mario4000 Zgłoś #1 Napisano 6 Grudnia 2009 Witam wszystkich Tak jak w temacie kontrolka od świec żarowych gaśnie za szybko a co za tym idzie silnik ciężej pali na lekkim mrozie a klimę ( climatronik ) mogę również zalączyć (kompresor i wentylator elektryczny załącza się również ) , miałem robiony przód samochodu ( zderzenie z jeleniem ) praktycznie cały przód wymieniany,może nie podłaczyli jakiegoś czujnika temperatury odpowiedzialnego za sterowanie klimą i czasem grzania świec żarowych,przed tym zderzeniem wszystko było ok. Przeszukałem forum jest dużo podobnych wątków ale konkretnej odpowiedzi trudno poszukać,z tego co wiem kompresor klimy poniżej + 4 stopni C nie powinien się załączyć a świece powinny grzać dłużej o minusowej temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 6 Grudnia 2009 Tak jak w temacie kontrolka od świec żarowych gaśnie za szybko a co za tym idzie silnik ciężej pali na lekkim mrozie Kontrolka gaśnie tak jak powinna, tylko pewnie spaliły Ci się świece żarowe. Przy 2 padniętych świecach w niskiej temperaturze silnik zapali, z tą tylko różnicą że przez pierwsze kilka/kilkanaście sekund da się odczuć nierówną pracę silnika. ---------- Post added at 15:19 ---------- Previous post was at 15:18 ---------- a świece powinny grzać dłużej o minusowej temperatury. Świece grzeją dłużej, tylko nie wiesz o tym że grzeją. Kontrolka nie ma nic wspólnego z ich działaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario4000 Zgłoś #3 Napisano 6 Grudnia 2009 Dzięki za odpowiedź,ale wcześniej przed wypadkiem początkowy czas grzania swiec był wskazywany przez kontrolkę a świece wymieniane wszystkie były na nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 6 Grudnia 2009 (edytowane) ale wcześniej przed wypadkiem początkowy czas grzania swiec był wskazywany przez kontrolkę Coś mi się nie chce wierzyć że kontrolka świeciła cały czas jak świece grzały. Chyba że masz u siebie jakieś mody z tą kontrolką. Jakby co tutaj jest kilka informacji na temat kontrolki. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=43283&highlight=kontrolka+%B6wiec+%BFarowych Edytowane 6 Grudnia 2009 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #5 Napisano 6 Grudnia 2009 (edytowane) miałem robiony przód samochodu ( zderzenie z jeleniem ) praktycznie cały przód wymieniany,może nie podłaczyli jakiegoś czujnika temperatury odpowiedzialnego za sterowanie klimą i czasem grzania świec żarowych,przed tym zderzeniem wszystko było ok. Być może czujnik temp zewnętrznej nie pokazuje temp. właściwej i to jest przyczyna kłopotów z odpalaniem auta. Czy wyświetlacz na fisie i climatroniku pokazuje właściwą temp. zewnętrzną? Dla zobrazowania miejsce gdzie zamontowany jest czujnik temp. zewn. Edytowane 6 Grudnia 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #6 Napisano 7 Grudnia 2009 Ale co do tego że przy niskich temperaturach kontrolka świec dłużej się pali to się zgodzę... W lato jest to chwila, ale w zimę pai się jakieś 3 s przy -10. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario4000 Zgłoś #7 Napisano 7 Grudnia 2009 Czujnik temperatury zewnętrznej miał wcześniej uszkodzone przewody ( przetarte ) ale zostało to opanowane , wskazuje temp.rzeczywista i na fisie i na climatr.może trzeba zresetować wszystko poprzez zdjęcie klemy z aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #8 Napisano 7 Grudnia 2009 dołącze sie do tematu U siebie zauwazylem dosc dziwna przypadlość, ktora to być moze nieco utrudnia zapłon. Otóż wyglada to tak: na climatroniku jest temp 1 stopień, po wejsciu w tryb diagnostyczny climy na 45 kanale jest 1-2 stopnie czyli ok ale gdy podepne kompa to coolant temp ma temp o 5-6 stopni wieksza. Skąd sie biorą te rozbierzności pomiedzy 45 kanalem a VAGiem? Znacie moze jakis sposob zeby w VAG skalibrowac te temp? bo przy okolo 0 stopniach czuc ze zapłon jest ciezszy. Wiec na podstawie którego czunika wkoncu swiece zarowe biora info kiedy maja grzac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 7 Grudnia 2009 pewnie na podstawie czujnika temp. zew. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesand Zgłoś #10 Napisano 7 Grudnia 2009 Wiec na podstawie którego czunika wkoncu swiece zarowe biora info kiedy maja grzac z czujnika temperatury płynu chłodzącego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #11 Napisano 7 Grudnia 2009 pewnie na podstawie czujnika temp. zew. Cytat:Wiec na podstawie którego czunika wkoncu swiece zarowe biora info kiedy maja grzac z czujnika temperatury płynu chłodzącego Heh panowie...... Tez myslałem ze z czujnika plynu chłodzacego... ale przez niektore wypowiedzi to juz nie wiem. Mozna jakos wyjasnic ze VAG wskazuje 5 stopni wiecej niz 45kanal na climatroniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #12 Napisano 7 Grudnia 2009 Heh panowie...... Tez myslałem ze z czujnika plynu chłodzacego... ale przez niektore wypowiedzi to juz nie wiem. Mozna jakos wyjasnic ze VAG wskazuje 5 stopni wiecej niz 45kanal na climatroniku? Panowie, pomyslcie: nie jest ważna dla rozruchu temp. zewnętrzna tylko temp. silnika. Przecież rozgrzany silnik nawet na mrozie pali od kopa. Czyli jest tak jak pisza koledzy, że zależy to od czujnika płynu chłodzącego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #13 Napisano 8 Grudnia 2009 To wypnij czujnik temp.płynu i zobaczysz że kontrolka świec żarowych zgaśnie dopiero po ok 20 sek. ( komputer czyta wtedy max rezystancję - czyli max niska temperatura chyba -45 st.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 8 Grudnia 2009 To wypnij czujnik temp.płynu i zobaczysz że kontrolka świec żarowych zgaśnie dopiero po ok 20 sek. ( komputer czyta wtedy max rezystancję - czyli max niska temperatura chyba -45 st.) A niby kto ma wypiąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #15 Napisano 8 Grudnia 2009 Nie no dla mnie to bylo w miare logiczne ze czyta temp z Coolant temp. Jedyna zagdka jest jeszcze dla mnie wynik pomiarow temp z 45 kanału climatronica ktory jest zawsze o około 5 stopni nizszy niz VAGa. Nikt nie moze mi tego wyjaśnić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #16 Napisano 8 Grudnia 2009 Nie no dla mnie to bylo w miare logiczne ze czyta temp z Coolant temp.Jedyna zagdka jest jeszcze dla mnie wynik pomiarow temp z 45 kanału climatronica ktory jest zawsze o około 5 stopni nizszy niz VAGa. Nikt nie moze mi tego wyjaśnić? Co do tej różnicy temp. na klimatroniku i wg VAG, to moze każde z tych urządzeń bierze sygnał z innego czujnika :638: Bo jesli z tego samego to któreś go niewłaściwie przetwarza, czyli kłamie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #17 Napisano 8 Grudnia 2009 Co do tej różnicy temp. na klimatroniku i wg VAG, to moze każde z tych urządzeń bierze sygnał z innego czujnika No wlasnie niby 45 kanal ma pokazywac coolant temp dlatego nie rozumie skad taka rozbieżność, a przypuszczam ze to moze byc przyczyna urtudnionego zapłonu przy okolo 0 stopniach. Wiec ponawiam pytanie dlaczego coolant temp na 45 kanale i na VAGU roznia sie o 5 stopni? istnieje jakis sposob korekcji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszpc77pas Zgłoś #18 Napisano 27 Listopada 2016 Witam. czytam odpowiedzi lecz nie dowiedzialem sie nic o moim problemie. Otóż nie grzeją świece chociaż są sprawne ( sprawdzanie 'na kabel' z aku ). kontrolka gaśnie po sekundzie od włączenia zapłonu nawet prze mrozie . odpiąłem czujnik temperatury i nic kontrolka nie świeci,świece nie grzeją. Bezpieczniki dobre więc nie wiem co jest grane. W zeszłym roku przy tem 5' C kontrolka swieciła chwile a teraz nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #19 Napisano 28 Listopada 2016 Witam. czytam odpowiedzi lecz nie dowiedzialem sie nic o moim problemie. Otóż nie grzeją świece chociaż są sprawne ( sprawdzanie 'na kabel' z aku ). kontrolka gaśnie po sekundzie od włączenia zapłonu nawet prze mrozie . odpiąłem czujnik temperatury i nic kontrolka nie świeci,świece nie grzeją. Bezpieczniki dobre więc nie wiem co jest grane. W zeszłym roku przy tem 5' C kontrolka swieciła chwile a teraz nie. Przekaźnik świec żarowych sprawdzałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
warpat44 Zgłoś #20 Napisano 28 Listopada 2016 witam ... u mnie wgl silnik nie pali nie swieci się kontrolka od swiec żarowych ... był zalany moduł komfortu nie słychać pompy paliwa w zbiorniku ... wczesniej auto tak jak by nie paliło na jeden cylinder zaswiecił sie chceck engine i potem auto normalnie paliło teraz chciałem zapalic i nie zapali auto tez czasami lubi sie samo zamknąć i wtedy nie mruga kontrolka w drzwiach od centralnego ... pozdrawiam proszę o pomoc co moze byc nie tak z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach