to nie chcę Cię zmartwić, ale Twoja niunia to padło straszne jest, bo do 6000obr/min coś jest skaszanione, a dopiero od 6000 jedzie, ale tak nieprawdopodobnie, jakby się rolki uślizgnęły...

 

Hmm... kiepsko te 1.8 T wypadło.

no bardzo dziwne... jakby te same porównania elastyczności opisywały np. 80-120 na III biegu, to TDI by w ogóle nie wypadło... Kto przy zdrowych zmysłach chciałby męczyć tak benzyniaka? :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje jak się zrobi ciepło wrzucić kilka wiarygodnych filmików np przyspieszenie od 100-200km/h wiele by wyjaśniło, szkoda pustej gadki typu tata Marcina powiedział....

wiele można powiedzieć o tdi ale napewno nie to że gorzej przyspiesza powyżej 100km/h od benzyny o zbliżonej mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiele można powiedzieć o tdi ale napewno nie to że gorzej przyspiesza powyżej 100km/h od benzyny o zbliżonej mocy

jak dla mnie do 160 idzie eleganco, tez mam AWX w passacie, poźniej to juz dłyzszy czas zajmuje dojscie powyzej 200,

osobicie gdyby nie to, ze nie moge odliczac vat-u od benzyny kupiłbym passata 1.8T badz nawet 2.0 130km czy 1.9TDI awx...? jak dla mnie odpowiedz jest prosta,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde ludzie o jakim Wy złudzeniu mocy mówicie?, zastanówcie się trochę! To tak jak by facet powiedział, że nie ma dużej masy ale waży 90 kg a inny facet by mu dowalił, że to złudzenie.

Ktoś napisał, że testował 130 konnego diesla i powyżej 170 km/h jechał wolno, dla mnie są to totalne bzdury do n-tej potęgi albo ktoś nie spojrzał, że może tam nie było 130 koni. Inny napisał, że powyżej 180 diesel to muł i ADR wygra - no, na pewno na odcinku 2 skrzyżowań w mieście ADR pokaże tą klasę:D , dostanie po pupie od Diesla aż będzie piszczało. I co, wysiądzie wtedy i powie kierownikowi z Diesla, że" dopadłbym Cię ale niestety mieliśmy zielone światło tylko przez 2 skrzyżowania, a nie przez 15 skrzyżowań"??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś napisał, że testował 130 konnego diesla i powyżej 170 km/h jechał wolno

bo jedzie wolno.. chyba, ze nie jezdziłem mocniejszymi dieslami nigdy to moze Ci sie wydawac, ze szybko jedzie, ja po przesiadce do A6 uwazam mojego awx za muła przy wyzszych predkosciach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytac mi sie nie che!!

Mysle zeby faktycznie ktos stanal na linii i sprawdzil AJM vs ADR i bedzie jasne.

Kto wygra ten wygra...ENDE

Napisac, dac filmik na forum i zakonczyc temat....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba, ze nie jezdziłem mocniejszymi dieslami nigdy to moze Ci sie wydawac, ze szybko jedzie, ja po przesiadce do A6 uwazam mojego awx za muła przy wyzszych predkosciach

 

Ale o czym ty mówisz? To ja mam napisać, ze jeździłem dieslem z 250 konnym silnikiem i jedzie szybciej niż Twoje Audi A6? Koledzy porównują dwa auta z podobną mocą. Zaraz inny kolega napisze, że mój 250 konny diesel, którym ja jeździłem to złudzenie prędkości,a jego 320 konny diesel to dopiero idzie.

 

---------- Post added at 17:54 ---------- Previous post was at 17:53 ----------

 

uwazam mojego awx za muła przy wyzszych predkosciach

 

Może masz już turbo do czyszczenia??....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności